اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۵۳۰۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

پیش‌ بینی رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود اقتصاد ایران بتواند ۴ تا ۵ درصد رشد کند.

خبرگزاری مهر: ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کنترل نرخ تورم مهم ترین دستاورد نظام بانکی در سه سال گذشته بوده است، اظهارداشت: اکنون در آستانه تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم و این در حالی میسر شد که ما در سال های گذشته در شرایط تحریم به سر می بردیم.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی مثبت در دو سال گذشته بعد از ۸ فصل رکود بسیار ارزشمند است و امیدواریم که در سال ۹۵ به رشد اقتصادی ۴ تا ۵ درصد دست پیدا کنیم.

سیف رشد نقدینگی ۳۰ درصدی سال گذشته را بیشتر ناشی از افزایش دارایی های بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: پایه پولی در سال گذشته افزایش نیافته و همچنین بدهی بانک ها به بانک مرکزی کاهش داشته است.

وی از تحلیل قاطع و واقع بینانه مشکلات نظام بانکی ابراز خشنودی کردند و آن را حاصل انباشته شدن مشکلات سه دهه گذشته ذکر کرد که باعث شده بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از دارایی های بانکی در سرفصل های نظام بانکی منجمد شود که نمی تواند به مصرف اعطای تسهیلات برسد. حدود ۱۲ درصد از این دارایی ها مربوط به مطالبات ناوصول است که برای حل این مشکلات با حمایت دولت و قوه قضائیه برنامه ریزی شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: با دستیابی به اهداف مورد نظر، دارایی های یاد شده از حالت منجمد خارج می شود و در اعطای تسهیلات و حمایت از فعالیت های مثبت اقتصادی مصرف می شود.

سیف بزرگترین سرمایه بانک ها را فرهنگ سازمانی آنها نامید و با عنایت به لزوم اجرای دستورالعمل ها در همه سطوح بانک ها و نقش بانک مرکزی در انضباط بخشی در جهت سالم سازی و استحکام نظام بانکی کشور ابراز امیدواری کرد که نظام بانکی بتواند نقش خود را در زمینه توسعه اقتصادی و حمایت از بنگاه های اقتصادی به نحو شایسته انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانيال

      تبريك صميمانه من به پرسنل سايت برترين ها به مناسبت ايجاد اين فضاي زيبا را پذيرا باشد
      ممنون

    • قربان

      اره باز امار و ارقامتون شروع شد* شما مسئولین ................* کف جامعه مردم از گشنگی- بیکاری- فقر - دارن دستو پا میزنن - خدا به داد ما ایرانی ها برسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج