۳۴۷۲۶۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

عذرخواهی سازمان محیط زیست از مردم

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه مدیریت موضوع گرد و غبار به چندین سال زمان نیاز دارد و ممکن است به این دولت نرسد و این موضوع ایرادی ندارد، گفت: من واقعاً برای مردم متأسف هستم و از آنها عذرخواهی می‌کنم.

تابناک: معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه مدیریت موضوع گرد و غبار به چندین سال زمان نیاز دارد و ممکن است به این دولت نرسد و این موضوع ایرادی ندارد، گفت: من واقعاً برای مردم متأسف هستم و از آنها عذرخواهی می‌کنم.

سعید متصدی در مورد اقدامات انجام شده از سوی سازمان محیط زیست برای مقابله با پدیده گرده و غبار در کشور گفت: منشأهای تولید گرد و غبار در بسیاری از استان‌های درگیر شناسایی شده‌اند، ۲۳ استان درگیر موضوع گرد و غبار هستند که در اکثر آنها کانون‌های داخلی شناسایی شده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه سه سال طول کشید که این کانون‌ها شناسایی شوند آیا در یکسال باقی مانده از عمر دولت می‌توانید آنها را مدیریت کنید، گفت: بر روی کانون‌های شناسایی شده مدیریت تلفیقی انجام دادیم و همانطور که در حال شناسایی منشأها بودیم فعالیت‌هایی نیز انجام دادیم به عنوان مثال در خوزستان مالچ پاشی و نهالکاری انجام دادیم و برای کرمان هم نهال‌ها در حال آماده‌شدن هستند تا در زمستان کاشته شوند.

بر روی تالاب هامون، میقان و هور العظیم اقداماتی انجام دادیم مدیریت موضوع گرد و غبار به چندین سال زمان نیاز دارد و ممکن است به این دولت نرسد این موضوع ایرادی ندارد.خوشبختانه ما تمام اقدامات انجام شده را مستندسازی می‌کنیم و همه این اقدامات در قالب برنامه هستند.

معاون سازمان محیط زیست در خصوص شناسایی این منشأها در دولت‌های گذشته، گفت: در دولت‌های گذشته به صورت بسیار جزئی در برنامه محیط زیست سازمان ملل برخی کانون‌های خارجی شناخته شده بود و در مورد کانون‌های داخلی نیز با این جزئیات و با این وضعیت در دولت فعلی انجام شده است به گونه‌ای که دولت آینده دیگر نیازی ندارد که دوباره این اقدامات را انجام دهد.

هم اکنون یک سند گرد و غبار ملی داریم و در این راستا کمیته‌ای در وزارت کشور با موضوع گرد و غبار راه‌اندازی شده است و در سازمان محیط زیست هم ستادی تشکیل شده است بنابراین می توان گفت ساختارها شکل گرفته‌اند و سندهای استانی در داخل استان‌ها در حال اجرا است و آنها را تنها در کتابخانه‌های سازمان محیط زیست نگذاشته‌ایم.

متصدی در مورد اینکه شناسایی کانون‌ها به تنهایی مشکل مردم را حل نمی‌کند و آیا توصیه شما به مردم این است که با ریز گرد‌ها کنار بیایند، گفت: من واقعاً برای مردم متأسف هستم و از آنها عذرخواهی می‌کنم چون بسیاری از این کانون‌ها، کانون‌های خارج از کشور است و کانونی نیست که در اختیار ما باشد ما تمام تلاش خود را بر روی کانون‌های داخلی متمرکز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همه ما باید برای مردم فعالیت کنیم و این از اصولی است که همه آن را پیگیری می‌کنیم، با وزارت بهداشت، مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌هایی را انجام دادیم تا در مواقع بحران به مردم اطلاع‌رسانی کرده و خدمات لازم را ارائه دهند.

معاون سازمان محیط زیست ادامه داد: این اتفاقات طبیعی در دنیا هم می‌افتد مانند طوفان کاترینا یا گرد و غبار کالیفرنیا و چین، مهم این است که مردم قبل از وقوع در جریان قرار گیرند که این کار را هم اکنون سازمان هواشناسی انجام می‌دهد و ۴۸ ساعت قبل از آغاز پدیده گرد و غبار اطلاع‌رسانی می‌کنیم به عنوان مثال گرد و غباری که هفته گذشته برخی استان‌ها را تحت تأثیر قرار داد از قبل به مردم اطلاع رسانی شده بود. کاری که در این شرایط می‌توانیم انجام دهیم تشکیل کمیته‌های بحران است که در آن برخی واحدها مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها آماده باش هستند.

متصدی گفت: اما در مجموع باید گفت کاهش پدیده گرد و غبار از برنامه‌ها و استراتژی‌های اصلی سازمان محیط زیست است که بر روی آن کار می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام وخسته نباشید. مسئولین محیط زیست برای رفع الودگی هوا در تلاشندولی الودگی دریا همچنان سالهای سال است که باقیست وسالهاست که فاضلاب خانگی وبیمارستانی وحتی تطهیر خانه های شهرهای حاشیه دریا ی خزر به دریا میریزد وابها وماهیها را الوده میکند.خواهش میکنیم رسیدگی فرمایید

    • بدون نام

      واقعا بایه تاسف کار درست میشه.ما از سال82بامسئله گرد و خاک در استان خوزستان مواجهیم.13سال زمان کمی ایست؟؟؟

    • بدون نام

      چه یاد گرفته اند با یک عذر خواهی ساده سر و ته قضیه را هم می آورند . واقعا که

    • محمد

      یه ذره به تهران برسه داد همه درمیاد (وقفوهم انهم مسئولون)روز قیامت همه رودروی هم اللهم العن الظالمین...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج