۳۴۷۹۵۱
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

احتمال کاهش سود بانکی تا ۱۲ درصد

یک تحلیلگر بازار سرمایه از احتمال رشد شاخص کل بورس از مردادماه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: یک تحلیلگر بازار سرمایه از احتمال رشد شاخص کل بورس از مردادماه خبر داد.

شاخص کل بورس در هفته گذشته نوسان چندانی نداشت و پرونده کاری هفته گذشته بازار سرمایه، در مجموع با رشد هفتگی ۲۹۶ واحدی بسته شد.

شاخص کل بورس در روز شنبه هفته گذشته کار خود را با رقم ۷۳ هزار و ۶۴۴ واحد آغاز کرد و در روز چهارشنبه با ثبت رقم ۷۳ هزارو ۹۴۰ واحد به پایان رساند.

در روز سه شنبه گذشته، شاخص کل با رشد ۴۴۷ واحدی به کانال ۷۴ هزار واحدی وارد شد اما در روز چهارشنبه با افت ۲۵۰ واحدی به کانال ۷۳ هزار واحدی بازگشت.

مهدی بزرگی، تحلیلگر بازار سرمایه درباره وضعیت نوسان شاخص بورس در هفته گذشته، افزود: رشد و افت شاخص بورس در هفته ای که گذشته تحت تاثیر عوامل تکنیکال بود و هیچ علت بنیادی در آن دخالت نداشت.
وی با بیان اینکه شاخص کل بورس در هفته کاری منتهی به یکم تیرماه به کف کانال (پایین ترین میزان قیمت) رسید و در نتیجه صعودی کوتاه مدت داشت، ادامه داد: در هفته گذشته، شاخص کل بورس با رشد خود به سقف کانال (بالاترین میزان رشد) برخورد کرد و به همین دلیل در روز چهارشنبه، دچار افت 250 واحدی شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر فعالیت بازار سرمایه، گفت: کاهش نرخ سود بانکی، تاثیر عمده ای بر رشد شاخص نداشته است، زیرا اکنون برخی صندوق های سرمایه گذاری، نرخ سود زیادی را پرداخت می کنند که برای سرمایه گذاران جذابیت دارد.

وی افزود: حجم معاملات بازار سرمایه در روزهای اخیر، رشد چندانی نداشته است که نشان می دهد سرمایه های جدیدی به علت کاهش نرخ سود بانکی وارد بورس نشده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند حرکت شاخص بورس در هفته جاری نیز گفت: با توجه به رشد شاخص در هفته گذشته و رسیدن به سقف تکنیکال، احتمالا روند حرکت شاخص در هفته پیش رو، نزولی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: شاخص کل بورس، توان عبور از مقاومت های پیش رو را ندارد و اکنون اخبار بنیادی که حرکت صعودی شاخص را حمایت کند، وجود ندارد.

وی ورود شاخص کل بورس به روند نزولی را یادآور شد و اضافه کرد: شاخص کل بورس از نیمه فروردین ماه امسال در کانال نزولی قرار گرفته و به نظر می رسد که تا مردادماه نیز ادامه داشته باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه اضافه کرد: بر اساس تحلیل تکنیکال، روند نزولی شاخص کل تا اوایل مردادماه ادامه می یابد و سپس وارد مدار رشد خواهد شد.

بزرگی، به گشایش های صنعت بانکداری در هفته های آتی اشاره کرد و گفت: مجلس دهم دو تبصره ای که مجلس نهم از قانون بودجه حذف کرده بود را دوباره تصویب کرد که با اجرایی شدن آنها، فعالیت بانک ها بهبود می یابد.

وی افزود: مصوبه های مجلس دهم درباره افزایش سرمایه بانک ها و پرداخت بدهی دولت به بانک ها، سبب می شود رقابت ناسالم بانک ها برای جذب سپرده ها از طریق افزایش سود بانکی، متوقف شود.

بزرگی، درباره وضعیت انتشار گزارش های سه ماهه مجامع شرکت های بورسی نیز گفت: گزارش های شرکت ها همچنان خنثی خواهند بود و در آنها هیچ مطلب جالب توجهی که تعیین کننده باشد، وجود نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: در هفته های اخیر، اتفاق بنیادی چشمگیری رخ نداده که بخواهیم تاثیر آن را در گزارش های سه ماهه شرکت ها شاهد باشیم.

تحلیل وضعیت بازار سرمایه به دو روش «تحلیل تکنیکال و بنیادی» انجام می شود؛ تحلیل تکنیکال یا فنی، روشی برای پیش‌ بینی قیمت‌ها در بازار سرمایه از طریق مطالعه وضعیت گذشته بازار و حرکت شاخص است. اما تحلیل بنیادین شامل تحلیل گزارش های مالی و سلامت مالی شرکت، مدیریت و امتیازات رقابتی، رقبا و بازارهای مربوطه‌ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعادیگه شورشودرآوردین

    • خدا

      این آقایون عرضه به گردش درآوردن پول در صنایع را ندارند،بهترین راه حل را در دلالی دلار وسکه بورس دیدن،منابع بانکها را خالی میکنن،جیب خودشونو و دلالها را پر

    • بدون نام

      آقایان دولتمردان به جای کم کردن سود که یه عده بازنشسته با زحمت سی سال وزدن هزار خرجش چندر غاز گذاشته بانک باسودش یه کمکی به هزینه های زندگیش بشه وکمک حال حقوقش فقط تنها کار این دولت کم کردن سود بانکی وتوجه نکردن به مشکلات مردم خدا جوابتونو بده

    • بدون نام

      اصلا بصدای مردم گوش میدین.

      دولته بفهم با سرمایه های خرد مردم خود مردم نمی تونن کار تولیدی راه بندازن با سرمایه های خرد مردم اهداف بزرگ راه بندازین انقدرم با سود مردم بی بضاعت کار نداشته باشین

    • بدون نام

      با کاهش سود بانکی مسکن از رکود خارج و بیکاری کمتر میشود .

    • فرشاد

      آب که از سر گذشت چه یک وجب چه چند وجب.خدا جوابتونو بده

    • بدون نام

      هم سود سپرده و هم سود وام باید از این هم کمتر بشه

    • فرشاد

      خوش به حال شما بساز بفروشا و سرمایه دارا

    • علیرضا

      واقعا جای تاسف هست که بعضی ها واقعا نمیدونن تا وقتی پول ها تو بانک ها داره خاک میخوره و سود میگیرن وضعیت اقتصاد رو نابود میکنن ..... در سراسر دنیا حتی نرخ سود زیر -1 هست مثل ژاپن ... تا سرمایه ها در بخش تولید و مسکن در گردش باشه ... یکم لطفا اطلاعاتتون رو بالا ببرید و به فکر شکمم خودتون نباشید

    • بدون نام

      چه معنا داره بانک اینقدر سود بده که هیچ فعالیت اقتصادی به پای اون نرسه

    • اسماعیل

      به جای کم کردن سود لطف کنید جلوی دزدیها و حقوقهای دویست میلیونی رو بگیرید فکر کنم چهل درصد قضیه حل میشه

    • بدون نام

      این کار باعث ضرر برای ضعیفان است چون پولداران پول خود را از بانک بیرون می کشند ولی ضعیفان احتیاج دارند

    • بدون نام

      کجای این متن به ١٢ درصد اشاره کرده

    • بدون نام

      خطاب ب اقایه علیرضا اکلا شما ژاپن رو با ایران مقایسه نکن اگر ناراضی هستین تشریف ببرید ژاپن اونجا ساخت و ساز کنید ثانیا اگر ب فکر شکم خودمون نباشیم ب فکر شکم جنابعالی باشیم؟

    • بدون نام

      قابل توجه اونایی که باکاهش سودموافقن ونظرموافق میدن:
      1حتماسرمایه داره ولی تواین3سال بازارشون خوابیده
      2.دلاله بازاره
      3.ژاپن باایران قابل مقایسه هست!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج