adexo3
۳۵۴۸۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چه کسانی نمی توانند از ترابردپذیری استفاده کنند؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از تلاش فراوان برای احراز هویت دارندگان سیم کارت به شکل های مختلف و تعیین تکلیف کسانی که در هر اپراتور بیش از ۱۰ سیم کارت فعال داشتند، با وقفه‌ ی قابل توجهی به سراغ اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌ های تلفن همراه رفته است.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: یک هفته از اجرایی شدن طرح ترابردپذیری به صورت آزمایشی و محدود می گذرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از تلاش فراوان برای احراز هویت دارندگان سیم کارت به شکل های مختلف و تعیین تکلیف کسانی که در هر اپراتور بیش از ۱۰ سیم کارت فعال داشتند، با وقفه‌ ی قابل توجهی به سراغ اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌ های تلفن همراه رفته است.

چه کسانی نمی توانند از ترابردپذیری استفاده کنند؟

طرح ملی ترابردپذیری که یک هفته است وارد اجرای آزمایشی و محدود شده، امکان انتقال مشترکان با حفظ شماره در بین اپراتور های سه گانه ی موبایل را فراهم می‌ کند. یعنی هر یک از دارندگان سیم کارت به هر دلیلی می توانند با همان شماره ی همیشگی خود، از خدمات شبکه ی اپراتور دیگری استفاده کنند.

از طرف دیگر بنا بر طرحی که برای مدیریت سیم کارت های کشور طراحی شده، از تاریخ تصویب آن به بعد هیچ فردی نمی تواند از هر اپراتور موبایل بیشتر از ۱۰ سیم کارت فعال داشته باشد. به این ترتیب آن دسته از افرادی که همین حالا در اپراتوری ۱۰ سیم کارت فعال دارند، قاعدتاً نباید بتوانند شماره ی یازدهم را نیز از اپراتور دیگری به این جمع اضافه کنند.

برای روشن‌ تر شدن موضوع، فرض کنید ۱۰ سیم‌کارت فعال در شبکه ی ایرانسل دارید و اکنون می‌ خواهید سیم‌ کارت رایتل خود را نیز به ایرانسل ترابرد کنید. زمانی که مشترکان با شماره ی خودشان به اپراتور جدید مهاجرت می‌ کنند دیگر زیر چتر اپراتور مقصد خواهند بود و بنابراین الزام داشتن حداکثر ۱۰ سیم‌ کارت در هر اپراتور، همچنان پابرجا و شامل آنها نیز خواهد بود.

به این ترتیب اگر مشترکی اقدام به ترابرد شماره‌ اش کند اما در حین اجرای عملیات ترابرد، سامانه ی رگولاتوری متوجه فعال بودن بیش از ۱۰ سیم‌ کارت او در اپراتور مقصد شود، جلوی ترابرد سیم کارت یازدهم گرفته می‌ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج