adexo3
۳۵۱۷۷۶
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

حذف تاریخ ازدواج از شروط وام مسکن

در فاصله حدود چهار ماه از اجرایی شدن مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن برای زوجین، شرط تاریخ ازدواج برای ارائه این وام از محل اوراق و همچنین ازدواج اول برای تسهیلات صندوق پس انداز یکم حذف شد. بر این اساس تمامی زوجین می‌توانند از تسهیلات این بخش استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا: در فاصله حدود چهار ماه از اجرایی شدن مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن برای زوجین، شرط تاریخ ازدواج برای ارائه این وام از محل اوراق و همچنین ازدواج اول برای تسهیلات صندوق پس انداز یکم حذف شد. بر این اساس تمامی زوجین می‌توانند از تسهیلات این بخش استفاده کنند.

در نیمه اسفندماه سال گذشته با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات برای زوجین از محل صندوق پس‌انداز یکم (خانه اولی‌ها) و همچنین از محل اوراق گواهی حق تقدم افزایش یافت.

زوجینی که تاریخ عقد آنها از سال ۱۳۸۵ به بعد بود مشمول تسهیلات جدید می‌شدند(این شرط برای صندوق پس انداز وجود ندارد)، به‌طوری که آنهایی که متقاضی دریافت وام مسکن از محل خرید اوراق حق تقدم در بورس بودند، براساس شرایط جغرافیایی محل زندگی خود می‌توانستند وام در سه سقف دریافت کنند. به‌طوری که زوج‌های ساکن تهران تا ۱۰۰ میلیون، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۸۰ میلیون و همچنین در سایر مناطق تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن به آنها ارائه می‌شد.

اما با تصمیم اخیر بانک مسکن محدوده زمانی تعیین شده برای زوجین از دریافت تسهیلات مسکن از محل خرید اوراق حذف شده است به گونه‌ای که دیگر فقط زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها به سال ۱۳۸۵ به بعد بر می‌گردد مشمول دریافت این تسهیلات نبوده و قبل از آن نیز توان دریافت وام ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی را خواهند داشت.

این در حالی است که زوجین و یا سایر افرادی که می‌خواهند برای دریافت وام از محل خرید اوراق اقدام کنند برای دریافت هر میزان وام باید تا دو برابر اوراق خریداری کنند به‌طوری که برای وام ۶۰ میلیونی حدود ۱۲۰ برگ، وام ۸۰ میلیونی ۱۶۰ برگ و وام ۱۰۰ میلیونی ۲۰۰ برگ اوراق لازم است. بر اساس آخرین تغییرات قیمتی در فرابورس قیمت اوراق در حال حاضر حدود ۹۰ هزار تومان است.

همچنین شرط ازدواج اول برای دریافت وام از محل صندوق پس انداز یکم(خانه اولی ها) نیز حذف شده است. بر این اساس افرادی که حتی چند بار ازدواج کرده‌اند هم مشمول دریافت تسهیلات از این بخش خواهند بود.

جدای از مصوبه وام مسکن برای زوجین، تسهیلات از محل صندوق پس انداز یکم در سه سقف ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومانی نیز قابل پرداخت است که برای زوج‌ها به ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین برای تسهیلات از طریق خرید اوراق نیز سقف‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان ارائه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معین

      خدایی با این سود هایی که بانکها میگیرن کی میتونه تا 12 سال ماهی 1600 تا دو ملیون بده( این پولها صرف اختلاص و دادن وام های کلان به نور چشمی ها و گردن کلفت ها میشه با سود کم الته اگه پس بدن) .......

    • بی نام

      زوج های جوان که برای خرید مسکن نیازمند این وام ها باشند . امکان باز پرداخت اقساط گران وهزینه های قبل از آن را نخواهند داشت . آنها هم که ثروتمندند برای خرید خانه به این وام ها نیاز ندارند.اصولأ ثروتمندان وام با بهره بالا نمیگرند مگر اینکه قصد خوردنش را داشته باشند .

    • حمید

      یکی نیست بگه اخه من اگه پول داشتم خب خودم میرفتم خونه میساختم نه اینکه بیام سپرده گذاری کنم بعدش بعد یکسال بهم وام بدن من کارگر که ماهی 850 هزار میگیرم از کجا ماهی 1600 بدم بابا حقوق این مدیران که ماهی 80 میلیون میگیرن رو کم کنید به جاش به مردم وام بدید تو این مملکت یکی میخوره به غربال یکی میخوره با مثقال،اقای روحانی پس کو کلیدت؟چرا نمیتونی یه وام کم بهره به مردم بدید؟یارانه ها رو که بالا نبردی؟مسکن هم تعطیل؟سهام عدالت هم که ندادی؟فقط فیش ها حقوقی مدیران رو زیاد کردید به قول آقا شرمنده من جوان باشید که با دست خالی میرم پیش زن و بچه ام

    • بدون نام

      اگر دولت واقعآ قصد تحرک در بخش مشکن را دارد ، بهترین راه کار با توجه به اینکه کمتر از یکسال به انتخابات سال بعد فرصت باقی است ، این است که به سپرده گذاران وام مسکن ، بجای یکسال توقف در نوبت و دربافت وام ، بعد از گذشت شش ماه وام مذکور را پرداخت نماید . اولین باخورد این عمل این است که قبل از انتخابات سال بعد مردم نتیجه این اقدام دولت را نیز خواهند دید و با قوت قلب بیشتری نسبت به قبل به دولت روحانی برای ادامه کار اعتماد می کنند و با رأی قاطع خودشان مجدد دولت روحانی را بر می گزینند .

    • hasan

      اگه من پولی بابت خرید اوراق داشتم که دیگه از شما صدقه نمی خواستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج