adexo3
۳۵۲۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تقسیم بندی تهران برای تعیین اجاره بها

سرپرست وزارت راه و وزیر مسکن و شهرسازی از افزایش قیمت بهای بلیت هواپیماها و قطار خبر داد و گفت: در آینده نه چندان دور تهران را به ۱۶۰ الی ۲۰۰ بلوک تقسیم می شود و مبالغ اجاره بها را در آن مشخص و اعلام خواهد شد.

علی نیکزاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در رابطه با جلسه رای اعتماد خود برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از آنکه شورای محترم نگهبان قانون اختیارات و وظایف وزارت راه و شهرسازی را به تصویب رساند احتمالا جلسه رای اعتماد روز یکشنبه تشکیل می شود.

وی افزود: ما برنامه های خود را برای این منظور تقدیم مجلس کرده ایم و روز یکشنبه به مجلس خواهیم رفت و هر چه نظر نمایندگان مجلس باشد ما مطیع آن هستیم.

نیکزاد گفت: قاعدتا برنامه اینجانب برای وزارت راه و شهرسازی به نمایندگان داده شده است و روز یکشنبه قطعا گزارش کار و همچنین برنامه های کاری خود را ارائه خواهیم داد هر چه که نظر نمایندگان باشد خیر و برکت در آن است.

وزیر مسکن در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص مانور اجاره بها که طی روزهای اخیر مطرح شده است، گفت: بر اساس بررسی هایی که ما داشته ایم قیمت مسکن و اجاره بها شامل قیمت مصالح ساختمان ، دستمزد ، زمین و خدمات فنی و مهندسی است که هیچ کدام از آنها افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: من قبلا نیز اعلام کرده بودم که ما باید تهران را به ۲۰۰ بلوک تقسیم کنیم و اجاره ها را مشخص و بیش از مبلغ تعیین شده را اعمال قانون کنیم.

نیکزاد با تاکید بر اینکه ما قطعا این کار را انجام خواهیم داد تصریح کرد: از امروز اول تیر به لحاظ اعلام نظر بانک مرکزی مبنی بر اینکه ۷ الی ۹ درصد در بخش مسکن افزایش وجود داشته است ما آن را ملاک قرار داده و اتحادیه املاک آن را اعمال خواهد کرد.

وی افزود: پس از این هیچ قراردادی بیش از این مبلغ منعقد نخواهد شد و چنانچه موردی بیش از این مبلغ دیده شود با آن برخورد می شود.

وزیر مسکن و شهر سازی گفت: کسانی که سال گذشته قرارداد داشته اند با متن قراردادی سال گذشته می توانند در بنگاهها معادل سازی کرده و اقدام به انعقاد قرارداد جدید کنند.

نیکزاد این امر را به نفع مستاجر، مالک و دولت دانست و گفت: قطعا در آینده نه چندان دور تهران را به ۱۶۰ الی ۲۰۰ بلوک تقسیم و مبالغ اجاره بها را در آن مشخص و اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به واسطه تعیین نام راه و شهرسازی بخش های هوایی و دریایی وزارت راه به نهاد دیگری واگذار خواهد شد، گفت: این بخش ها همه در درون همان وزارت راه و شهرسازی دیده شده است و این نامگذاری علتی بر جدایی بخش هایی از وزارت راه نیست.

نیکزاد با بیان اینکه این نامگذاری البته بر اساس نظر دولت نبود، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس این نام را تصویب کرد و به نظر من با همین نام ما باید در خدمت راه و بخش های هوایی و دریایی باشیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیماها طی روزهای آینده افزایشی خواهد داشت، گفت: ما پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ۱۵ درصد در تمامی بخش های حمل و نقل شاهد افزایش قیمت بودیم ولی در بخش ریلی و هوایی هیچ تغییری در قیمت بلیت ها به وجود نیامد.

نیکزاد افزود: یکسری از بررسی ها انجام شده و ما نیز احتمالا یک تغییر جزئی در قیمت بلیت هواپیما و قطار خواهیم داشت .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج