adexo3
۳۴۸۸۳۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیح‌ مخابرات درپی افزایش‌ نرخ‌ تلفن

شرکت مخابرات خبر افزایش ۵۰ درصدی نرخ مکالمات تلفن ثابت را نادرست عنوان و اعلام کرد: با افزایش نرخ مکالمات درون شهری از ۳۰ به ۴۵ ریال، در مجموع کمتر از ۱۰ درصد به صورتحسابها افزوده می شود.

خبرگزاری مهر: شرکت مخابرات خبر افزایش ۵۰ درصدی نرخ مکالمات تلفن ثابت را نادرست عنوان و اعلام کرد: با افزایش نرخ مکالمات درون شهری از ۳۰ به ۴۵ ریال، در مجموع کمتر از ۱۰ درصد به صورتحسابها افزوده می شود.

پیرو مصوبه افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت درون شهری از ۳۰ به ۴۵ ریال و انتقاد از گرانی تعرفه های مخابراتی، شرکت مخابرات ایران توضیحاتی ارائه کرد.

۱- خبر تعدیل تعرفه مکالمات تلفن ثابت به درستی از رسانه‌ها منتشر نشد و اعلام افزایش ۵۰ درصدی (۳۰ به ۴۵ ریال) یک خبر نادرست است چرا که این افزایش هزینه فقط شامل مکالمات درون شهری است. نرخ مکالمات بین استانی (هردقیقه ۳۳۰ ریال) و مکالمه از تلفن ثابت به تلفن همراه (هردقیقه ۶۲۵ ریال) افزایش نداشته و همان نرخ‌های قبلی هستند .با توجه به اینکه به طور میانگین هزینه مکالمات درون شهری ، درصد کمی از کل هزینه‌ها را در برمی‌گیرد (زیر ۱۰ درصد) و افزایش ۵۰ درصدی فقط شامل همین هزینه است، برآورد می شود در صورت تصویب نهایی تعرفه ها در کل، به طور میانگین مبلغ صورتحساب‌ها کمتر از ۱۰ درصد افزایش یابد.

۲- در پاسخ به این موضوع که چرا مشترکان تلفن ثابت از خط خود استفاده کنند و یا نکنند، باید هزینه ای پرداخت کنند، باید گفته شود: هم اکنون حدود ۶ میلیون خط بلا استفاده در شبکه وجود دارد که هزینه نگهداری ماهیانه بالایی دارد. لذا بخشی از این هزینه باید توسط مشترک پرداخت شود .

۳- در حال حاضر به دلیل هزینه پایین اتصال (۵۰ هزار تومان ) و هزینه پایین تر آبونمان بسیاری از مشترکان دارای ۲ یا ۳ خط بدون کارکرد هستند؛ این در حالی است که در بخش هایی از کشور تلفن به روز واگذار نمی‌شود . یکی از بهترین روش ها برای کمک به توسعه و سرمایه گذاری در این بخش ،تعدیل هزینه ها است .

۴- تاکید می کنیم افزایش قیمت پیشنهادی تعرفه، ۵۰ درصد نبوده و نیست. بلکه فقط در کمتر از ۱۰ درصد مکالمات ناچیز ۳۰ ریال برای هر دقیقه به ۴۵ریال می رسد و نگاهی گذرا به ارقام قبوض مختلف منزل کاربران، به ویژه در سال های اخیر، نشان از سهم نازل تلفن ثابت در سبد تعرفه های عمومی خانوار دارد.

۵- از آنجایی که افزایش تعرفه ها باید توسط نهاد مقررات گذاری اعلام شود، لذا سازمان های قانونی و رگولاتور در بخش ICT ، یعنی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این افزایش را اعلام کرده است و با توجه به نظر مثبت دولت و معاون رئیس جمهوری، می توان به این نتیجه رسید که اکنون تمام نهادهای درگیر در بخش تلفن ثابت، از جمله وزارت ارتباطات به این نتیجه رسیده اند که راه برون رفت از بن بست ایجاد شده در بخش تلفن ثابت، تعدیل تعرفه ها و البته به موازات آن ارائه خدمات ارزش افزوده است.

۶- افزایش تعرفه ها توسعه زیرساخت های ارتباطی و به دنبال آن آسایش مردم را در پی خواهد داشت. حجم عمده‌ای از فعالیت‌های صنعت مخابرات کشور روی تولید تجهیزات تلفن ثابت متمرکز شده است. به جرأت می‌توان گفت که کشور ما به دانش فنی تولید تجهیزات تلفن ثابت دسترسی پیدا کرده است و تعدیل تعرفه های این بخش، باعث به صرفه شدن تولیدات داخلی صنایع مخابراتی و شروع راه بومی کردن دانش فنی در زمینه‌های گوناگون مخابرات خواهد بود.

با توجه به اینکه تلفن ثابت زیرساخت شبکه ارتباطات کشور است و توسعه آن، توسعه سایر بخش ها را در پی خواهد داشت ، باید تعرفه‌های متعارف و مناسب برای این خدمت در نظرگرفت تا کمبود سرمایه مانع از رشد زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های جدید در این حوزه نشود؛ بنابراین افرایش تعرفه تلفن ثابت، آن هم با کف مبالغ پیشنهادی مخابرات، حداقل حق این مجموعه به عنوان یکی از سازمان های خدمات رسان عمومی، آن هم پس از ۱۳ سال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      آب و برق و گاز و بنزین به صورت نجومی گرون شده شما هم گرون کنید عزیز دل برادر ...

    • مهدلنگرودی

      جهت بکار گیری شش میلیون شماره تلفن بلاتکلیف که تعداد بیش از یک خط تلفن به نام خود دارند، مخابرات با تصویب دولت می تواند تعرفه ی آبونمان خط های بدون استفاده را به میزان 1000 درصد افزایش دهد تا احتکارکنندگان خط مجبور به واگذاری خط بلااستفاده گردند.نه آنکه خط های جدید را گران کنند زیرا هیچ فایده ای برای خط های بلاتکلیف چندتایی مردم ندارد. ضمآ همچنین خانواده ها حق داشتن یک خط به مبلغ دولتی پنجاه هزارتومان در صورت تاهل و یا سن بیش از سی سال را داشته و برای تقاضای خط های بیشتر نیز ، مبلغ سیصدهزار تومان لحاظ شود.

    • عبدالله

      ... طرح اینترنت مخابرات به اسم طرح خانواده درمشهدازسه هزارتومان بهپنج هزاروپانصدتومان رسیده برای تنها ی
      ک گیگ پس دوصدحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل

    • بدون نام

      مردم مجانی داره نفس میکشن...براش برنامه ندارید؟برید یه نگاه به سبد مایحتاج مردم بندازید ...خجالت نمیکشید؟

    • بدون نام

      یکی به این حضرات حساب یاد بده 30 شده 45 یعنی 50 درصد افزایش حالا اینها هی سفسطه میکنند...اقای روحانی نگذارید ملت را هالو حساب کرده و اینگونه به آنها بچپانند.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج