اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۳۱۶۵
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

گران‌ترين تقلب در تاریخ صنعت خودرو

با اعلام خبر ميزان خسارتي كه فولكس‌واگن قرار است به خريداران آمريكايي خودروهای معيوب توليد اين شركت بپردازد، ماجراي اين غول خودروسازي جهان، وارد مرحله جديدي شد.

هفته نامه تجارت فردا: با اعلام خبر ميزان خسارتي كه فولكس‌واگن قرار است به خريداران آمريكايي خودروهای معيوب توليد اين شركت بپردازد، ماجراي اين غول خودروسازي جهان، وارد مرحله جديدي شد.

سال گذشته، معلوم شد اين خودروساز آلماني از نرم‌افزاري روي خودروهاي توليدي خود استفاده مي‌كند كه ميزان آلايندگي را در زمان تست خودرو، بسيار كمتر از واقعيت نشان مي‌دهد. رسوايي كه اين شركت را تا مرز ورشكستگي پيش برد، روي فروش تقريباً تمام خودروسازان جهان اثر گذاشت و به عوض شدن مديرعامل شركت انجاميد.

حالا مسوولان فولكس‌واگن خبر از توافق با مقامات رسمي آمريكایی داده‌اند. بر اساس اين توافق فولكس‌واگن كليه خودروهاي مشكل‌دار را تعمير كرده يا از مالكان آن خريداري مي‌كند و بنا به شرايط اتومبيل و قيمت قبل از اعلام مشكل، مبلغي بين پنج تا ۱۰ هزار دلار به مالكان پرداخت مي‌كند. حالا كه اعداد و ارقام و ميزان خسارات واضح‌تر شده‌‌اند، به نظر مي‌رسد كل اين رسوایي براي فولكس‌واگن هزينه‌اي حدود ۱۵ ميليارد‌دلاري تنها در ايالات متحده داشته باشد.

حدود ۱۰ ميليارد دلار آن صرف تعميرات، بازخريد و پرداخت خسارت به مالك خودروهاي معيوبي خواهد شد كه در اين كشور به فروش رسيده است و بقيه آن نيز صرف پرداخت جريمه در نظرگرفته‌شده توسط سازمان حفاظت از محيط زيست ايالات متحده و همچنين سرمايه‌گذاري روي تحقيقات براي ساخت خودرويي با آلايندگي صفر خواهد شد.

ماتياس مولر، مديرعامل فعلي فولكس‌واگن، در سخناني به مناسبت اعلام اين توافق اظهار داشت: «اين توافق اگرچه گام مهمي به جلو است اما ما مي‌دانيم هنوز كارهاي زياد و زمان طولاني در پيش داريم تا بتوانيم اعتماد مردم به شركت را بازسازي كنيم.»

حدود ۴۷۵ هزار نفر در ايالات متحده يكي از مدل‌هاي معيوب فولكس‌واگن را خريداري كرده‌اند. طبق توافق انجام‌شده، مالكان خودروها هستند كه انتخاب مي‌كنند تمايل دارند سيستم سوخت اتومبيل خود را تعمير كنند يا آن را به شركت سازنده مرجوع كنند. در صورت تمايل خريدار به مرجوع كردن اتومبيل قيمت آن بر اساس قيمت سپتامبر سال گذشته ميلادي (درست قبل از آشكار شدن نقص خودروها) به مالك پرداخت خواهد شد.

علاوه بر اين، چه مالك خودرو خود را بازگردانده و پول دريافت كند و چه خواستار تعمير آن شود، باز هم مبلغي بين ۵۱۰۰ تا ۱۰ هزار دلار به عنوان غرامت دريافت خواهد كرد، همچنين مالك مي‌تواند غرامت اعلام‌شده از طرف شركت را نپذيرفته، و خود به تنهايي و به عنوان شخصيتي حقيقي، از فولكس‌واگن شكايت كند.

تمام اين هزينه‌ها، هنوز تنها جزیي از زياني است كه اين رسوایی بر فولكس‌واگن تحميل كرده است. بعد از اينكه معلوم شد شركت از نرم‌افزاري براي تقلب استفاده كرده‌، سود خالص قبل از كسر ماليات اين شركت به حدود ۳ /۱ ميليارد دلار در سال مالي ۲۰۱۵ رسيد در حالي كه سال ۲۰۱۵ اين رقم در حدود ۱۵ ميليارد دلار بود. وقتي توجه كنيد كه اين توافق ۱۵ ميليارد‌دلاري، هزينه پرداخت خسارت و جريمه تنها در ايالات متحده است و ۱۱ ميليون خودرو معيوب فولكس در سراسر جهان وجود دارد، بيشتر به وسعت زيان مالي اين توليدكننده بزرگ خودروهاي سواري پي خواهيد برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گران ترین تقلب در تاریخ بشر ایران خودرو و سایپا هستند که مردم با جونشون خسارت پرداخت میکنند و قیمت یه ماشین خوب میان رده کره ای رو برای یه تکه اهن پاره به اسم خودرو ملی میدن که قیمتش یک دهم پولی که میدیم هم در نمیاد .

    • بدون نام

      مثل ایران. هی بگو مرگ بر امریکا

    • رضا

      اولش فکر کردم میخواین اسم ایران خودرو و سایپا رو بگید

    • شرکت خودرو وطنی

      چقده خنگ بودن .حالا این چه کاریه .یه میلیون دلار میاوردن از ایران شیره میخریدن وسر مشتریاشون میمالیدن .کلی هم سود میکردن.والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج