۳۵۸۲۴۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سردی رابطه نتانیاهو و پوتین بر سر حزب الله

سایت امنیتی "دبکا فایل" نزدیک به اسرائیل گزارش داده که هر هفته و هر ده روز یکبار مقام های اسرائیلی و روسی درباره ارسال تسلیحات روسی به حزب الله لبنان با یکدیگر رایزنی دارند اما هنوز این رایزنی ها به نتیجه ای مطلوب برای طرف اسرائیلی نیانجامید است.

خرداد: این سایت اشاره می کند که در جریان سفر اخیر یوزی کوهن رییس موساد در تاریخ یکم جولای به روسیه نیز نتیجه درخوری حاصل نشد. این سایت اشاره می کند که نتانیاهو در تماس تلفنی با پوتین در روز شنبه ۲۳ جولای بار دیگر از ارسال تسلیحات روسی برای حزب الله ابراز گلایه مندی کرد. این سایت اشاره می کند منابع نظامی نزدیک به نتانیاهو گزارش داده اند که در ابتدا موضوع دیگری یعنی مسئله پرواز پهپادها از سوریه به حریم هوایی اسرائیل در تاریخ ۱۷ جولای مطرح شده بودند. پس از این موضوع اما کرملین بیانیه ای را منتشر کرد و اعلام نمود که طرفین درباره مسائل مرتبط با مبارزه علیه تروریسم با یکدیگر گفت و گو کرده اند و در چندین سطح به توافق دست یافته اند.

دبکا فایل اشاره می کند که مذاکرات در سطوح مختلف امنیتی و نظامی بوده اند و در این مذاکرات مطرح شده که پهپادها ایرانی یا متعلق حزب الله نبوده اند بلکه روسی بوده اند. این سایت اما اشاره می کند که مقام های اسرائیلی تاکید دارند که ایرانی ها و حزب الله در بلندی های قلمون از پهپادهای ارتقا یافته روسی برای کسب اطلاعات از اسرائیل استفاده کرده اند. اسرائیل معتتقد است که این موضوع رد شدن از خطوط قرمز آن رژیم است.

دبکا فایل اشاره می کند که این موضوع دو مسئله را اشکار می سازد نخست آن که محموله های تسلیحات روسیه به ارتش سوریه بیش از حد نیاز آن ارتش است و مازاد آن مخفیانه در اختیار حزب الله لبنان گذاشته می شود و دوم آنکه صنایع نظامی روسی اصلی ترین تامین کننده مواد اولیه برای تولید تسلیحات سوریه از جمله موشک هستند. این سایت مدعی است که موشک های ساخته شده در سوریه از جمله موشک های اسکاد و موشک های در اختیار داشته فاتح بدون سر و صدا در اختیار حزب الله گذاشته شده اند.

دبکا فایل در پایان اشاره می کند که این موضوع نشان می دهد که روابط نظامی و اطلاعاتی میان اسرائیل و روسیه صمیمانه و با حسن نیت نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      حزب الا خا چشم دشمنان اسلام خواهد ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج