adexo3
۳۶۲۳۷۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

راه اندازی بانک شیر مادر در مشهد

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بانک شیر در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: دکتر کاظم فرهمند امروز ۱۱مرداد ماه در نشست خبری که همزمان با هفته ترویج تغذیه با شیر مادر برگزار شد، با اشاره به افتتاح بانک شیر در مشهد، عنوان کرد: تاسیس بانک شیر علاوه بر مشهد در شهرهای تهران، اصفهان و تبریز از برنامه‌های وزارت بهداشت برای سال جاری است.

وی به افتتاح نخستین بانک شیر در تبریز اشاره و اظهار کرد: بانک شیر مشهد در ماه‌های آینده در یکی از بیمارستان‌های شهر افتتاح می‌شود.

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص هزینه راه‌اندازی این بانک در مشهد، تصریح کرد: هزینه راه‌اندازی بانک شیر در مشهد حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.

فرهمند با بیان نحوه کار این بانک، گفت: در این بانک شیر، مادران شیرده می‌توانند شیر اضافی خود را به بانک شیر تحویل دهند و در آنجا شیر پاستوریزه شده در یخچال‌های خاص نگهداری می‌شود تا در اختیار مادرانی که شیر کافی برای تغذیه نوزادشان ندارند قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: «تغذیه با شیر مادر، کلید توسعه پایدار»، شعار امسال روز جهانی تغذیه با شیر مادر در هفته اول آگوست است زیرا سلامتی و تندرستی نوزاد و آینده کودک وابسته به تغذیه با شیر مادر است.

قائم‌مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تغذیه با شیر مادر در ۶ ماه اول تولد به عنوان غذای اصلی و تغذیه انحصاری محسوب شده و در یکسال بعد به عنوان غذای کمکی برای نوزاد محسوب می‌شود.

فرهمند به شعار نخبگان حوزه سلامت کودکان در کشور اشاره و عنوان کرد: این افراد شعاری را مبنی بر ۱۰۰۰ روز طلایی مهر مادر و شیر مادر در کشور مطرح کرده‌اند، این ۱۰۰۰ روز، ۲۷۰ روز دوره بارداری و ۷۳۰ روز دوره شیردهی را شامل می‌شود که فرصتی بی بازگشت و پنجره‌ای رو به رشد برای آینده کودک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب اگ شیر مادری به کودک دیگری بدهند اون دو نفر که همو ندیدند مادر فرزند رضاعی میشون از کجا معلومه دو بچه که یک شیرخوردن چند سال بعد با هم ازدواج نکردند انوقت بیماریها بیشتر میشود سوای مسایل شرعی

    • يك مشهدي

      شير مادر، بهترين غذا براي دوسال اول زندگي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج