adexo3
۳۵۲۱۳۲
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

کنکور؛ رقابت عادلانه علمی

آزمون سراسری سال ۹۵ تا دوروز دیگر درشرایطی برگزار می‌شود که به استناد آمار و گزارش‌های نهایی شده بیش از ۸۶۰ هزار و صد و نه نفر خود را برای یک رقابت عادلانه علمی آماده می‌کنند

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در روزنامه ایران نوشت: آزمون سراسری سال ۹۵ تا دوروز دیگر درشرایطی برگزار می‌شود که به استناد آمار و گزارش‌های نهایی شده بیش از ۸۶۰ هزار و صد و نه نفر خود را برای یک رقابت عادلانه علمی آماده می‌کنند تا از طریق این آزمون آموخته‌ها و اطلاعات آنها مورد سنجش قرار گیرد به عبارتی کنکور فرصتی برابر برای همه داوطلبانی است که تلاش دارند قله‌های پیشرفت و ترقی را فتح کنند و سرنوشت زندگی و آینده خود را با عبور از این نقطه رقم بزنند.

این اتفاق و رویداد آموزشی که هرساله برگزار می‌شود نشان می‌دهد که برای خیلی از دانش آموزان و دانش آموختگان دوره‌های گذشته کنکور از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که طبق آخرین آمار امسال از تعداد ۸۶۰ هزار و صد و نه نفر ثبت نام شده تعداد ۵۰۹ هزار و ۱۹ نفر زن و ۳۵۱ هزار و ۹۰ نفر مرد هستند.

همچنین تعداد ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی. تعداد ۵۰۹ هزار و ۴۸۸ داوطلب در گروه آزمایشی تجربی، ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ داوطلب در گروه علوم انسانی و ۹ هزار و ۷۸۱ داوطلب در گروه هنر و تعداد ۶ هزار و ۳۶۱ داوطلب در گروه زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند.
این آمار در مقایسه با آزمون سراسری سال 94 و سال‌های قبل بیانگر این نکته است که تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه کاهش پیدا کرده به طوری که 17 هزار و 761 نفر نسبت به سال 93 و 171 هزار و 272 نفر نسبت به سال 92 و تعداد 223 هزار و 521 نفر نسبت به سال 1391 و تعداد 206 هزار و 224 نفر نسبت به سال 1390، تعداد 272 هزار و 730 نفر نسبت به سال 89، تعداد 426 هزار و 761 نفر کمتر است.

به هر ترتیب در حال حاضر منحنی ورود به دانشگاه یک روند کاهشی را نشان می‌دهد. موضوع دیگر اینکه امسال نسبت به تعداد داوطلب در آزمون سراسری 95 به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و گروه علوم تجربی و علوم انسانی و زبان‌های خارجی اجازه داده شده است در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز باشند علاقه‌مندی خود را در تقاضانامه ثبت‌نام اعلام کنند.

براساس این ضابطه تعداد 44 هزار و 816 داوطلب علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گروه هنر اعلام کردند.

به همین ترتیب به هر یک از داوطلبان گروه ریاضی و گروه علوم تجربی و علوم انسانی و هنر اجازه داده شده است در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز باشند، علاقه‌مندی خود را در تقاضانامه ثبت نام اعلام کنند. براساس این ضابطه، تعداد 109 هزار و 349 داوطلب علاقه‌مندی خود را به شرکت در زبان‌های خارجی اعلام کرده‌اند. با توجه به اینکه آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه آزمون سراسری سال 95 به طور جداگانه برگزار می‌شود و هر داوطلب برای حضور در جلسات امتحانی گروه‌های آزمایشی باید پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را داشته باشد.

لذا داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند به ترتیب دو کارت و یا 3 کارت شرکت در آزمون دریافت خواهند داشت.

با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده که جمعاً 860 هزار و 109 نفر است و آمار علاقه‌مندان به گروه آزمایشی هنر و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی علاوه‌ بر گروه‌ آزمایشی اصلی که تعداد آنها جمعاً 154 هزار و 185 نفر می‌باشند لذا برای برگزاری آزمون جمعاً یک میلیون و 14 هزار و 274 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از این تعداد 611 هزار و 754 کارت برای خواهران و 402 هزار و 520 کارت برای برادران صادر شده است و لذا آزمون برای این تعداد یعنی یک میلیون و 14 هزار و 274 نفر برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی فقط یه ساعت داشتم به تیتر میخندیدم خخخخخخخخ

    • بدون نام

      عجب تیتری...
      عادلانه هههه

    • ایمان

      درس بخوانید بیکار شید

    • بدون نام

      کسی که درس نمیخونه از طریق سهمیه میره دانشکاه تهران عادلانه هست؟
      عادلانه هست؟

    • مهدی

      عدالت در کنکور یعنی اینکه همه با یک ترازو سنجیده بشن . نه هرکسی با ترازوی خودش یعنی دانش اموز تهرانی یا شهرهای بزرگ با تمامی امکانات و پول و کلاس ها و استادان و مدرسه ها و ارامش رو با دانش اموز سال ۸۴ بمی که بعد از زلزله بم دیپلمش رو گرفته و در همین سال مدرسه و همکلاسی ها و معلم ها و خانواده و ... رو از دست داده با هم و با یک ترازو سنجیده نشن . این دو فقط در دین ،میهن، انسانیت و رویاهاشون با هم برابرن نه چیز دیگه . الهم عجل لولیک الفرج .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج