۳۵۲۶۴۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور

نسل اول SUV فول سایز و لوکس لینکلن یعنی نویگیتور در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. نویگیتور هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد.

وب سایت پدال - امیر دهقان: نسل اول SUV فول سایز و لوکس لینکلن یعنی نویگیتور در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. نویگیتور هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. بااینکه لینکلن در سال ۲۰۱۵ نسل سوم نویگیتور را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داد اما همچنان گرد پیری و کهنگی بر چهرهٔ نویگیتور نشسته و خصوصاً در برابر فرزندان تازه‌نفس جنرال موتورز یعنی کادیلاک اسکالید و جمس یوکان دنالی حرفی برای گفتن ندارد.

بنابراین لینکلن و در رأس آن فورد هم بیکار ننشسته و کار جهت ساخت و معرفی نسل چهارم نویگیتور را آغاز کرده است. در اولین قدم، لینکلن کانسپت نسل چهارم نویگیتور را در نمایشگاه نیویورک امسال رونمایی کرده و اعلان جنگی رسمی به اسکالید و یوکان نمود. بعلاوه با سرمایه‌گذاری تازهٔ فورد در بخش لوکس خود یعنی لینکلن، امید فراوانی به ساخت نویگیتوری کاملاً جدید و باشکوه وجود دارد. به همین دلیل در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ویژگی‌های نسل آیندهٔ لینکلن نویگیتور.

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور


طراحی خارجی باشکوه

لینکلن در نمایشگاه نیویورک 2015 با معرفی نمونهٔ کانسپت نسل جدید مدل کانتیننتال، زبان طراحی جدید خود را به جهانیان معرفی نمود. این زبان طراحی جدید برای اولین بار در مدل‌های تولیدی، در فیس‌لیفت مدل MKZ بکار گرفته شد و سپس نسخهٔ تولیدی کانتیننتال نیز با همین زبان طراحی جدید به بازار آمد. حال با توجه به طراحی نسخهٔ کانسپت نسل چهارم نویگیتور می‌توان گفت سومین خودروی لینکلن که از زبان طراحی جدید این برند سود می‌برد قطعاً نسل چهارم نویگیتور خواهد بود. طراحی عضلانی و باشکوهی که با تقلید از کانتیننتال جدید شکل‌گرفته است اما در هیبت یک SUV تنومند. نویگیتور جدید با چراغ‌های جلو و پروژکتورهای مدرن به همراه جلوپنجرهٔ عظیم کرومی، طراحی بسیار جذابی خواهد داشت.

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور

زیر پوست

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا از پلت فرم مشترک در طیف گسترده‌ای از محصولات خود و زیرمجموعه‌هایشان استفاده می‌کنند و این عملی نسبتاً شایع و همه‌گیر است؛ بنابراین گروه فورد هم از این قاعده مستثنی نبوده و نسل جدید نویگیتور را بر روی پلت فرم مشترکی با نسل آیندهٔ فورد اکسپیدیشن و F-۱۵۰ جدید ساخته است که از ساختار بدنهٔ آلومینیومی سود می‌برد. بااین‌حال ممکن است برخی استفاده از آلومینیوم را در یک SUV غول‌پیکر مناسب ندانند اما باید گفت در این خودرو از یک قاب ساخته‌شده از فولاد با مقاومت بالا استفاده‌شده است که در کنار استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه موجب کاهش وزن خودرو تا ۳۲۰ کیلوگرم گردیده است.

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور

قوای محرکه

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل فعلی نویگیتور صرفاً با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربو عرضه می‌شود که ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد. نسل آینده نیز همانند نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل فعلی، فقط با پیشرانه‌های ۶ سیلندر عرضه خواهد شد. موتور پایهٔ نسل چهارم نویگیتور یک واحد ۳ لیتری V۶ توئین توربو تزریق مستقیم سوخت با ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که از مدل کانتیننتال قرض گرفته‌شده است.

در تیپ بالاتر نویگیتور نیز نسل دوم موتور 3.5 لیتری V6 اکوبوست فورد استفاده می‌شود که حداقل 450 اسب بخار قدرت داشته و با گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌گردد. این در حالی است که کادیلاک اسکالید و جمس یوکان دنالی همچنان با موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی با 420 اسب بخار قدرت ارائه می‌شوند. از دیگر گزینه‌های قوای محرکهٔ نویگیتور جدید می‌توان به نمونه‌ای هیبریدی که شامل یک واحد بنزینی-الکتریکی می‌شود اشاره کرد. بعلاوه امکان به‌کارگیری یک واحد دیزل V6 که هم‌اکنون در وانت F-150 ارائه می‌شود نیز برای نسل چهارم نویگیتور وجود دارد؛ اما آیا یک موتور دیزل با تصویر لوکس لینکلن همخوانی دارد؟

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور

رقبا

کادیلاک اسکالید که در دو نوع استاندارد و نمونهٔ بافاصلهٔ محوری و طول بیشتر ESV ارائه می‌شود، مهم‌ترین و اصلی‌ترین رقیب لینکلن نویگیتور بشمار می‌رود. این در حالی است که نویگیتور آینده با فضای داخلی بیشتر و لوکس‌تر (ازجمله استفاده از صندلی‌های مدل کانتیننتال با تنظیم برقی در 30 جهت) و همین‌طور وزن سبک‌تر به دنبال برگ برنده‌ای نسبت دشمن اصلی خود، جنرال موتورز است. از رقبای دیگر لینکلن نویگیتور می‌توان به مرسدس بنز GLS، لکسوس LX570، آئودی Q7، رنجروور و اینفینیتی QX80 اشاره‌کرده درحالی‌که به‌زودی رقیب دیگری بانام X7 نیز از سوی ب‌ام‌و به این جمع اضافه خواهد شد.

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور

سخن پایانی

انتظار می‌رود SUV فول سایز لوکس آلومینیومی لینکلن اواخر امسال یا اوایل سال آینده معرفی‌شده و رقابت سختی را با کادیلاک اسکالید آغاز کند. این در حالی است گروه کرایسلر نیز وعدهٔ معرفی SUV فول سایز لوکس خود یعنی جیپ واگنییر را در سال ۲۰۱۹ داده است؛ بنابراین با عرضهٔ نسل چهارم لینکلن نویگیتور و نسل جدید جیپ واگنییر شاهد شکل‌گیری رقابت جذابی میان سه قطب خودروسازی ایالات‌متحده در بخش SUVهای فول سایز لوکس خواهیم بود.

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور

ویژگی های نسل بعدی لینکلن نویگیتور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج