۳۴۹۵۴۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

«محمد مرسی» در فهرست تروریست ها

روزنامه رسمی مصر نوشت: دستگاه قضایی مصر برای اولین بار محمد مرسی اولین رئیس جمهوری مدنی مصر را در فهرست تروریست ها قرار داد.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه رسمی مصر نوشت دستگاه قضایی این کشور در حکمی محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر را برای اولین بار در فهرست تروریست ها قرار داده است.

پایگاه خبری جی بی سی نیوز نیز به نقل از روزنامه مصری وقایع مصریه گزارش داد: دادگاه جنایی قاهره در پرونده مربوط به سال ۲۰۱۳ بعد از درخواست دادستانی مصر و بررسی اسناد مربوط به این قضیه، گروه اخوان المسلمین و ۳۵ متهم پرونده از جمله محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را به مدت ۳ سال در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

این حکم در ۱۴ آوریل گذشته (۲۶ فروردین) صادر شده و اجرای آن از زمان صدور حکم اعلام شده است.

بنابر این گزارش، انتشار احکام رسمی دولت مصر به نشریه رسمی وقایع مصریه سپرده شده و این روزنامه مسئولیت انتشار تصمیم های رئیس جمهوری، قوانین جدید، تصمیمات نخست وزیر، احکام مربوط به امنیت ملی و قانون اساسی عالی این کشور را برعهده دارد.

از سوی دیگر اسماعیل ابو برکه وکیل متهمان گفت که ۳۵ فردی که این حکم در مورد آنان صادر شده در پرونده جاسوسی با حماس متهم هستند و پیش از این حکم آنان صادر شده است.

ابو برکه افزود: محمد مرسی برای اولین بار در فهرست تروریست ها قرار گرفته و حکم دادگاه که در آوریل گذشته صادر شده امروز اعلام گردیده و قبلا به ما به عنوان هیات مدافع از متهمان برای حضور در این جلسات اطلاع داده نشده بود.

در ماه مارس ۲۰۱۵ هشام برکات دادستان سابق کل مصر دادگاه نیز رهبر اخوان المسلمین و ۱۷ تن از افراد برجسته این گروه را در فهرست تروریست ها قرار داده بود، اما در ۳ نوامبر همان سال این حکم توسط دیوان عالی مصر نقض شد.

بر اساس قانونی که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در فوریه سال ۲۰۱۵ در مورد گروه های تروریستی تصویب کرد، فهرستی از گروه های تروریستی تهیه شد و هر گروهی که فعالیت های جنایی درباره آنان به اثبات برسد در فهرست تروریست ها قرار می گیرد.

بر همین اساس روزنامه رسمی مصر فاش کرد که دستگاه قضایی این کشور در آوریل گذشته در حکمی گروه اخوان المسلمین را به همراه ۲۱۵ نفر از اعضای این گروه در فهرست تروریست ها قرار داد و هیات مدافع در آن زمان اعلام کرد که نسبت به این اقدام اعتراض خواهد کرد.

از زمان برکناری محمد مرسی وابسته به اخوان المسلمین در سال ۲۰۱۳ مقامات مصر رهبران گروه اخوان المسلمین و اعضای آن را به تحریک خشونت و تروریسم متهم کرده و آنان را گروهی تروریستی نامیدند.

مرسی در ارتباط با پنج پرونده محاکمه شده که عبارتند از:

وادی نطرون (طی حکم اولیه به اعدام محکوم شده)، جاسوسی بزرگ ( ۲۵ سال زندان)، حوادث الاتحادیه، (۲۰ سال زندان) و جاسوسی برای قطر (۴۰ سال زندان) محکوم شده و پرونده اهانت به دستگاه قضایی وی نیز همچنان در جریان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر حکومت غیرقانونی مصر یک حرف درست زده باشد همین تروریست بودن مرسی است چرا که اگراین حکومت الان سرکار بود امروز صدهاهزار مصری ... داعشی را روانه ی سوریه وعراق می کرد خدا را شکر که بد جای بدترراگرفته است این آدمی که درغرب تحصیل کرده واین طور انجماد فکری انسان حیرت می کند این جنایتکار بالقوه جایش درزندان وانشاالله درقیامت درجهنم خواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج