اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۱۴۹۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

گاردین: امارات به کودتاگران ترکیه پول داده

یکی از روزنامه‌نگاران ارشد گاردین فاش کرد، امارات با تامین مالی توطئه کودتا به صورت مستقیم در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه دست داشته است. وی همچنین مدعی شد محمد دحلان، عضو ارشد دفتر مرکزی جنبش فتح که در امارات به سر می‌برد بر این مساله نظارت داشته است.

خبرگزاری ایسنا: یکی از روزنامه‌نگاران ارشد گاردین فاش کرد، امارات با تامین مالی توطئه کودتا به صورت مستقیم در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه دست داشته است. وی همچنین مدعی شد محمد دحلان، عضو ارشد دفتر مرکزی جنبش فتح که در امارات به سر می‌برد بر این مساله نظارت داشته است.

دیوید هارتز، سردبیر فعلی بخش خاورمیانه روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی نوشت: امارات پیش از وقوع کودتای نافرجام ترکیه با توطئه چینان این کودتا همکاری داشته و از محمد دحلان، عضو ارشد دفتر مرکزی جنبش فتح که در تبعید خود خواسته در امارات به سر می‌برد به عنوان رابطی میان ابوظبی و فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا استفاده کرده است.

وی افزود: ظاهرا دحلان چند هفته پیش از وقوع این کودتا کودتاچیان در ترکیه را تامین مالی کرده و از طریق یک تاجر فلسطینی در آمریکا با گولن ارتباط برقرار کرده است هویت این تاجر که به دحلان بسیار نزدیک است توسط سرویس اطلاعات ترکیه شناسایی شده است.

هارتزدر ادامه گفت: پس از آنکه کودتای ترکیه ناکام ماند، دحلان مجبور به ترک امارات شد و گمان می‌رود در حال حاضر در مصر به سر می‌برد.

وی با استناد به اظهارات برخی منابع گفت: سپس امارات عملیاتی را راه انداخت تا خودش را از دحلان دور کند و متعاقبا از اردوغان به عنوان رئیس جمهور مشروع ترکیه حمایت کرد.

هفته نامه " گرچک حیات " ترکیه در چاپ ماه ژانویه بر اقدام خبیثانه امارات برای تامین مالی توطئه گران از طریق دحلان اشاره کرد. این هفته نامه در داستانش به یک برنامه چند ملیتی با هدف سرنگونی اردوغان به رهبری امارات با حمایت روسیه اشاره کرد.

در این داستان آمده است: برنامه‌ای برای سرنگونی اردوغان باتوطئه‌ای شبیه به توطئه سرنگونی محمد مرسی در مصر وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر کودتا عبارت است از جابجايي قدرت با خشونت!!؟ خب اينکار رو که اردوغان انجام داد!!!!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج