۳۴۶۴۳۲
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

بهترین دانشگاه‌های ۴ منطقه دنیا

نظام رتبه بندی QS به تازگی جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس چهار منطقه آسیا، بریکس، آمریکای لاتین، کشورهای عربی، آسیای میانه و اروپای مرکزی اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: نظام رتبه بندی QS به تازگی جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جهان را بر اساس چهار منطقه آسیا، بریکس، آمریکای لاتین، کشورهای عربی، آسیای میانه و اروپای مرکزی اعلام کرد. این رتبه بندی با هدف مقایسه دانشگاه های برتر در هر منطقه جهان و برجسته در آموزش عالی انجام گرفته است.

بهترین دانشگاه‌های 4 منطقه دنیا

در رتبه بندی دانشگاه برتر در هر منطقه از روش مشابه برای رتبه بندی جهانی استفاده شده ولی برخی از شاخص های دیگر نیز برای هر منطقه در نظر گرفته شده است. ۱۰ شاخص مورد استفاده برای رتبه بندی QS دانشگاه های آسیا هر کدام وزنی دارند.

این شاخص ها شامل ۳۰ درصد شهرت علمی، ۲۰ درصد شهرت اعضای هیات علمی، ۱۵ درصد نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان، ۱۰ درصد استنادات به مقاله و ۱۰ درصد استنادات به مقالات دانشکده ها، ۵ درصد میزان اعضای هیات علمی با مدرک دکتری است.

یک شاخص جدید به رتبه بندی QS سال ۲۰۱۶ دانشگاه های آسیا اضافه شده است که آن نیز نسبت اعضای هیات علمی دارای مدرک دکتری به تعداد دانشجویان است که در واقع به ارزیابی تدریس با کیفیت بالا می پردازد.

همچنین ۲.۵ درصد نسبت هیات علمی بین المللی، ۲.۵ درصد نسبت دانشجویان بین المللی، ۲.۵ درصد ارزآوری دانشجویان در برنامه تبادل دانشجو و ۲.۵ درصد دانشجویان خارجی از دیگر وزن های شاخص های مورد استفاده در این رتبه بندی است.

رتبه بندی ۱۰ دانشگاه برتر آسیا

بهترین دانشگاه‌های 4 منطقه دنیا

رتبه بندی ۱۰ دانشگاه برتر آمریکای لاتین

بهترین دانشگاه‌های 4 منطقه دنیا

رتبه بندی ۱۰ دانشگاه برتر کشورهای عربی

بهترین دانشگاه‌های 4 منطقه دنیا

رتبه بندی ۱۰ دانشگاه برتر آسیای میانه و اروپای مرکزی

بهترین دانشگاه‌های 4 منطقه دنیا

نظام رتبه بندی کیواس دانشگاه های جهان را بر اساس موضوع، منطقه و شهرت در مقاطع مختلف زمانی رتبه بندی می کنند. پیش از این آخرین رتبه بندی این نظام بین المللی، رتبه بندی موضوعی بود که در آن از ۴ معیار قدرت نظام آموزشی، دسترسی، رهبری و حاکمیت دانشگاه ها و زمینه های اقتصادی بهره برده شده بود.

دانشگاه های ایرانی در منطقه های اعلام شده حضور ندارند. پیش از این رتبه دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی جهانی QS برای سال های ۲۰۱۵ - ۲۰۱۶ برای دانشگاه صنعتی شریف رتبه ای بین ۴۷۱ - ۴۸۰ و برای دانشگاه تهران رتبه ای بین ۵۵۱ - ۶۶۰ اعلام شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیوا

      از لحاظ تحصیلی اینا هیچی کم ندارن همه چی در اختیار دارن بهشون رسیدگی میشه مثل درخت میوه میمونه انقد بهش میرسن وآب میدن و سم و کود ...-که آخرش میوه های خوب عمل میاد

    • کیوان خدایی

      واقعا جای تاسف دارد که ملت و دولت ما هنوز هم از علم و دانش روز عقب هستند. اروپاییها به والله با علم و دآنش جهان رو امروز تسخیر کرده اند

    • نیما

      من دانشگاه امارات عربی متحده درس خواندم فوق العاده سخت گیری می کنند ولی عالیه

    • بدون نام

      نیما آقا شما رشته تون چی بوده ،سال اول قبول شودین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج