adexo3
۳۴۳۳۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هشدار اتحادیه اروپا به بریتانیا

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به همه‌پرسی انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا نوشت که کشورهای اروپایی به انگلیس هشدار داده‌اند که اگر اتحادیه اروپا را ترک کند باید برای انتقام آماده باشد و هزینه این اقدام را بپردازد.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به همه‌پرسی روز پنجشنبه انگلستان درباره تعیین سرنوشت حضور یا عدم حضور این کشور در اتحادیه اروپا اشاره کرد و نوشت که باقی کشورهای این اتحادیه با بی‌اعتقادی، غم و اندوه و هراس به احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌نگرند اما در عین حال برای انتقام گیری از انگلستان در صورت خروج از اتحادیه اروپا آماده می‌شوند.

مقامات و تحلیلگران اروپایی می‌گویند که اگر مردم انگلستان روز پنجشنبه به خروج از اتحادیه اروپا رأی بدهند، باید انتظار واکنش سخت و بی‌رحمانه‌ای را داشته باشند زیرا پایتخت‌های اروپایی قصد دارند کشورهای دیگر را از دنبال کردن الگوی بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا، منع کنند.

نیویورک‌تایمز نوشت، به بیان دیگر، بریتانیا از این انتخاب خود (خروج از اتحادیه اروپا) متحمل رنج خواهد شد.

طبق این گزارش، با وجود فشار موضوعاتی همچون بدهی یونان، بحران آوارگان و تروریسم، بزرگترین و قدرتمندترین کشورهای اروپایی احتمالاً خواستار شفافیت هستند و احتمالاً دوران طولانی پریشانی بعد از برگزاری همه‌پرسی خروج انگلستان را تاب نخواهند آورد.

«ولفگانگ شوبل» وزیر اقتصاد آلمان به نشریه «اشپیگل» گفت: ماندن، ماندن است و بیرون رفتن همان بیرون رفتن است. امیدوارم و معتقدم که بریتانیا در نهایت علیه خروج (از اتحادیه اروپا) رأی بدهد. خروج بریتانیا، خسارت سنگینی برای اروپا است».

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به روزنامه «بیلد» گفت که تمامی اعضای اتحادیه اروپا متضرر خواهند شد.

وی در اینباره پرسید: «به چه دلیل این مسئله خطرناک است؟ هیچ‌کس نمی‌تواند پیامدهای طولانی‌مدت این مسئله (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) را پیش‌بینی کنند. بعنوان یک مورخ، نگرانم که خروج بریتانیا، آغاز تخریب نه تنها اتحادیه اروپا، بلکه تمدن سیاسی غرب باشد».

توسک تصریح کرد که بریتانیا دستکم هفت سال در حین مذاکرات دردناک درباره روابط جدید با اتحادیه اروپا، در برزخ خواهد بود.

در حالیکه بریتانیا برای رأی‌گیری در خصوص خروج از اتحادیه اروپا آماده می‌شود، فرانسه و آلمان در حال مذاکره برای اعلام فوری یک طرح مشترک درباره امنیت اروپا هستند که ممکن است این طرح یک مقر فرماندهی عملیاتی باشد تا دستکم به صورت نمادین نشان دهند که اتحادیه اروپا همچنان یکپارچه است و همچنان بدون بریتانیا نیز به پیشرفت‌های خود ادامه می‌دهد.

طبق این گزارش، مقامات اروپایی می‌خواهند در زمینه مقدمات خدمات مالی و تجارت آینده با بریتانیا بعنوان یک کشور غیر عضو اتحادیه اروپا وارد مذاکره شوند. آنها تمایلی ندارند به بریتانیا اجازه دهند تا از وضعیت شهروندان اروپایی در بریتانیا و حقوق آنها بعنوان یک ابزار چانه‌زنی در مذاکرات تجاری بهره ببرد.

این گزارش در خصوص پیامدهایی که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند به همراه داشته باشد، نوشت، فرانسه و بلژیک و احتمالاً آلمان، هرگونه پیشنهاد بریتانیا برای باقی ماندن در بازار واحد اروپا را رد می‌کنند مگر آنکه دستکم بریتانیا همچنان به شهروندان اروپایی اجازه زندگی و کار در انگلستان را بدهد.

مدیر بنیاد تحقیقات استراتژیک در فرانسه در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌گوید، آلمان و هلند احتمالاً منعطف‌تر هستند اما برای پاریس، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا یک طلاق به حساب می‌آید و ما باید برخورد سختی با بریتانیا داشته باشیم.

طبق این گزارش، جنبه سیاسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، نگرانی زیادی را برای کشورهای اتحادیه اروپا به وجود آورده است. «دانیلا شوارتزر» مدیر برنامه اروپا در صندوق آلمانی مارشال در برلین می‌گوید هیچ‌کس در آلمان فکر نمی‌کند که خروج بریتانیا خوب باشد.

وی تصریح کرد که اگر اتحادیه اروپا نتواند اثبات کند که عضویت در آن ارزشمند است، این مسئله تنها بیانگر احساسات عمومی در بریتانیا نیست بلکه تأثیر سرایتی بر کشورهای دیگر نیز دارد و ممکن است دیگر کشورهای اروپایی نیز راه بریتانیا را در خروج از اتحادیه اروپا در پیش گیرند.

بنا به گفته شوارتزر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا علاوه بر افزودن بر بی‌ثباتی، شوک قریب‌الوقوع اقتصادی به شدت تأثیر منفی بر کشورهایی با بدهی بالا همچون فرانسه، ایتالیا و یونان می‌گذارد و به آنها خسارت بدی وارد می‌کند و در مجموع ماندن انگلستان در این اتحادیه برای کشورهای اروپایی بهتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج