۳۶۲۳۰۴
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

چرا باید بخوابیم؟!

چرا باید بخوابیم؟ خب یکی از دلایل آن دادن فرصت به مغز در تنظیم و پردازش مواردی است که در طول روز یاد می گیریم و ذخیره سازی آنها به دور از خاطرات.

وب سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: چرا باید بخوابیم؟ خب یکی از دلایل آن دادن فرصت به مغز در تنظیم و پردازش مواردی است که در طول روز یاد می گیریم و ذخیره سازی آنها به دور از خاطرات. با این حال در افرادی که از شرایط خاص مانند آلزایمر، اوتیسم یا اسکیزوفرنی رنج می برند، این تابع درست عمل نمی کند. اکنون دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی راهی برای کمک به این افراد پیدا کرده اند.
چرا باید بخوابیم؟!

فعالیت الکتریکی مغز ما در حین خوابیدن به شکل موج های فعالیت که با عنوان دوک های خواب شناخته می شوند، نوسان داشته و متناوب است.در حالیکه به شدت مشکوک است این دوک های خواب در تشکیل حافظه نقش دارند، اما هنوز مشخص نیست که آیا آنها موجب شکل گیری حافظه می شوند یا فقط محصول جانبی این فرایند هستند.

پژوهشگران UNC با سرپرستی دکتر فلاویو فرونهلیچ در تلاش برای یافتن این مساله هستند. آنها تحقیقات خود را با 16 شرکت کننده مرد از نظر ذهنی سالم آغاز کردند و در این تحقیقات خواب افراد شرکت کننده برای دو شب متوالی نظارت شد. هر شب قبل از خوابیدن، این افراد دو نوع تمرین ذهنی را انجام می دادند. یکی از این تمرینان، تست اتصال کلمات بوده و دیگری ضربه پی درپی بر روی یک توالی خاص با انگشت. صبح روز بعد از آنها خواسته می شد تا همان تمرین ها را انجام دهند تا مشخص شود از تمرین شب قبل چه چیزهایی به یاد دارند.

در یک شب با استفاده از الکترودهایی روی جمجمه های آنها، دوک ها خواب نظارت شده و سپس از طریق فرایندی با نام شبیه سازی جریان متناوب ترانس کرانیال یا tACS، تقویت شدند. شب دیگر، افراد شبیه سازی تصادفی پلاسسیبو را دریافت کردند که با دوک های آنها همگام نشده بود.

در تمرین روز بعد، پس از دریافت tACS در تست ضربه با انگشت بهتر عمل کردند. بر اساس اعلام سرپرست این پروژه، این نتیجه ثابت می کند که دوک های خواب مولفه های تعیین کننده در شکل گیری حافظه هستند و دستکاری آنها می تواند حافظه را تقویت کند. برنامه های برای ادامه این آزمایش بر روی افرادی که دارای کمبود خواب هستند، در نظر گرفته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بس نام

      خخخ چون دست خودمون نیست و خوابمون میاد چرا نداره که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج