۳۵۰۵۷۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

انتقاد جیمز کامرون از «جنگ ستارگان»

جمیز کامرون کارگردان نامداری که پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما از جمله «تایتاینک» و «آواتار» را ساخته از فیلم جدید «جنگ ستارگان» انتقاد کرد.

روزنامه بانی فیلم: جمیز کامرون کارگردان نامداری که پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما از جمله «تایتاینک» و «آواتار» را ساخته از فیلم جدید «جنگ ستارگان» انتقاد کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس، این کارگردان سرشناس که فعلا عمیقا درگیر ساخت ادامه‌های چندگانه فیلم پرفروشش «آواتار» است، با انتقاد از فیلم جدید «جنگ ستارگان» گفت این فیلم فاقد جنبه‌های تاثیرگذار بصری است.

انتقاد جیمز کامرون از «جنگ ستارگان»

او در گفت و گویی که در یوتیوب هم منتشر شده برای نخستین بار درباره این فیلم صحبت کرد و گفت جورج لوکاس مبتکر ساخت این فیلم دوست من است. او پیش از این که هر نوع تردیدی نسبت به این فیلم نشان دهد، ابتدا از دوستی خود با لوکاس گفت و بعد افزود: نمی‌خواهم چیز زیادی درباره «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» بگویم، چون احترام زیادی برای جی‌جی آبرامز هم قایل هستم و می‌خواهم ببینم آنها از نظر موضوعی فیلم را تا کجا می‌برند.

کامرون افزود: باید بگویم گروه لوکاس که ۶ فیلم نخست این مجموعه را ساختند از نظر خیال‌انگیز بودن بصری کار بیشتری انجام دادند و کارشان دستاوردهای بیشتری داشت و خلاقانه‌تر بود. اما این فیلم آخری بیشتر به یک عقب‌نشینی شباهت داشت و همان شخصیت‌هایی را که قبلا دیده بودید، به شما ارایه می‌کرد.

در سه گانه دوم که ۱۵ سال بعد از سه گانه اول به تدریج اکران شد، گذشته کاراکترهای این مجموعه و رویدادهایی که عامل شکل گیری ماجراهای سه‌گانه نخست بودند، بررسی شد. اما سه گانه سوم که با نام «نیرو بیدار می‌شود» اکران شده، دوباره به ماجراهای سه گانه اول بازگشت کرد و ادامه آن ماجرا را ادامه داد.

در این سه گانه با بازگرداندن سه شخصیت اصلی تریلوژی نخست، توجه سه نسل به فیلم جدید معطوف شده‌است. شوق دیدن دوباره سه شخصیت محبوب شامل لوک اسکای واکر با بازی مجدد مارک همیل، پرنسس لیا با بازی کری فیشر که پیر و چاق شده و هان سولوی ماجراجو با بازی هریسون فورد در ۷۳ سالگی، تماشاگران نسل اول این فیلم را به سینماها کشاند.

در عین حال روال داستان با حضور نیروهای جوان‌تر که یا در امپراتوری نقش دارند و یا در برابر آن می‌ایستند، توانایی چهره‌های قدیمی را برای کنترل اوضاع به رخ کشید و موفق ‌شد کاری کند که نسل جدید نیز چهره خود را در فیلم ببینند. این در حالی است که نسل بینابین این دو نسل نیز که با تبلیغ پایان ناپذیر و نوستالژیک سه گانه اول بزرگ شدند، به‌شدت دوست داشتند تا بخواهند در تجربه پدرها و مادرانشان سهیم شوند.

کامرون افزود: من فقط چند قدم کوچک به سمت جلو در این فیلم دیدم که با شخصیت‌های جدید بروز کرد بنایراین می‌خواهم ببینم این شخصیت‌های جدید تا کجا پیش می‌روند و چه تاثیری بر روند داستان می‌گذارند.

این در حالی است که چشم‌های زیادی هم به خود کامرون دوحته شده تا ببینند او شخصیت‌های «آواتار» را به کجا می‌برد و داستان بلندپروازانه خود را چگونه گسترش می‌دهد. او اکنون در حال ساخت «آواتار ۲» است و بعد ۳ فیلم دیگر در ادامه آن شکل خواهد گرفت. گفته شده «آواتار ۲» دسامبر ۲۰۱۸ راهی سینماها می‌شود و این دقیقا همان زمانی است که فیلم بعدی «جنگ ستارگان» راهی سینماها می‌شود.

این در حالی است که قسمت هفتم «جنگ ستارگان» که قسمت نخست از سه‌گانه سوم است، در حالی با نظر مثبت منتقدان روبه رو شد که سه گانه دوم به کارگردانی جورج لوکاس موفق به جلب نظر منتقدان نشده بود.

نظرمنتقدان این بود که آبرامز موفق شده تا فضاهای کلاسیک داستان‌های «جنگ ستارگان» را با حفظ عظمت آنها، بازسازی ‌کند و در عین حال بخشی از ماجراها را از فضا به جنگل‌های پرسایه و صحراهای بی‌کران سیاره‌هایی ناشناخته بکشاند.

همه این عوامل نشان می‌دهند که چرا قسمت هفتم «جنگ ستارگان» پر فروش‌ترین فیلم جهان شده است و موفق شده تا از مرز «تایتانیک» نیز عبور کند.

این در حالی است که کامرون چندی پیش گفته بود نمی‌خواهد پابه پای «جنگ ستارگان» پیش برود و رقابت با این فیلم در گیشه کار احمقانه‌ای است. البته او افزوده بود: امیدوارم آنها هم نخواهند با ما رقابت داشته باشند.

«نیرو بیدار می‌شود» نقطه شروع یک سه‌گانه تازه شد که با کشاندن مردم به سینماها منتقدان را قانع کرد بتواند حتی با سه‌گانه‌های چهارم و پنجم نیز ادامه پیدا کند.

لوکاس کمپانی «لوکاس فیلم» و امتیاز ساخت ادامه این مجموعه را سه سال پیش به دیزنی فروخت. منتقدان اعتقاد داشتند جی‌جی آبرامز کارگردانی که دیزنی برای ساخت این مجموعه انتخاب کرد، به موفقیت بسیار بیشتری نایل آمده و نه تنها دل تماشاگران را ربوده که نظر مثبت منتقدان را نیز جلب کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج