۳۴۹۲۴۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مستند سهراب شهیدثالث آماده می شود

امید عبدالهی تهیه‌کننده و کارگردان مستند بلند «سفر طولانی سهراب» که پرتره‌ای درباره‌ سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید و برجسته ایرانی است، از پایانِ فرایند تدوین این پروژه خبر داد.

خبرگزاری فارس: امید عبدالهی تهیه‌کننده و کارگردان مستند بلند «سفر طولانی سهراب» که پرتره‌ای درباره‌ سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید و برجسته ایرانی است، از پایانِ فرایند تدوین این پروژه خبر داد.

مستند سهراب شهیدثالث آماده می شود

این مستند- پرتره که مراحل پژوهش و تولید آن از ابتدای سال ۱۳۹۳ آغاز شده، بر یکی از مهمترین دوران زندگی «سهراب شهیدثالث» یعنی مقطعی که وی موفق به ساخت دو فیلم مهم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی‌جان» می‌شود، تمرکز دارد و به ارتباط میان آثار این فیلمساز پیشرو و مسیر پُر فراز و نشیب زندگی‌اش می‌پردازد.

امید عبدالهی درخصوص روند تولید این فیلم مستند که بیش از دو سال به طول انجامیده، اظهار داشت: شخصیت منحصر به فرد سهراب شهیدثالث و جایگاه ویژه فیلم‌هایش در تاریخ سینمای ایران از یک سو و مهاجرت او و عدم دسترسی مناسب به منابع تحقیقاتی و آرشیوی از سوی دیگر، باعث شد که مراحل پژوهش و نگارش فیلمنامه زمان بسیار طولانی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ما در مسیر ساخت این پروژه با آن رو‌به‌رو بودیم، فرم ساختاری فیلم بود که از ابتدا برای آن انتخاب کرده بودیم؛ به این معنا که تصمیم گرفتیم فیلم را با رویکردی روایی بسازیم و از گنجاندن هرگونه مصاحبه و گفتگوی مستقیمی در آن خودداری کنیم که همین امر باعث طولانی شدن روند تولید کار شد. در این فیلم مستند برای اولین بار از عکس‌ها و فیلم‌های آرشیوی دیده نشده‌ای از زنده‌یاد «سهراب شهیدثالث» هم رونمایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر کار صداگذاری، ساخت موسیقی و دیگر مراحل فنی این مستند بطور همزمان در حال انجام است و امیدوارم که نخستین نمایش رسمی آن در دهمین جشنواره بین‌المللی سینما‌حقیقت باشد.

عوامل تولید مستند بلند «سفر طولانی سهراب» عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: امید عبدالهی؛ تصویربردار: رضا تیموری؛ صدا: حسن شبانکاره؛ دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: میثم عباسی؛ موسیقی متن: عماد جلالی؛ طراح گرافیک: سعید رضوانی؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج