اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۳۷۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نگرانی از تداوم عرضه مازاد نفت را نزولی کرد

با ایجاد نگرانی‌های جدید در خصوص عرضه بیش از تقاضای نفت جهانی، قیمت نفت در معاملات روز جمعه آسیا کاهش یافت اما این افت به دلیل آمار اقتصادی فراتر از انتظار چین که نشان از تلاش‌های دولت برای تثبیت رشد داشت، محدود بود.

اقتصادنیوز: با ایجاد نگرانی‌های جدید در خصوص عرضه بیش از تقاضای نفت جهانی، قیمت نفت در معاملات روز جمعه آسیا کاهش یافت اما این افت به دلیل آمار اقتصادی فراتر از انتظار چین که نشان از تلاش‌های دولت برای تثبیت رشد داشت، محدود بود.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با افتی ۵۲ سنتی نسبت به روز گذشته به ۴۶ دلار و ۸۵ سنت رسید. روز پنجشنبه این معیار جهانی رشدی ۲.۴ درصدی را تجربه کرده بود. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با افتی ۴۸ سنتی ۴۵ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. این قرارداد در جلسه گذشته ۲.۱ درصد افزایش قیمت داشت.

پس از گزارش رشد ۶.۷ درصدی چین در سه‌ماهه دوم سال جاری، قیمت‌ها بخشی از افت خود را جبران کرده‌اند. نتایج رشد اقتصادی چین نسبت به سه‌ماهه نخست ثابت بوده و اندکی فراتر از انتظارات بوده است. این در حالی است که دولت چین در تلاش برای تثبیت رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.

در حالی که ترس از سقوط شدید رشد اقتصادی چین فروکش کرده است، سرمایه‌گذاران در خصوص رکود بیشتر ناشی از تصمیم بریتانیا در خصوص ترک اتحادیه‌ اروپا نگران هستند. موضوعی که علاوه بر بریتانیا می‌تواند اقتصاد جهان را با خطر رکود جهانی مواجه کند.

در همین زمان، گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد، تداوم عرضه مازاد نفتی بر خلاف تصور بسیاری از افراد همچنان وجود دارد.

بانک بی‌ان‌پی با به روز رسانی سناریوهای عرضه و تقاضای خود اعلام کرد: « تغییرات در تراز نفتی ما و تولید نفت خام اوپک نشان می‌دهد که از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ تا پایان سال ۲۰۱۷، تعادل عرضه و تقاضای جهانی تغییر اندکی خواهد کرد. موجودی مازاد ذخایر نفتی که از ابتدای سال ۲۰۱۴ آغاز شده همچنان به قوت خود باقی است و این موضوع مانع از هرگونه صعود قیمت شده است.»

آمار روز پنجشنبه جن‌اسکیپ نشان داد که در هفته منتهی به ۱۲ جولای تعداد ۱۷۱ هزار و۵۱۱ بشکه به مرکز تحویل نفت اوکلاهاما اضافه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج