adexo3
۳۴۹۰۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

امضاي پادشاه بحرين پاي سقوط آل‌خليفه

پادشاه بحرين درست دو هفته بعد از تصميم وزارت كشور، حكم سلب تابعيت آيت‌الله عيسي قاسم را امضا كرد؛ حكمي كه اعتراضات تاكنون مسالمت‌آميز در بحرين را وارد فازي جديد مي‌كند.

روزنامه جوان: پادشاه بحرين درست دو هفته بعد از تصميم وزارت كشور، حكم سلب تابعيت آيت‌الله عيسي قاسم را امضا كرد؛ حكمي كه اعتراضات تاكنون مسالمت‌آميز در بحرين را وارد فازي جديد مي‌كند.

امضاي پادشاه بحرين پاي سقوط آل‌خليفهحمد بن عيسي آل خليفه دو هفته بعد از تصميم ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶ وزارت كشور براي سلب تابعيت شيخ عيسي قاسم روحاني بحريني، روز گذشته حكم سلب تابعيت وي را امضا كرد.

اين در حالي است كه حاميان شيخ قاسم از دو هفته قبل، يعني زمان تصميم وزارت كشور بحرين، در مقابل خانه اين روحاني بلند پايه تجمع كرده و مي‌گويند كه اجازه تعرض به او را نخواهند داد. پادشاه بحرين با استناد به قانون تابعيت بحرين مصوب سال ۱۹۶۳ و اصلاحات آن به خصوص در دو ماده۸ و ۱۰ و با استناد به توصيه‌هاي شوراي ملي اين كشور حكم سلب تابعيت عيسي قاسم را امضا كرده است.

در تصويري كه سايت مرآه البحرين از اين حكم، منتشر كرده، پادشاه بحرين طي حكمي دو ماده‌اي، تابعيت شيخ عيسي قاسم را سلب كرده است: «ماده اول: تابعيت بحريني عيسي قاسم داراي شماره ملي ۴۱۱۳۱۹۵۰ سلب مي‌شود ماده دوم: بر رئيس شوراي وزيران، وزرا و همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط لازم است كه احكام اين نامه را تنفيذ، از زمان صدور به آن عمل و آن را در روزنامه رسمي منتشر كنند.» ناظران پيش‌بيني مي‌كنند امضاي اين حكم، بحرين را وارد مرحله‌اي جديد كند. «عباس بوصفوان» تحليلگر و فعال بحريني در گفت‌وگو با مهر در رابطه با سلب تابعيت شيخ «عيسي قاسم» رهبر شيعيان بحرين توسط سران رژيم آل‌خليفه و تأييد آن توسط پادشاه بحرين اظهار داشت: تلاش سران بحرين براي بيرون راندن شيخ عيسي قاسم، واقعاً مسئله خطرناكي است و از سركوب خونيني حكايت دارد كه آغاز شده اما پايانش مشخص نيست.

در صورتي كه سران زورگوي آل‌خليفه تصميم به افزايش تعدي به شيخ قاسم گرفته باشند، اين موضوع نيازمند ريختن خون‌هايي از تحصن‌كنندگان در برابر منزل وي است. او مي‌گويد آل‌خليفه اقدام به حمله‌اي امنيتي و بدون حد و مرز و بازداشت رهبران سياسي و ديني خواهد كرد تا بدين صورت از واكنش‌ها به اقدام خود جلوگيري به عمل آورد. اين فعال بحريني پيش‌بيني كرده كه برنامه بيرون راندن شيخ عيسي قاسم از بحرين فقط به برخورد با تحصن‌كنندگان در برابر منزل شيخ محدود نمي‌شود و در صورت انجام چنين اقدامي، شماري از مردم قرباني خواهند شد. برنامه آل‌خليفه فراتر از اين است؛ آل‌خليفه اقدام به حمله‌اي امنيتي و بدون حد و مرز خواهد كرد تا بدين صورت از واكنش‌ها به اقدام خود جلوگيري به عمل آورد. همچنين دستگاه امنيتي نيز به بازداشت رهبران سياسي، ديني و رسانه‌اي مبادرت خواهد كرد.

همزمان نمايندگان پارلمان بحرين با صدور بيانيه‌اي از گروهك تروريستي منافقين حمايت كردند. در اين بيانيه آمده است كه دخالت‌هاي ايران در عراق همچنان ادامه دارد و مدعي شدند در حملات ايران به پادگان ليبرتي كه محل اقامت عناصر گروهك منافق سازمان مجاهدان خلق است ۲۴ نفر كشته شده است. حسين اميرعبداللهيان در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما هشدار داد كه اقدام پادشاه بحرين در امضاي لغو تابعيت شيخ عيسي قاسم، بي‌ترديد اين كشور را وارد مرحله‌اي جديد از بحران داخلي و رويارويي با مردم خواهد كرد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج