۳۵۲۸۳۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عبور از مرز هشدار سرطان در ۱۵ سال آینده

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به افزایش مصرف مواد دخانی، تاکید کرد: متاسفانه معضل سرطان در ۱۵ سال آینده در کشور از مرز هشدار عبور خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به افزایش مصرف مواد دخانی، تاکید کرد: متاسفانه معضل سرطان در ۱۵ سال آینده در کشور از مرز هشدار عبور خواهد کرد.

دکتر محمدرضا مسجدی در جلسه کارشناسان مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، افزود: در بحث دخانیات ما طرح پاد (طرح پیشگیری از استعمال دخانیات) را برای مدارس طراحی کردیم که بوسیله آن کودکان و نوجوانان، مربیان، اولیای بچه ها در یک روند آموزشی فراخور سن و سالشان چگونگی پیشگیری و برخورد با شرایط پرخطر به خصوص دخانیات را می آموزند.

وی ادامه داد: این طرح اگر در مدارس اجرا شود، محله های اطراف مدارس را نیز عاری از دخانیات می شوند. برخورد با دخانیات در کیوسک ها، مغازه ها، محله و حتی پارک نزدیک مدارس نیز اجرا می شود.

مسجدی عنوان کرد: از خیلی سال پیش در زمان وزارت آقای حمید رضا حاجی بابایی ما طرح پاد را به آموزش و پرورش ارائه کردیم تا در رابطه با نوع فعالیت و همکاری ها به یک جمع بندی برسیم. ولی متاسفانه تا همین امروز همچنان در انتظار یک سرانجام هستیم.

این فوق تخصص ریه گفت: در حال حاضر مرکز فرآموز جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات چند سالی است که در بسیاری مناطق فعالیت می کند. چندین بار هم کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از این مرکز بازدید کردند و آن را به عنوان الگویی ویژه در دنیا معرفی کردند. به هر حال امیدواریم این جلسه فصل جدید همکاری بین ما و آموزش و پرورش باشد.

عبور معضل سرطان در ۱۵ سال آینده از مرحله هشدار

مسجدی متذکر شد: هر جا که بحث درباره محور سلامت است، نقش آموزش و پرورش پررنگ تر می شود. تمرکز بر روی دخانیات و به خصوص قلیان می بایست ابتدا از گروه کودکان و نوجوانان آغاز شود. با این روندی که جوانان ما در بحث استعمال مواد دخانی به خصوص قلیان در پیش گرفته اند، متاسفانه معضل سرطان در ۱۵ سال آینده در کشور از مرز هشدار هم می گذرد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن اشاره به لزوم آموزش پیشگیری از سنین کودکی بوسیله برنامه های مدرن و به روز، در ادامه گفت: به غیر از دخانیات در رابطه با بیماری های غیر واگیر نیز ما با مشکلات مشابهی رو به رو هستیم. در مورد تغذیه و رژیم غذایی سالم نیز باید از آموزش و پرورش آغاز کرد، زیرا کودکان باید از همان سنین کودکی با غذای سالم آشنا شوند.

مسجدی در ادامه متذکر شد: آیا واقعا شهر تهران می خواهد که یک شهر بدون دخانیات باشد یا خیر؟ در این راه تمامی دستگاه های کشور مسئولند، صدا و سیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و غیره باید با همدلی و مشارکت در این راه قدم بردارند.

وی در پایان گفت: در بحث مالیات با تلاش های فراوان، بالاخره بعد از ۱۰ سال تصویب شد. ولی تصویب مالیات به تنهایی قرار نیست تمامی مشکلات را حل کند ما در حال حاضر بحث عرضه آزاد، نمایش سیگار در تلویزیون و صدا و سیما و غیره را داریم، پس زمانی به هدفمان می رسیم که در کارها مسئولیت پذیر باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج