۳۶۲۷۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

غول گازی جهان، مشتری LNG ایران شد

بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده گاز جهان خواستار مشارکت در طرح‌های تولید LNG ایران شد.

خبرگزاری مهر: همزمان با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری اولین مناقصه ساخت و راه‌اندازی کارخانه ایران ال. ان. جی با هدف تولید سالانه بیش از ۱۰.۵ میلیون تن گاز مایع شده، گازپروم روسیه بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده گاز جهان خواستار مشارکت در طرح‌های تولید LNG ایران شد. این در حالی است که در حال حاضر ساخت تنها کارخانه تولید LNG ایران با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی متوقف مانده و شرکت نفت ایران قصد دارد با انجام ارزیابی کارشناسی و اقتصادی، با برگزاری یک مناقصه بین‌المللی نسبت به انتخاب یک شریک سرمایه گذار خارجی برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه اقدام کند.

بر این اساس «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه در گفتگویی با روزنامه «ودوموستی» با بیان اینکه شرکت دولتی گازپروم روسیه علاقمند به مشارکت در پروژه‌های گازی ایران است، گفت: گازپروم برای حضور فعال‌تر در زمینه بازاریابی گاز طبیعی و ال. ان. جی تلاش خواهد کرد. پیش از این «الکساندر مدودوف» معاون رئیس هیئت مدیره گازپروم، هم اعلام کرده بود که این شرکت، احتمال مشارکت در پروژه‌های صادرات گاز ایران را رد نمی‌کند.

در همین حال علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز درباره سرنوشت پیش روی تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع تولید LNG ایران، گفت: قرار است کارخانه مایع‌سازی گاز طبیعی به صورت همزمان از سوی سرمایه‌گذار تامین مالی شود و در نهایت، توسط یک شرکت پیمانکار، عملیات ساخت آن به اتمام برسد و یک شرکت ثالث، برداشت محموله‌های ال. ان. جی را انجام دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای تکمیل و بهره‌برداری از روند ساخت این مجتمع تولید LNG، اظهار داشت: هم اکنون بررسی مهندسی پروژه ایران ال. ان. جی، بررسی اقدام‌های انجام شده از ابتدا تاکنون، برآورد هزینه مالی برای ادامه کار پروژه و همچنین برآورد میزان فعالیت‌های مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری، با مشارکت چند شرکت خارجی در حال انجام است.

وی با یادآوری اینکه پیش‌بینی می‌شود که تا حدود سه ماه آینده، ارزیابی‌های فنی پروژه ایران ال. ان. جی به پایان برسد، تاکید کرد: بعد از اتمام مرحله ارزیابی فنی، از بین شرکت‌های متقاضی توسعه طرح، بهترین شرکت با بهترین پیشنهاد انتخاب خواهد شد.

کارخانه ایران ال. ان. جی از ظرفیت تولید سالانه ۱۰.۵ میلیون تن گاز مایع شده، برخوردار بوده؛ به طوری که با بهره‌برداری از دو ردیف فرآیندی، سالانه حدود ۵.۴ میلیون تن ال. ان. جی، ۲۶۳ هزار تن پروپان، ۱۹۴ هزار تن بوتان، ۲۱۳ هزار تن میعانات گازی و ۱۳۳ هزار تن گوگرد تولید خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج