adexo3
۳۵۵۷۵۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نفس ایذه هم گرفت

با وجود گرمای طاقت‌فرسای روزهای اخیر در خوزستان، پدیده شرج در برخی از شهرستان‌های این استان خودنمایی کرد.

خبرگزاری فارس: با وجود گرمای طاقت‌فرسای روزهای اخیر در خوزستان، پدیده شرج در برخی از شهرستان‌های این استان خودنمایی کرد.

با توجه به گرمای بیش از حد این روز‌ها در این استان، وقوع پدیده شرجی دور از انتظار نبوده و همواره این وضعیت در استان وجود داشته است.

با وجود اینکه خوزستان دارای چند اقلیم متفاوت است اما در فصول گرم سال تقریبا پدیده گرمای شدید و ورود گرد و خاک از مشخصه‌های مشترک اغلب شهرستان‌های آن به حساب می‌آید.

در روز‌ها و هفته اخیر با توجه به اعلام‌های متوالی سازمان هوا‌شناسی دما در بسیاری از مناطق این استان به بالا‌تر و یا نزدیک ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید و از این رو روزهای سخت و طاقت‌فرسای تابستانی در حال سپری شدن است.

با این وجود در برخی از شهرستان‌های جنوبی این استان از جمله آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و حتی اهواز پدیده شرجی و بالا رفتن رطوبت وجود داشته که علاوه بر گرمای شدید موجب آزاد شهورندان شده است.

از این رو قرار داشتن شهرستان‌های شمالی و شرقی استان در میان سدهای بزرگ کشور و منطقه نیز می‌تواند یک عامل موثر در افزایش رطوبت هوا و تجربه این روز‌ها باشد، به طوری که شهرستان ایذه با وجود اینکه همواره به عنوان متفاوت‌ترین و خوش آب و هوا‌ترین منطقه در خوزستان به حساب می‌آمد، امروز هم‌پای شهرستان‌های جنوبی گرما را به خوبی تجربه می‌کند.

همزمان با افزایش پدیده شرجی در استان خوزستان، شهرستان‌های شرقی از جمله ایذه نیز از این مساله جدا نبوده و شب گذشته تا صبح با افزایش رطوبت علاوه بر تجربه یک هوای کاملا گرم، پدیده شرجی هم جانی به خود گرفت و مردم را درگیر خود کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج