۳۵۴۳۵۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هدایت گروهی پهپادها با امواج مغز

گروهی از محققان آمریکایی موفق به ایجاد سامانه‌ای شدند که به آن‌ها اجازه می‌دهد دسته‌ی کوچکی از پهپادها را با کمک امواج مغزی کنترل کنند.

وب سایت سایبربان: گروهی از محققان آمریکایی موفق به ایجاد سامانه‌ای شدند که به آن‌ها اجازه می‌دهد دسته‌ی کوچکی از پهپادها را با کمک امواج مغزی کنترل کنند. استفاده از یک صفحه‌ی کنترل برای هدایت پهپادها عالی به نظر می‌رسد؛ اما نمی‌توان از این روش برای کنترل چندین پهپاد به صورت همزمان استفاده کرد.

هدایت گروهی پهپادها با امواج مغز

به تازگی محققان دانشگاه ایالتی آریزونای آمریکا (Arizona State University) موفق به ساخت سامانه‌ای شده‌اند که به یک نفر اجازه می‌دهد با استفاده از امواج مغزی، گروه کوچکی از پهپادهای 4 ملخه (quadcopters ) را به‌طور همزمان هدایت کند.

پاناگیوتیس آرتمیادیس (Panagiotis Artemiadis)، مدیر آزمایشگاه ربات‌های انسان‌نما و هدایت دانشگاه آریزونا گفت: «اگر کاربر به افزایش فاصله بین پهپادها فکر کند؛ ما می‌دانیم کدام بخش مغز این موضوع را کنترل می‌کند.»

محققان روشی را توسعه داده‌اند که در آن‌ یک کلاه مجهز به 128 الکترود، روی جمجمه‌ی اپراتور قرار می‌گیرد. الکترودها فعالیت مغز را اندازه‌گیری کرده و زمانی که کاربر به موضوعات مختلفی فکر می‌کند، الگوهای ویژه و متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. کلاه یاد شده با سیم به رایانه متصل بوده و به آن اجازه می‌دهد تا افکار کاربر را به رسمیت شناخته و به دستورات عمل کند.

سازمان دارپا و نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۱۴، به آزمایشگاه دانشگاه آریزونا، ۸۶۰ هزار دلار کمک مالی کردند تا آن‌ها روشی را برای هدایت به کمک امواج مغزی ایجاد کنند.

زمان لازم برای یادگیری نحوه‌ی کنترل پهپادها از طرق امواج مغزی بین 20 تا 30 دقیقه است و هم‌اکنون تنها می‌توان حداکثر 4 پهپاد کوچک را به‌صورت همزمان کنترل کرد؛ اما محققان امیدوار هستند که در 10 تا 20 سال آینده این عدد به صدها یا هزاران پهپاد عملیاتی افزایش پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج