اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۲۴۰۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

کواکبیان: سران قوا از مردم عذرخواهی کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر لزوم عذرخواهی رئیس جمهور در ماجرای فیش‌های حقوقی گفت که روسای قوای مقننه و قضائیه نیز باید عذرخواهی کنند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر لزوم عذرخواهی رئیس جمهور در ماجرای فیش‌های حقوقی گفت که روسای قوای مقننه و قضائیه نیز باید عذرخواهی کنند.

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری مستند به ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد سوگند هیأت رئیسه، اظهار کرد: برخی نمایندگان می‌گویند رئیس جمهور در بحث فیش‌های حقوقی باید عذرخواهی کند اما من معتقدم حتماً ‌اگر رئیس جمهور عذرخواهی می‌کند رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه هم باید عذرخواهی کنند چرا که دستگاه‌های نظارتی زیرمجموعه اینها مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب بودند.

کواکبیان ادامه داد: ای کاش آقای سراج و آقای رحیمی رئیس دیوان محاسبات به مجلس گزارش می‌دادند که در طول این مدت در مورد فیش‌های حقوقی چه‌کار کردند؟ سازمان بازرسی فقط به یک بانک مخصوص اشاره می‌کند اما مجموعه اقدامات را نمی‌گوید. دیوان محاسبات هم متأسفانه هیچ گزارشی نداده است.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، گفت: به نظر من دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبودند بلکه گزارش‌هایی داده بودند. در طول این مدت بازرسی کل کشور گزارشی را فرستاد که در چه تاریخ‌هایی و در مورد کدام یک از بانک‌ها به قوه مجریه گزارش داده شده اما متأسفانه گوش نداده‌اند. من این نامه را به کمیسیون اصل ۹۰ فرستادم و می‌توانید آن را ببینید. اکثر اینها را به وزارت اقتصاد فرستاده‌اند و گفته‌اند در این موارد تخلف صورت می‌گیرد اما متأسفانه گوش نداده‌اند.

رئیس مجلس ادامه داد: در دیوان محاسبات هم جلوی خیلی از این تخلفات را گرفتند. در گزارشی که به من دادند آمده بود که ۴ میلیارد تومان برگردانده‌اند اما سروصدا نکرده بودند. ممکن است نقصی در بازرسی و دیوان محاسبات بوده اما نه اینکه اینطور می‌گویید خواب بوده‌اند. سیستم اینها در حدی هوشیاری داشت که برخی تخلاف را گزارش کرده بودند. البته باید توضیحات بیشتر را به کمسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.

کواکبیان همچنین در اخطاری مستند به اصل ۹۱ قانون اساسی، اظهار کرد: ما در دستورکار امروز و فردا انتخابات حقوقدانان شورای نگهبان را داریم. بحث من این است که با توجه به اینکه گفته شده ۶ نفر حقوقدان باید انتخاب شوند اما متأسفانه در مجلس نهم رأی مجلس قدری مخدوش شده بود،‌ اولاً می‌گفتند باید اکثریت نسبی رأی بدهند؛ در حالی که اگر ۱۰ یا ۱۵ رأی هم بیاورند می‌شود نسبی اما این موضوع در مورد حقوقدانان شورای نگهبان که می‌خواهند هم قوانین را مورد بررسی قرار دهند و هم سرنوشت صلاحیت امثال من را رقم بزنند مناسب نیست که با ۲۰ یا ۳۰ رأی بتوانند رأی نسبی به دست بیاورند.

کواکبیان ادامه داد: ما معتقدیم در مورد حقودانان شورای نگهبان واقعاً باید انتخاب صورت بگیرد. یعنی رئیس قوه قضائیه باید حداقل ۶ نفر را معرفی می‌کرد تا ما از میان انتخاب کنیم اما ۵ نفر را معرفی کردند در حالی که لازم است اول قانون را اصلاح کنیم و بعد این انتخابات انجام شود.

لاریجانی در این رابطه نیز گفت: آرای حقوقدانان شورای نگهبان در مجلس نهم مخدوش نبوده و اتفاقاً آنها آرای بالایی در مجلس به دست آوردند و همگی بالای ۱۳۰ رأی داشتند.

وی افزود: قاعدتاً برای انتخاب ۳ نفر حقوقدان قوه قضائیه باید تعداد بیشتری را معرفی کند اما در قانون نیامده که حداقل ۶ نفر معرفی شوند. آنها برای انتخاب ۳ نفر ۵ نفر را معرفی کردند. از نظر من هم اگر ۱۰ نفر را معرفی می کردند بهتر بود اما این اشکال قانونی ندارد.

لاریجانی یادآور شد: اینکه شما می‌گویید رأی حقوقدانان رأی نسبی است این طبیعی است زیرا رأی اعتماد نیست. اگر آنها برای انتخاب ۳ نفر ۳ نفر معرفی می‌کردند ما باید رأی اعتماد می‌گرفتیم. اما وقتی تعداد بیشتری از افراد مورد نیاز معرفی می‌شوند باید رأی نسبی بگیریم و چاره‌ای جز این نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صمدپناهی

      آقای کواکبیان مردم ایران به عذرخواهی نیاز ندارند ....

    • بدون نام

      عذرخواهی نمیخوان جلواختلاس بگیرند حق مردم خورده نشه

    • بدون نام

      شما نظر ندي نميگن لالي.!!

    • بدون نام

      ...... عذرخواهی نمی خواهیم ما مردم ایران حقیقت را می فهمیم کم بگویید احمدی نژاد ما پشت احمدی ایستاده ایم .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج