اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۳۰۳۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نسخه ای که خطای پزشکی را کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت برکت تل وابسته به بنیاد برکت گفت: استفاده از نسخه های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت، احتمال بروز خطای پزشکی درمعالجه این افراد را به شدت کاهش داده است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل شرکت برکت تل وابسته به بنیاد برکت گفت: استفاده از نسخه های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت، احتمال بروز خطای پزشکی درمعالجه این افراد را به شدت کاهش داده است.

به گزارش بنیاد برکت، سیدمحمد پورحسینی، اظهارکرد: هنگام صدور نسخه های الکترونیکی، اگر داروی تجویز شده با وضعیت بیمارهم خوانی نداشته و یا با تداخل دارویی همراه باشد، پزشک با هشدار نرم افزار متوجه این مشکل می شود.
وی افزود: برای بیمارانی که پرونده سلامت الکترونیک داشته باشند، تمام سوابق پزشکی فرد در دسترس پزشک قرار می گیرد و به این ترتیب تجویز راحت تر و با دقت بیش تری انجام می شود.
پورحسینی با اشاره به این که نرم افزار نسخه ی الکترونیک به طور مستقیم به داروخانه های طرف قرارداد متصل است، گفت: اگر داروی تجویز شده در داروخانه موجود نباشد، سیستم اطلاع می دهد و پزشک این امکان را دارد که در لحظه، دارو را تغییر دهد.
وی نسخه های الکترونیک را برای صرفه جویی در زمان و هزینه ی پزشک و بیمار بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: نسخه های الکترونیک در حال حاضر فقط در برخی مناطق محروم استان های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه قابل استفاده است، اما در صورت توافق با سازمان غذا و دارو، بنیاد برکت می تواند نسخه های الکترونیک را به تمام داروخانه های سطح کشور مرتبط کند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم و کم تر توسعه یافته ی کشور تاکنون 340 هزار نفر را تحت پوشش طرح سلامت الکترونیک قرار داده است. این اقدام بنیاد برکت که برای اولین بار در5 نقطه ی کم تر توسعه یافته ی کشور انجام شده است؛ علاوه بر کاهش مرگ و میر ناشی از کمبودهای درمانی در مناطق محروم، در کاهش آمار مهاجرت روستاییان به شهرها نیز مؤثر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج