۳۵۵۶۸۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کلاهبرداران مجازی در دام پلیس

دو تبهکار که در ماجراهای جداگانه اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند. در نخستین ماجرا فردی که با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتای خراسان‌رضوی شناسایی و دستگیر شد.

روزنامه شرق: دو تبهکار که در ماجراهای جداگانه اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند. در نخستین ماجرا فردی که با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار از شهروندان با دریافت بیعانه کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس فتای خراسان‌رضوی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی دراین‌باره گفت: با طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار، تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. سرهنگ «جواد جهانشیری» افزود: در بررسی اظهارات مرد جوان مشخص شد این فرد پس از برگزاری مراسم عروسی برای کار در آژانس، قصد خرید خودرو داشت که در پی درج تبلیغات فروش خودرو با قیمت پایین در سایت دیوار، بلافاصله با فرد فروشنده تماس گرفته و برای ازدست‌ندادن معامله فورا مبلغ ٣٠‌ میلیون ریال را به صورت کارت به کارت به حساب وی واریز کرده که به محض واریز پول به حساب، فرد کلاهبردار خود را از دسترس خارج کرده و آگهی وی نیز از روی سایت دیوار برداشته شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک‌سری تحقیقات در فضای سایبر متهم را که جوانی ٢٦ساله به نام سعید است، شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند. سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد در چهار ماه گذشته ١٢٠ ‌میلیون ریال بابت بیعانه‌های آگهی جعلی به حساب این فرد شیاد واریز شده است. رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی متهم، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در محدوده اینترنت و سایت‌های پرطرفدار واسطه‌گر اینترنتی نظیر دیوار و... پس از مشاهده کالا یا خدمات، در تکمیل فرایند از بستر فیزیکی استفاده کنند. در همین‌ حال فردی که با معرفی خود به‌عنوان نماینده فروش یک شرکت توانسته بود در شبکه اجتماعی تلگرام از شهروندی مبلغ صد ‌میلیون ریال کلاهبرداری کند، در عملیات مأموران پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان و اعلام شکایتی مبنی بر اینکه فردی با فریب او در تلگرام مبلغ صد ‌میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد: در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که خود را نماینده فروش یکی از کارخانجات تولید فولاد معرفی می‌کرد و من نیز به قصد خرید با وی تماس گرفتم و به‌عنوان پیش‌پرداخت مبلغ صد ‌میلیون ریال به حسابش واریز کردم اما پس از چند روز از این ماجرا، فرد مذکور دیگر تلفن خود را جواب نداد.

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان دراین‌باره گفت: با اظهارات شاکی بلافاصله پرونده تشکیل شد و کارشناسان پلیس فتا با جمع‌آوری مدارک و اقدامات تخصصی و جست‌وجو در فضای مجازی سرانجام توانستند هویت فرد شیاد که یک زن جوان بود را شناسایی کنند. این مقام انتظامی عنوان کرد: با شناسایی متهم، مأموران با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به انجام کلاهبرداری از این شهروند در شبکه اجتماعی تلگرام اعتراف کرد. سرهنگ کریمی با هشدار به شهروندان برای حفظ هوشیاری بیشتر در انجام معاملات و خریدهای کلان گفت: به کسانی که قصد خرید از فضای مجازی را دارند، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان سراغ شبکه‌های اجتماعی مجازی نروند، از سایت‌های قابل‌اطمینان و دارای نماد الکترونیک خرید استفاده کنند و تا زمانی که جنس درخواستی را مشاهده نکرده‌اند، پولی بابت آن پرداخت نکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام والا من یه آگهی زدم بلد نیستم حذفش کنم در صورت تمایل روش حذف آگهی در دیوار را به من نشون بده سپاس میشود از شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج