۳۴۹۲۳۰
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آیت‌ الله مکارم: وضع فضای مجازی وخیم است

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تهاجم فرهنگی و اوضاع وخیم فضای مجازی، گفت: تمرکز بر مسائل قرآنی می‌تواند پادزهری در برابر برنامه‌های زشت و زننده باشد.

خبرگزاری فارس: رئیس و مدیران سازمان دارالقرآن هفته جاری برای ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این سازمان به دیدار آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع عالیقدر رفتند.

پادزهری برای مقابله با تهاجم فرهنگی در فضای مجازی

آیت‌‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به رشد فعالیت‌های قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیش از انقلاب اگر یک سخنران قبل از سخنرانی «بسم الله» می‌گفت خوشحال می‌شدیم اما اکنون فعالیت‌ها گسترش پیدا کرده که این‌ها همه از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی به تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: تهاجم فرهنگی بسیاری به ما می‌شود این فضای مجازی را برای ما آورده‌ و آن را با روش‌های خود آلوده کرده‌اند. واقعا باید کارهایی کرد و پادزهری درست کرد که یکی از راه‌ها، تمرکز بر مسائل قرآنی است که می‌تواند پادزهری در برابر این برنامه‌های زشت و زننده باشد.

دشمنان بر روی مسائل اقتصادی و فرهنگی متمرکز شده‌اند/ تشکیل گروه‌هایی برای بی‌توجهی به رمضان در فضای مجازی

این مرجع عالیقدر با بیان اینکه دشمنان بر روی مسائل فرهنگی و اقتصادی تمرکز کرده‌اند، خاطر نشان کرد: فعلا گزینه‌های نظامی دشمن نه مؤثر است و نه نتیجه‌ آن برایشان قابل پیش‌بینی است بر همین اساس آن‌ها روی مسائل اقتصادی و فرهنگی متمرکز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی گروه‌هایی برای بی‌توجهی به روزه راه انداخته‌‌اند، گفت: برخی در فضای مجازی گروه روزه‌خواران راه انداخته‌اند و عکس سفره‌های ناهار را بارگذاری می‌کنند یا فضایی به نام بی‌حجاب‌ها؛ اوضاع خراب است ما باید دست به کار شویم و در مقابل آن‌ها بایستیم.

آیت‌الله مکارم با بیان اینکه ما باید برای جلوگیری از توطئه دشمنان از حفظ و قرائت قرآن جلوتر رویم، افزود: عمل به قرآن را باید مورد توجه قرار دهیم. هنوز روی محتوا تأکید نمی‌شود در حالی که قرآن و محتوای آن درمان تمامی دردهاست.

لزوم توجه به شعارها قرآنی در تبلیغات شهری

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ قرآنی باید از تمامی ابزارها استفاده کرد، گفت: کارهای قرآنی را باید از صفحات قرآن فراتر ببریم. فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌هایی نوشته شود چرا که ما باید با ابزارهای مختلف قرآن را در زندگی مردم ببریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شعارهای قرآنی باید مورد استفاده قرار گیرد، خاطر نشان کرد: وقتی در کنار این همه بنرهای تبلیغاتی جمله قرآنی فارسی نوشته می‌شود، واقعا لذت می‌برم. مثلا نوشته شده «گرامی‌ترین شما با تقواترین شماست» یعنی آیات قرآن تبدیل شود جملات اخلاقی کاربردی که مردم بتوانند آن را در زندگی حس کنند.

در ابتدای این دیدار مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: سازمان دارالقرآن تاکنون ۴۰ عنوان دوره اموزشی برگزار کرده است که ۱۵ میلیون نفر تاکنون در آن شرکت‌ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه محوریت برنامه‌های سازمان دارالقرآن از این پس متمرکز بر سبک زندگی قرآنی و اسلامی است، افزود: آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن در این سازمان برگزار می‌شود که تاکنون ۵۵ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت و ۵ هزار نفر موفق به کسب مدرک شده‌اند البته از این میان تنها ۱۱ نفر مدرک درجه یک حفظ یعنی استاد حفظ قرآن را اخد کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه این حرفا درست . چرا جلوی اختلاس و دزدی از بیت المال گرفته نمیشه . چرا کاری برای جوانان بیکار انجام نمیدید.

    • بدون نام

      حضرت آیت‌الله وضع اقتصادی مردم وفیشهای حقوقی مسئولین که خرابتر یه فتوایی یه حکمی

    • بدون نام

      بیکاری هزار برابر..من خودم دوسال تو مجازی بودم.الان سیر شدم بدم میاد..مردم ببرید به کار وقت سر خاروندن نداشته باشن

    • بدون نام

      منم با حرف شما موافقم لایککککک

    • ایمان

      70درصد پایبندی به شبکه های مجازی ،بیکااااااریست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج