اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۴۵۰۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

به ایران پورشه وارد می شود ولی دارو نه!

ايمز در گزارشي پيرامون اوضاع و احوال اقتصادي ايران پس از افزايش نرخ دلار و تشديد تحريم‌هاي غربي‌ها نوشته است كه در شرايطي که کمبود دارو در داروخانه‌ها به مشکلي جدي براي بيماران تبديل شده است، ورود کالا‌هاي لوکس به ايران باوجود تحريم‌هاي اعمالي همچنان ادامه دارد.

روزنامه ابتکا ر : تايمز در گزارشي پيرامون اوضاع و احوال اقتصادي ايران پس از افزايش نرخ دلار و تشديد تحريم‌هاي غربي‌ها نوشته است كه در شرايطي که کمبود دارو در داروخانه‌ها به مشکلي جدي براي بيماران تبديل شده است، ورود کالا‌هاي لوکس به ايران باوجود تحريم‌هاي اعمالي همچنان ادامه دارد.

بخش‌هايي از اين گزارش چنين است:

« نرخ يارانه اي ارز که از سوي دولت براي حمايت از واردات مواد غذايي و دارو تعيين شده، در اختيار شرکت‌هاي وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قرار دارد و اين در حالي است که از اين نرخ ارز براي واردات خودرو‌هاي اسپرت و کالاهاي لوکس استفاده مي‌شود.در همين حال وزارت بهداشت و درمان دسترسي محدود تري به دلار ارزان براي واردات دارو و تجهيزات دارد.

برخي منابع آگاه مي‌گويند از مجموع يکصد داروي مورد نياز براي بيماري‌هايي مانند ام اس، ۸۷ دارو از بازار يارانه اي حذف شده اند. از سوي ديگر موسسه‌هاي بهداشتي درماني ناگزير به واردات دارو از طريق بخش خصوصي هستند و در اين زمينه با مشکل تامين ارز و واسطه‌ها دست به گريبانند.

به دنبال اعمال تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران، ارزش ريال به پايين ترين سطح تاريخي خود در مقابل دلار سقوط کرده است و هفته گذشته بهاي هر دلار به ۴۰ هزار ريال در بازار تهران رسيد. به همين منظور دولت براي مهار بحران ارزي سه نرخ ارز براي واردات به ترتيب اولويت‌ها اعلام کرده است که دارو و مواد غذايي در راس اين اولويت‌ها قرار داشته و نرخ ارز هزار و ۲۲۶ توماني براي آن اعلام شده است.

اين وجود دسترسي مقامات سازمان‌هاي بهداشتي به دلار ارزان محدود يا غير ممکن شده و آنها بايد از طريق بازار آزاد و سه برابر قيمت دارو‌هاي مورد نياز را تامين کنند. اين در حالي است که اخيرا قرارداد ۵ ميليون دلاري خريد دارو از سويس با توجه به کاهش ارزش دلار و درخواست افزايش ۲۵ درصدي قيمت پايه اين قرارداد، لغو شده است.

اما در حالي که هر روز جاي خالي داروها در طبقات داروخانه‌ها نمايان تر مي‌شود، خودروي پورشه ۹۱۱ که به تعداد محدودي براي سال جاري توليد شده به ايران وارد مي‌شود. هرچند شرکت پورشه گمان مي‌کرد تنها ۴۰ دستگاه از اين خودرو را در سال جاري به ايران بفروشد اما تا کنون قرارداد فروش هزار و ۴۰۰ دستگاه پورشه به ايران نهايي شده است. »
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      خودروی پورشه با چه قیمتی بیماران خود میفروشد !!!!

    • حسين

      اين خبر بيانگر اينه كه ايران رو سرمايه دار داخلي زمين ميزنه
      شما مسي رو بذار تو زمين هيچكس بهش پاس نده و باهاش همه قهر باشن آيا ميتونه 11 نفر رو دريبل بزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج