۳۵۶۷۵۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تعویق در اعلام علت دقیق فوت کیارستمی

در حالی که پیش از این اعلام شده بود علت دقیق فوت عباس کیارستمی روز چهارشنبه این هفته اعلام می‌شود، روز گذشته دومین جلسه کمیسیون ویژه کارشناسی رسیدگی به پرونده این کارگردان مطرح سینمای ایران برگزار شد و باز هم بیان علت دقیق درگذشت کیارستمی به تعویق افتاد.

روزنامه آرمان: در حالی که پیش از این اعلام شده بود علت دقیق فوت عباس کیارستمی روز چهارشنبه این هفته اعلام می‌شود، روز گذشته دومین جلسه کمیسیون ویژه کارشناسی رسیدگی به پرونده این کارگردان مطرح سینمای ایران برگزار شد و باز هم بیان علت دقیق درگذشت کیارستمی به تعویق افتاد.

همزمان وزیر بهداشت بار دیگر به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد به اعضای تیم بررسی پرونده کیارستمی اعتماد کامل دارم. از سوی دیگر جراح کیارستمی به جلسات کارشناسی واکنش نشان داد.

رسیدگی دقیق پرونده فدای سرعت نشود

روز گذشته قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی، جزئیات دومین جلسه کمیسیون ویژه کارشناسی رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی را تشریح کرد. این جلسه صبح دیروز با حضور ریاست کل سازمان نظام پزشکی، قائم مقام وزیر بهداشت، معاون وزیر دادگستری، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، قائم مقام سازمان پزشکی قانونی و سایر کارشناسان تشکیل شد. در این جلسه نیز مانند جلسات گذشته پزشک معتمد خانواده مرحوم کیارستمی در جمع حضور داشت. محسن خلیلی گفت: در ابتدای این جلسه به مدت یک ساعت آقای بهمن کیارستمی، پسر مرحوم کیارستمی حضور داشتند که درخواست‌هایی را از سوی خانواده مرحوم مبنی بر اینکه رسیدگی به پرونده همراه با دقت باشد و در زمان لازم انجام شود، داشتند. همچنین این موضوع مورد تاکید فرزند مرحوم کیارستمی بود که «رسیدگی علمی و دقیق پرونده» فدای «سرعت» نشود.

در عین حال در ادامه جلسه آقای بهمن کیارستمی به سوالات کارشناسان پاسخ داد. او عنوان کرد: مقرر شده در جلسات آینده بازگرداندن پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی از فرانسه، هم از طریق وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و هم از طریق خانواده وی پیگیری شود تا در تصمیم گیری نهایی، جمع بندی کامل انجام شود. خلیلی افزود: در ابتدای جلسه دادستان انتظامی تهران گزارش کمیته منتخب کمیسیون را که در روز یکشنبه هفته گذشته با حضور پزشکان کادر درمانی مرحوم کیارستمی در بیمارستان جم و آراد بررسی شده بود، به اعضا ارائه دادند و تعدادی از سوالات مشخص از اعضای کمیسیون بررسی از سوی دادستان مطرح شد که به تعدادی از این سوالات با توجه به محدودیت وقت پاسخ داده شد.

او گفت: بر این اساس مقرر شد در جلسات آینده توسط کمیته منتخب و کارگروه‌های تخصصی مربوطه، گزارش ادامه پرونده کارشناسی جمع بندی شود تا در جلسه نهایی کمیسیون ویژه، رسیدگی و به جمع بندی کامل برسد. به گزارش ایسنا، به گفته قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی، دیروز اعضای کادر درمانی مرحوم کیارستمی نیز در بیرون از جلسه حضور داشتند تا در صورت نیاز پاسخگوی سوالات احتمالی کارشناسان باشند.

به اعضای تیم بررسی پرونده کیارستمی اعتماد کامل دارم

همزمان وزیر بهداشت اعلام کرد که درباره پرونده عباس کیارستمی هیچ اظهار نظر شخصی نخواهم کرد و به اساتید و اعضایی که برای بررسی این پرونده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب شده‌اند، اعتماد کامل دارم، چرا که آنها منصفانه و شجاعانه رای خود را اعلام خواهند کرد و هیچ مصلحتی بالاتر از حق که در این پرونده وجود دارد، نیست. سید حسن هاشمی افزود: در جلسه ای که در این زمینه با دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی داشتیم او گزارشی از اقدامات انجام شده دادند، اما تا زمان گزارش کمیته فنی بررسی کننده باید صبوری کرد.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت گفت: اعضای کمیته بررسی پرونده پزشکی حق و حقوق زنده یاد کیارستمی، جامعه هنری و علاقه‌مندان به ایشان در سراسر جهان را در نظر می گیرند و افراد این کمیسیون به قدری از نظر علمی برجسته و از نظر اخلاقی منزه و شجاع هستند که تمام افرادی که به قانون تمکین می‌کنند و رای آنها را می پذیرند.

واکنش جراح کیارستمی به جلسات کارشناسی

روز گذشته دکتر علی رضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی اظهارداشت: هنوز به نتیجه قطعی در بررسی پرونده نرسیده ایم. او افزود: به نتایج اولیه در خصوص کارشناسی پرونده رسیده ایم، اما هنوز نمی‌توان اظهارنظر کرد. همچنین دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت نیز گفت: نتایج اولیه از جلسات حاصل شده که دوستان نظام پزشکی اعلام خواهند کرد. به گزارش مهر، دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی نیز گفت: نمی توانیم آنچه در جلسات بازگو می شود را رسانه ای کنیم، اما نتایج اولیه را اعلام خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لااقل اینها هزاران مریض را سالیانه مداوا میکنند

      آقای مهرجویی بفرمایند چه فایده ای به ملت رسوندن مخصوصا در فرهنگ

      پزشکی ما را اول در منطقه و آسیا و جز ۱۰ کشور برتر دنیا کردند سالیان سال در اروپا و آمریکا تدریس میکنن

      توهین جایز نیست اما اگر ناسزا گفتی ناسزا میشنوی

    • بدون نام

      باباول کنیداین حرفاروقسمتش این بودتروخدابچسبیدب زنده ها.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج