۳۴۸۷۸۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اژه ای: پیگیر پرونده مرتضوی هستم

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مشکلات این قوه در موضوع تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی، بر پیگیری خود نسبت به پرونده مرتضوی تاکید کرد و از برنامه‌ریزی برای تشکیل «حقوق بشر اسلامی» به دنبال دستور رهبری در این خصوص خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه قوه قضائیه برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم مورد توجه مردم و رهبری، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی است که البته برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی‌ها نیازمند فراهم کردن لوازم و مقرراتی هستیم که متأسفانه در حال حاضر فراهم کردن برخی از این مقدمات میسر نیست.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: متاسفانه در حال حاضر ما با کمبود نیرو در قوه قضائیه مواجهیم و این در شرایطی است که مجوز استخدام یک قاضی و یا یک کارمند را هم نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان بر شدن رسیدگی به برخی پرونده‌ها از جمله پرونده آقای مرتضوی باعث فراموش شدن آن نخواهد شد یا خیر گفت: انشالله که به فراموشی سپرده نخواهد شد و من شخصاً پیگیر پرونده آقای مرتضوی هستم و از آقای اسماعیلی و جعفری پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم ولی خب دادگاه نقایصی را به پرونده ایشان گرفته که رفع این نواقص نیازمند پاسخ به برخی استعلامات است.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به این سوال که سرانجام رسیدگی به پرونده رئیس جمهور سابق به کجا رسید، خاطرنشان کرد: در مورد این پرونده چیز جدید قابل ذکری وجود ندارد؛ برخی موارد این پرونده به قدری جزئی هستند که به راحتی می‌توان درباره آن‌ها اظهار نظر کرد مثل آنکه فردی آمده و به صورت شخصی شکایت کرده از این کرده فلان سخنرانی ایشان، توهین به شهر ما بوده؛ خب این موارد وجود دارد ولی در مورد مساله اساسی نیاز به تحقیق و کار است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین با اشاره به دیدار مقامات قوه قضائیه با رهبری، با عنوان کردن تاکید رهبری بر ضرورت کسب اعتماد و رضایت مردم از دستگاه قضا خاطرنشان کرد که قوه قضائیه در سال جاری نیز تمام تلاش خود را برای محقق کردن این مهم به کار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به سوءاستفاده آمریکا و کشورهای استکباری از موضوع حقوق بشر گفت: ایشان با اشاره به جنایت‌های آمریکا و کشورهای استکباری که در پوشش دفاع از حقوق بشر مرتکب می‌شوند از دستگاه قضایی خواست تا نسبت به تأسیس «حقوق بشر اسلامی» تلاش کند و با جدیت این حقوق بشر مترقی را به دنیا بشناساند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: باید به دنیا نشان داد اسلام چه ارزشی برای انسان و حقوق انسان‌ها قائل است تا مشخص شود آیا دنیای وحشی غرب که با پول، نام کشور متجاوز کودک‌کشی را از لیست کشورهای کودک‌کش حذف می‌کند، مدافع حقوق کودکان، زنان و ابناء بشر است یا ما؟

سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: به دنبال این فرمان رهبری، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مقام تدوین پیش نویس حقوق بشر اسلامی برآمده و انشاءلله با کمک دولت، وزارت خارجه و مجموعه نظام این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ سلامت دستگاه قضا، گفت: در سال جاری نیز ما برنامه‌های خود را در جهت حفظ سلامت قضات و صیانت کارکنان این قوه پیگیری خواهیم کرد تا در وهله اول شاهد فساد نباشیم و در وهله بعد بتوانیم در مقابله با فسادی که ممکن است احیاناً از سمت فرد یا افرادی صورت گیرد، به شدت برخورد کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من شخصاً پیگیر پرونده آقای مرتضوی هستم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج