adexo3
۳۵۰۰۹۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

داغی بازار طلا و سکه در گرمای تابستان

قیمت طلا و سکه در تابستان امسال تحت‌تاثیر رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یافت.

خبرآنلاین: قیمت طلا و سکه در تابستان امسال تحت‌تاثیر رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یافت.

گرم‌ترین ماه تابستان از نیمه‌های خود گذشت و داغی تابستان تحت‌تاثیر همه‌پرسی انگلیس و افزایش قیمت جهانی اونس، موجب صعودی شدن قیمت سکه و طلا در بازار ایران شد.

بررسی روند قیمت‌ها طی مدت ۱۵ روز کاری تیرماه حاکی از رشد قیمت طلا و سکه است؛ این در شرایطی است که قیمت اونس در بازار جهانی نیز تحت‌تاثیر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا با رشد همراه بود.

مردم بریتانیا سوم تیرماه به پای صندوق‌های رای رفتند تا با شرکت در رفراندوم، نظر خود را درباره باقی ماندن یا خروج این کشور از اتحادیه اروپا ابراز کنند. نتیجه نهایی و رسمی رفراندوم در بریتانیا نشان داد که حامیان خروج از اتحادیه اروپا با کسب ۵۱.۹ درصد آرا پیروز شدند. در این رفراندوم اکثریت در منطقه انگلیس به گزینه خروج و اکثریت در مناطق اسکاتلند و ایرلند شمالی به گزینه بقا رای دادند.

اعلام نتایج اولیه شمارش آرا به شدت روی بازارهای جهانی به خصوص ارز و طلا اثر گذشت و همچنان بازارها پس از گذشت دو هفته، در شوک این اتفاق قرار دارند؛ تا جایی که روند تغییرات بازارها حکایت از آن دارد که قیمت اونس جهانی طلا از سوم تیرماه تا ۱۶ تیرماه با رشد حدود ۸.۲ درصد مواجه شده است.

این میزان افزایش قیمت اونس، روی بازار ایران نیز اثرگذار بود؛ به طوری که در مدت ۱۵ روز کاری تیرماه قیمت طلای ۱۸عیار ۸.۴ درصد و نرخ سکه تمام بهار آزادی ۷ درصد افزایش یافت.

قیمت طلای ۱۸عیار در روز اول تیرماه ۱۰۴ هزار و ۶۱۵ تومان بود که ۱۵ تیرماه تا رقم ۱۱۳ هزار و ۴۷۲ تومان رشد پیدا کرد. سکه تمام بهار آزادی نیز در روز اول تیرماه با قیمت یک میلیون و ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رفت که هم‌اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج