adexo3
۳۵۶۹۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رکوردزنی دولت ها برای اطلاعات کاربران گوگل

برای اولین بار دولت‌های مختلف جهان بیش از ۴۰۰ هزار درخواست برای دریافت داده‌های خصوصی کاربران گوگل به این شرکت ارائه کرده‌اند.

وب سایت سایبربان:برای اولین بار دولت‌های مختلف جهان بیش از ۴۰۰ هزار درخواست برای دریافت داده‌های خصوصی کاربران گوگل به این شرکت ارائه کرده‌اند.
رکوردزنی دولت ها برای اطلاعات کاربران گوگل

تازه‌ترین گزارش شفافیت گوگل مربوط به نیمه دوم سال 2015 نشان می‌دهد برای اولین بار دولت‌های مختلف جهان بیش از 400 هزار درخواست برای دریافت داده‌های خصوصی کاربران گوگل به این شرکت ارائه کرده‌اند.

این رقم از سال 2010 به این‌سو که گوگل هر شش ماه یک‌بار یک گزارش شفافیت عملکرد خود را تنظیم و ارائه می‌کند بی‌سابقه است.

در شش‌ماهه یادشده گوگل درمجموع 40677 درخواست برای دریافت داده‌های کاربران ارائه کرده که نسبت به 35365 درخواست نیمه اول سال 2015 رشد قابل‌توجهی نشان می‌دهد. این رقم در نیمه دوم سال 2014 هم 30140 مورد بوده است.

مطابق همیشه دولت آمریکا بیشترین درخواست را برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل به این شرکت ارائه کرده است. گوگل 12523 درخواست را برای دریافت اطلاعات 27157 کاربر خود از کاخ سفید دریافت کرده است. گوگل هم همراهی خوبی با دولت ایالات‌متحده داشته و با 79 درصد از این درخواست‌ها موافقت کرده است که بازهم بیشتر از میزان موافقت در نیمه اول سال 2015 است.

بعد از آمریکا، آلمان با ارائه 7491 درخواست در رتبه دوم است که نسبت به 3903 درخواست نیمه اول سال 2015 رشد چشمگیری نشان می‌دهد. بعد از آلمان، فرانسه، انگلیس و هند در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این کشورها به ترتیب 4174، 3479 و 3265 درخواست به گوگل داده‌اند که همگی نسبت به شش ماه قبل افزایش‌یافته است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد بخش اعظم این درخواست‌ها باهدف مقابله با حملات تروریستی در کشورهای یادشده صورت گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج