adexo3
۳۵۵۷۵۰
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

هواداران کیارستمی بت سازی نکنند!

مدعیان دموکراسی و شبه‌روشنفکران وطنی، به قدیس‌سازی از عباس کیارستمی و به موازات آن فحاشی به منتقدان سینمای این فیلمساز، همچنان ادامه می‌دهند.

روزنامه کیهان: این طیف که برخلاف هیاهوی خود هیچ نظر مخالفی را تاب نمی‌آورد، کسانی را که علاقه‌ای به سینمای کیارستمی ندارند و منتقد آن هستند، بی‌سواد و حقیر توصیف می‌کنند. «شادمهر. ر» منتقد سینمایی‌، در نشستی که در خانه هنرمندان برگزار شد، طیف دانشگاهیان و منتقدان کیارستمی را دارای الفبای مدرسه‌ای دانست و البته نگفت که الفبای درک خود از سینما در چه اندازه است.

در حالی که کیارستمی هیچ‌گاه از نداشتن فرصت فیلمسازی در ایران حرفی نزده بود، این منتقد از جانب فیلمساز فقید و طی مکاشفه‌ای گفت: «تنها نگرانی او این بود که هر لحظه ممکن است که فرصت فیلمسازی نداشته باشد»!

همچنین در این مراسم یکی دیگر از سخنرانان نیز پس از دادن حکم کلی درباره منتقدان کارهای کیارستمی، ادعا کرد که منتقدان ایرانی نتوانستند خود را از قید و بند و قالب‌های همیشگی سینما رها کنند.
سخنران دیگر مراسم نیز مخالفان کیارستمی را کج‌فهم توصیف کرد.

ای کاش هواداران کیارستمی به جای آسمان و ریسمان بافی و تقدیس‌سازی توضیح می‌دادند چرا سینمای کیارستمی نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان و میان مردم عادی تماشاگر نداشت و ماهیت سینمای نامبرده چه بود که تنها طیفی مشخص از منتقدان و سینماگران داخلی سواد و توان فهم آن را داشتند!

بی‌شک از دست دادن یک انسان و یک هنرمند غم‌انگیز است اما حرمت حقیقت و همان هنرمند هم ایجاب می‌کند که عوامانه و بیمارگونه‌، به بت‌سازی و شایعه‌پردازی و اهانت به مخالف مشغول نگردید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شادمهر راستین و کیهان هر دو مثل همن تحمل نقد ندارن . بت سازی چیه نشست فیلم جاده ها با حضور کارگردان و راستین بود سینما قلسطین کیارستمی به حضور عکاس ها اعتراض کرد گفت جلوی من و مردم رو گرفتین حالشون گرفته شد دلم سوخت چون خودش هم عکاس بود ! بعد شادمهر ول نکرد بدتر کرد تو دلم گفتم تو دیگه چی میگی به اینا گناهشون چیه عکاسی و توجه به فیلمساز ! همین برخورد رو هم در تیتر و مقاله کیهان با منتقداش میبینیم واقعیت رو باید گفت

    • بدون نام

      فقط محدود به کیارستمی هم نیست این جریان.اخیرا از این موارد زیاد داشتیم که یک نفر بعد از مرگش تبدیل شده به قدیس.

    • کاربر

      قالب سایت خیلی بد شده و بیشتر از مطالب تبلیغات تو چشم و روی اعصابه

    • Ebrahim

      آقاي كيهان لطفا اينقدر اسكي نكنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج