adexo3
۳۴۷۳۸
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نظر سه مرجع تقلید درباره کنترل جمعیت

آیات عظام ˈلطف الله صافی‌گلپایگانیˈ، ناصر مکارم‌ شیرازیˈ و حسین نوری همدانیˈ از مراجع عظام تقلید در قم در پاسخ به استفتایی، نظر خود را در باره کنترل جمعیت بیان کردند.

خبرگزاری ایرنا: آیات عظام ˈلطف الله صافی‌گلپایگانیˈ، ناصر مکارم‌ شیرازیˈ و حسین نوری همدانیˈ از مراجع عظام تقلید در قم در پاسخ به استفتایی، نظر خود را در باره کنترل جمعیت بیان کردند.

در این استفتاء آمده است: ˈدر وضعیت کنونی با توجه به سوء استفاده مشرکان و مخالفان اهل ‌بیت‌(ع) از طرح کنترل جمعیت، وظیفه دولتمردان، رسانه‌ها، مطبوعات، اساتید حوزه و دانشگاه، نویسندگان و گویندگان و تمام ارادتمندان مکتب امیرالمومنین‌(ع) و فرزندان معصوم (ع) ایشان و پیروان ولایت فقیه که ادامه ولایت امیرالمومنین‌(ع) است، به منظور تحکیم بنیان خانواده‌ها و حفظ بافت سیاسی و اجتماعی کشور امیرالمومنین‌(ع) چیست؟ˈ

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این استفتاء اعلام کرد: ˈدر اسلام و تعالیم سازنده آن که همه جوانب حیات بشر را شامل است،‌ داشتن اولاد و فرزندان متعدد مورد تشویق و ترغیب است و تا حدی تاکید شده است که حضرت رسول اکرم‌(ص) به کثرت امت خود بر امم دیگر مباهات می‌فرمایند، ثواب‌هایی که در تولید مثل و تربیت اولاد برای پدر و مادر مقرر شده است، به قدری جالب و عظیم است که سزاوار نیست والدین با جلوگیری در بارداری، از این همه ثواب خود را محروم سازند و آن را کنترل کنندˈ.

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی نیز در پاسخ این استفتاء بیان کرده است: ˈ در تمام مواردی که کنترل موالید سبب تغییر بافت جمعیت و ضربه زدن به مبانی مکتب اهل ‌بیت‌(ع) می‌شود، همه وظیفه دارند در حد توان خود جلوی این معضل را بگیرندˈ.

همچنین در پاسخ آیت‌الله نوری‌ همدانی آمده است:ˈ در چنین شرایطی وظیفه پیروان اهل‌ بیت‌(ع) این است که با رعایت موازین شرعی و مقررات حکومت اسلامی، از امکانات خود استفاده کنند و اجازه ندهند چنین امری واقع شود و مسوولان و رسانه‌ها و دانشمندان وظیفه دارند مردم را آگاه کنند و خطر آن را برای مردم توضیح دهندˈ.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهره

      سلام
      نمی دونم چراچشمها روی حقیقت بسته شده.اول مشکل ازدواج روحل کنید قبلش ببینیدمردم می تونند خودشون روتامین کنند
      تربیتش چی؟

    • بدون نام

      اگه کسی از عهده خرج زندگی برنیاد چی؟

    • آزاده

      اینقدرهزینه زندگی بالا رفته که مردم تو یه دونه بچه هم موندن وگرنه کی دوست نداره چندتابچه داشته باشه؟

    • ali

      از مراجع تقلید استدعا دارم در مورد هزینه تربیت فرزند نیکو در این شرایط اقتصادی نامناسب اظهار نظر جامع بیان بفرمایند تا قابیل ها زاده نشوند و جریان پسر نوح به سراغمان نیاید!

    • بدون نام

      چرا امر ازدواج را ترویج نمیکنید؟

    • بدون نام

      همه بچه دوس دارن
      ولی با کدوم پول آخه

    • مقاومت

      خدا خودش روزی رسونه...به خدا سو ظن نداشته باشیم...حسن ظن داشته باشیم

    • بدون نام

      من چند ماهه عقد کردم اما نمیتونم ازدواج کنم . اونوقت توقع دارید چند تا بچه هم داشته باشم؟ اول مشکلات اقتصادی مردم رو حل کنید. راستی یادم رفت من مهندس عمران هستم هنوزم بیکارم

    • تبسم

      فقط مگه به دنيا اوردن بچه مسئله است؟!بچه تربيت ميخواد غذا و لباس و درمان و ....مي خاد،از همه مهمتر يك پدر و مادر اروم و يك خانواده ي كم تنش ميخواد....كدوم اينها رو ميشه بدون پول و امنيت شغلي و اجتماعي فراهم كرد؟!!

    • بدون نام

      خدا به همه ي ما عقل بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        amin

    • بدون نام

      فکر کنم باید این تصمیم این مسئله رو به عهده خود مردم بگذارند . نمیشه که مورد یک همچین موضوعی جای همه تصمیم گرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج