adexo3
۳۴۴۲۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معماری ایران روی آب‌های ونیز

دوسالانه معماری ونیز از سال ۱۹۸۰ به عنوان معتبرترین رویداد بین‌المللی معماری در شهر ونیز برگزار می‌شود و امسال نیز پانزدهمین دوره این دوسالانه ۶ خرداد آغاز به کار کرد و به مدت ۶ ماه تا ۷ آذر امسال ادامه خواهد داشت.

هنر آنلاین: دوسالانه معماری ونیز از سال ۱۹۸۰ به عنوان معتبرترین رویداد بین‌المللی معماری در شهر ونیز برگزار می‌شود و امسال نیز پانزدهمین دوره این دوسالانه ۶ خرداد آغاز به کار کرد و به مدت ۶ ماه تا ۷ آذر امسال ادامه خواهد داشت.

مدیر‌هنری دوسالانه امسال ونیز، معمار مطرح شیلیایی آلخاندرو آراونا Alejandro Aravena می‌باشد که اخیراً مهم‌ترین جایزه دنیای معماری "جایزه پریتزکر" را به پاس برخورد حرفه‌ای با معماری و شهرسازی و توجه به مسائل اجتماعی دریافت کرده ‌است. آراونا عنوان "گزارش از خط مقدم" ‌ (Reporting from the Front) را برای درون مایه این دوسالانه تعیین نموده ‌است.

معماری ایران روی آب‌های ونیز

او در بیانیه خود اعلام کرده "برای ارتقای محیط انسان‌ساخت ‏و در پی آن ارتقای کیفیت زندگی، باید در نبردهای بسیاری به پیروزی رسید و مرزهای بی‌شماری را درنوردید". در نتیجه آنچه او می‌خواهد همه‏ مردم در پانزدهمین دوسالانه بین‌المللی معماری به دیدار آن بیایند نمونه‌های موفق این گونه معماری است؛ نمونه‌هایی که قابل بازگویی و الگو‏برداری‌اند و توان پیروزی در آن نبردها و درنوردیدن آن مرزها را دارند. این دوسالانه در نظر دارد تا بار دیگر به گسست میان معماری و جامعه ، که در دهه‌های اخیر تنها از دید معماری بدان نگریسته شده و هنوز هم برای نهادهای تصمیم‌گیرنده و افکار عمومی غیرضروری به شمار می‌آید، واکنش نشان دهد.

در همین راستا "گروه معماری واو" به عنوان نخستین گروه مستقل معماری از ایران با چیدمانی به نام "و " (AND) در بخش بین الملل پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز شركت نموده است. این بخش شامل ٨٨ شركت كننده از سراسر دنیا بود كه به دعوت آراونا آثار خود را در پاویون مركزی و آرسناله به نمایش گذاردند.

"و" روایت چالش‌های نسلی از معماران ایران است كه در فضای پس از انقلاب ١٣۵۷ ایران رشد كرده‌اند و پس از قریب به سه دهه با رویكردی انتقادی سعی در باز یافتن جایگاه گم شده معماری در فضای حرفه ای داشته‌اند. این خلاء نتیجه‌ی دگرگونی سریع تمامی ساختارهای سیاسی- اجتماعی موجود بوده است. این پروژه سعی داشته گزارشی تصویری از در هم تنیدگی رخدادهای فضای سیاسی و اجتماعی این دوران با محصولات هنری، معماری و شهرسازی ارائه دهد؛ این روایت مجموعه‌ای از خاطرات مشترك نسلی است كه همچون زمینه‌ای، هویت جمعی این نسل از معماران را شكل داده است.

بنیاد لاجوردی به عنوان یکی از حامیان این پروژه سعی داشته با حمایت از این پروژه‌ی فرهنگی در حضور موفق و تأثیرگذار ایران در بی‌ینال معماری ونیز نقش داشته باشد. این بنیاد پیش از این نیز در جهت گسترش فرهنگ بصری معاصر و همکاری‌های بیشتر بین هنرمندان، نمایشگاه‌گردانان و منتقدان ایرانی و بین‌المللی تلاش نموده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج