adexo3
۳۵۲۷۷۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

روانچی: آمريكا نقض فاحش از برجام نداشته

معاون اروپا و آمريكای وزارت‌خارجه درباره رويكرد آمريكا به انجام تعهدات گفت: نقض برجام به مفهوم نقض فاحش آن صورت نگرفته است. اما تعهدات آمريكا در برجام خيلي بيشتر از آن چيزي است كه انجام داده است.

روزنامه آرمان: معاون اروپا و آمريكای وزارت‌خارجه درباره رويكرد آمريكا به انجام تعهدات گفت: نقض برجام به مفهوم نقض فاحش آن صورت نگرفته است. اما تعهدات آمريكا در برجام خيلي بيشتر از آن چيزي است كه انجام داده است.

البته تصميم درباره اينكه نقض فاحش صورت گرفته يا خير به عهده كميسيون ويژه است. مجيد تخت‌روانچي در پاسخ به اينكه اگر نقضي انجام شود، ايران چه اقدامي خواهد كرد، اظهار داشت: اگر نقض فاحشي صورت بگيرد، ايران بر اساس مكانيسمي كه در خود برجام ديده و پيش‌بيني شده عمل خواهد كرد و در اين مسير تا انتها خواهيم رفت. اما الان قضاوت در اين باره كه در انتهاي كار چه خواهيم كرد زود است ولي در خود برجام اين پيش‌بيني وجود دارد.

وي اظهار داشت: در حال حاضر مذاكرات براي ورود بانك‌هاي بزرگ اروپايي به ايران آغاز شده اما در عمل هنوز بانك‌هاي بزرگ اروپايي و آنهايي كه سيستم بانكي قوي در سطح اروپايي دارند وارد نشده‌اند. اين بانك‌ها براي كار با ايران در طول سال‌ها و توسط سيستم قضائی آمريكا محكوم شده و جريمه‌هاي سنگين پرداخت كرده‌اند.

بعضي از آنها ميلياردها دلار جريمه شده‌اند و اين بانك‌ها براي ورود تا حدودي با ترس عمل مي‌كنند و آمريكايي‌ها موظف هستند، فضاي ناحقي را كه عليه ايران ايجاد كرده‌اند، بشكنند. وي افزود: با وجود اين حتي براي پروژه‌هاي بزرگ نيز مذاكرات اوليه آغاز و پروژه‌ها تعريف و سرمايه‌گذار خارجي نسبتا مشخص شده است.

تخت‌روانچي گفت: نكاتي جداي از بحث برجام وجود دارد كه به دليل اعمال تحريم‌هاي ظالمانه، ناحق و ناعادلانه عليه ايران سيستم بانكي ايران از سيستم بانكي بين‌المللي دور بوده است و برقراري مجدد اين ارتباط نياز به زمان دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ما که از برجام فقط اس ۳۰۰ را دیدیم آنهم از کرم پوتین

    • سعید

      اس 300 هیچ ربطی به برجام ندارد فقط شانس آوردیم میانه روسیه با غرب به هم خورد
      تازه یه مقدار تاخیر در تحویل آن به خاطر برجام بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج