adexo3
۳۵۳۵۸۳
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

ایرانیان خارج از کشور بیمه می شوند

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ایرانیان خارج کشور می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

خبرگزاری میزان: مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ایرانیان خارج کشور می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.


سیروس نصیری با حضور در رادیو جوان به سئوالات شنوندگان این برنامه پاسخ داد و افزود: از این تعداد ٨٧ درصد قالیباف و ١٣ درصد شاغلان صنایع دستی هستند.

وی با بیان اینکه بیمه قالیبافان با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها از دی ماه سال ٨٩ با مصوبه مجلس آغاز شد، اظهار داشت: این گروه از بیمه شدگان ٧ درصد حق بیمه را خود و ٢٠ درصد را دولت از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می کند.

نصیری با اشاره به اینکه مرجع شناسایی و معرفی قالیبافان به سازمان تامین اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز فرش ایران است، تصریح کرد: قالیبافان پس از تاییدیه این مراکز و اخذ گواهی مهارت از سازمان فنی و حرفه ای، می توانند به شعب این سازمان برای نامنویسی مراجعه کنند.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با تاکید براینکه بهره مندی از بیمه قالیبافان مشروط به این است که فرد حتماً در حرفه قالیبافی و صنایع دستی مشغول بکار باشد، افزود: از ٢سال پیش پالایش قالیبافان واقعی با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان میراث فرهنگی انجام شد و ٢٠٠ هزار نفر شناسایی شدند که در این حوزه مشغول نبودند.

نصیری ادامه داد: در حال حاضر، بازرسان سازمان تامین اجتماعی به بررسی معرفی شدگان بیمه قالیبافان و صنایع دستی به شعب می پردازند.

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری نیز یکی دیگر از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی است، گفت: به بیمه شدگان واجد شرایط که به طور غیر ارادی بیکار شوند طبق قانون بیمه بیکاری پرداخت می شود.

نصیری تصریح کرد: بیمه بیکاری به بیمه شدگان اجباری یعنی کسانی که رابطه کارگری و کارفرمایی دارند پرداخت می شود و به بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد پرداخت نمی شود.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به برقراری بیمه ایرانیان خارج از کشور به عنوان یک از اقدامات این سازمان اشاره کرد و افزود: ایرانیان مقیم کشور می توانند بدون مراجعه به کشور از طریق کنسولگری های ایران در خارج از کشور و انجام مقدمات آن بیمه پردازی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      جوک خوبی بود اخر شبی

    • بدون نام

      نیاز نیست زحمت بکشند کسلنیکه خارج از کشور اقامت میگیرند یا پذیرفته میشوند خیلی بهتر از ایران بیمه میشوند.

    • شهروندبی پناه

      خیلی جالبه پولهای تامین اجتماعی که خالی شداینم ازوضع بیمه توایران بیمارستان درست وحسابی که قبول نمیکنه دکتراتومطب اصلابه دفترچه نگاه نمیکنن چراچون بابیمه صندوق خالی ازپول کارنمیکنن حالابه فکرمردم خارج ازکشورافتادن خیلی جالبه چاپش کن صندلی داغ

    • قاسم

      فقط دروغ

    • فرخ خان

      حضرات محترم تامین اجتماعی ... لطف فرموده حق و حقوق بازنشسته های نیمه سالم و بیمار خود را بدهید و برنامه کامل درمان بیمه شده ها را اجرا کنید از یک نسخه دکتر بیش از نیمی تحت پوشش نیست....... حالا بیمه کردن ایرانیان خارج پیش کش...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج