۳۴۶۵۳۸
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی +عکس

خبرگزاری رسمی عربستان درحالی تصاویری از مسجدالحرام در روز ۲۱ ماه رمضان را منتشر کرده که دولت آل سعود امسال مانع‌ حضور زائران ایرانی در عمره و حج تمتع شده است.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رسمی عربستان درحالی تصاویری از مسجدالحرام در روز ۲۱ ماه رمضان را منتشر کرده که دولت آل سعود امسال مانع‌ حضور زائران ایرانی در عمره و حج تمتع شده است.

تصاویری از حضور عمره‌گذاران در مسجدالحرام توسط خبرگزاری «واس»، همزمان با شهادت حضرت علی (ع) در شرایطی منتشر شده که زائران ایرانی عمره‌ی امسال را به خاطر بی‌عدالتی عربستان در اجرای حکم دو مامور متعرض فرودگاه جده، از دست داده‌اند.

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی +عکس
زائران ایرانی از حج تمتع امسال نیز محروم شدند، آن‌چنان‌ که رییس سازمان حج و زیارت کشور گفته، «شکی نیست، رفتار سعودی‌ها برای محروم کردن زائران ایرانی از سفر حج، تنها یک تسویه حساب سیاسی با نظام جمهوری اسلامی و انتقام از زائران کشورمان است.»

عربستان در تازه‌ترین ادعا نیز مطرح کرده، متن قرارداد یکسانی را در اختیار ایران و سایر کشورها قرار داده، اما این ایرانی‌ها بودند که قراردادشان را امضا نکردند.

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی +عکس

دولت آل سعود پیشتر نیز همزمان با دور دوم مذاکرات مقامات حج دو کشور ادعاهای مشابهی را مطرح کرده بود و کارشکنی خود را به خودداری ایرانی‌ها از امضاء قرارداد "معمولی" و "همیشگی" حج نسبت داد. این درحالی است که رییس سازمان حج و زیارت ایران از اختلاف نظرهای سیاسی آل سعود با دولت ایران خبر داده که همین مساله نیز مانع پیشروی مذاکرات دو کشور شده است.

برگزار نکردن مراسم دعای کمیل و برائت از مشرکین، توزیع نکردن نشریات آموزشی بعثه بین حجاج ایرانی، ممنوعیت نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در ساختمان‌های مورد استفاده زائران ایرانی و همچنین در مسیر حرکت آن‌ها، اعمال محدودیت در تعداد درمانگاه‌های ایران در عربستان هنگام موسم حج، اعمال محدودیت در انتقال دارو برای استفاده‌ زائران ایرانی در عربستان، اعلام جزئیات اطلاعات پزشکان ایرانی اعزامی به حج و همچنین تعیین ظرفیت برای پزشکان، ممنوعیت استقرار چادرهای امداد و نجات ایرانی‌ها در مسیر جمرات و مشعر و ارائه اطلاعات جزیی اعضای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به حج اعزام می‌شوند، از جمله محدودیت های دولت عربستان برای ایران بود که همین بندها در متن قرارداد "دستوری" عربستان، محل اختلاف دو کشور در مذاکرات حج ۹۵ شد.

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی +عکس

صرف نظر از این اختلافات، دولت عربستان تا آخرین لحظه‌ی مذاکرات حاضر نشد نسبت به تأمین امنیت و مهم‌تر از آن حفظ شأن زائران ایرانی تعهدی بدهد و خدمات درخواستی دولت ایران در بخش کنسولی را تأمین کند.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت، در حال حاضر ۶ میلیون زائر از سفر عمره به دلیل بداخلاقی عربستان باز مانده‌اند و یک و نیم میلیون نفر دیگر برای ۱۵ در نوبت حج تمتع هستند.

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی +عکس

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی +عکس

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی +عکس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم ب

      انشالله با سقوط آل سعود و ظهور آقا امام زمان ، مکه و مدینه به محل امنی برای زیارت مسلمونای واقعی چه شیعه چه سنی تبدیل میشه

    • بدون نام

      آیت الله بهجت چرا هیچوقت به حج نرفت؟؟؟ در این زمینه هم یه متن بذارید

    • بدون نام

      خداروشکر که ایرانی اونجا نیست

    • علی

      تا ال سعود هست رفتن به مکه واجب نیست
      کعبه تو دل ادم های فقیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب فتوایی !!!خخخخخ

    • بدون نام

      بهتر بود بگی تا فقیر و نیازمند تو مملکت خودمون هست نیازی به حج رفتن نیست حج همینجاست مکه وکعبه همینجاست

    • بدون نام

      آنها ما رو محروم نکردن. ما خودمان شرایط تحقیرآمیز آنها رو قبول نکردیم. اگر اهمال و خنده های روی اعصاب کفاشیان نبود و در فوتبال مغلوب لابی های عربستان نشده بودیم این قضیه ۱۰۰ درصد برد ما بود

    • کوگ تاراز

      لعنت بر رژیم ال سعود

    • بدون نام

      مرگ بر آل سعود

    • بدون نام

      نمیدانیم چرا مسولان بیلیاقت عزل نشدن

    • بدون نام

      ایت الله مرعشی نجفی هم هیچ وقت به حج نرفت. به جاش با کار کردن و عرق ریختن در دوران جوانی کتاب خانه ای ساخت که در ایران یکی از بی نظیر هاست

    • موسوی از سوسنگرد محروم

      شما که میگید حج نرید شما چقدر به فقرا کمک می کنید؟ واقعا خجالت اور هست دلیلی که می گید و‌خودتان بهش عمل نمی کنید شما کمک هم بکنی دنبال اسکناس پانصدی میگردی شده یک میلیون تومان کمک کنی؟ شده به خانه سالمندان سر بزنی؟ پس چرا همه میگن کمک به فقیر و ناتوان و ما شاهد افزایش ناملایمتی با سالخوردگان هستیم؟ و خانه های سالمندان در حال رشد هستند در ایران؟ قدری به خودتان و حرفتان بیندیشید بعدا سخن گویی کنید.
      یا علی

      پاسخ ها

      • سلی

        منفی ببین خجالت بکش

    • بدون نام

      خدا همین جاس کجااااا دنبالش میگردید

    • ایرانی

      دمت گرم موسوی از سوسنگرد
      واقعا برخی ها فقط شعار میدهند فقط می گویند حج همین جاست و نوبت خودشان که میشود هیچ کمکی به فقرا نمی کنند.
      درد ما از ما است، درود بر تو

    • بهروزفردینی

      خدا درهمسایگیته توی خونه یتیم نه تو عربستان

    • بدون نام

      منظور از حج همینجاست شامل حال کسانی میشه که استطاعت مالی دارند که سالی یکبار یا دو سال یکبار تشریف ببرن حج نه امثال بنده که خرج یک مسافرت داخلی در سال هم ارزومونه

    • بدون نام

      با نظر کاربر موسوی از سوسنگرد موافقم

    • بدون نام

      انشاء اله سال بعد حضور خواهند داشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج