adexo3
۳۶۳۰۴۷
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

هشدار جدی اردوغان به ایتالیا به خاطر پسرش!

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از ایتالیا خواست که از رسیدگی به پرونده فساد مالی پسرش دست بردارد.

پایگاه خبری شبکه العالم: رجب طیب اردوغان روز سه شنبه از قضات ایتالیایی خواست که به جای پرداختن به پرونده پسرش، به پرونده مافیای کشور خودشان رسیدگی کنند.

اردوغان در مصاحبه با تلویزیون ایتالیا گفت که تحقیق دستگاه قضایی ایتالیا درباره پروندۀ پولشویی پسرش، روابط آنکارا و رم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اردوغان افزود : قضات ایتالیایی به پرونده مافیاهای کشورشان رسیدگی کنند، نَه به قضیه پسرم.

ماتئو رِنزی نخست وزیر ایتالیا نیز در صفحه تویتر خود در واکنش به اظهارات اردوغان نوشت: در کشور ما قضات تابع قانون اساسی و مقررات هستند نَه تابع رئیس جمهور ترکیه. کشوری که اینگونه باشد ، کشور قانون نامیده می شود.

دادستانی کل "بولونیا" در شمال مرکزی ایتالیا از فوریه ۲۰۱۶ تحقیقاتی را درباره شکایت یک پیمانکار تُرکیه ای از بلال پسر بزرگ اردوغان آغاز کرده است .

اردوغان افزود : پسرم برای تکمیل تحصیلات دکترایش باید به بولونیا برگردد ولی از دستگیر شدن می ترسد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: در شهر بولونیا لقب دیکتاتور به من می دهند و برای حمایت از حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) تظاهرات می کنند . چرا هیچ مسئولی مانع این کارها نمی شود؟ آیا این کشور قانون است ؟ قضیه پسرم شاید روابط ما با ایتالیا را تحت تأثیر قرار بدهد.

پیمانکار شاکی که یک مخالف تبعیدی است ، می گوید که بلال برای گرفتن مدرک دکترا به ایتالیا آمده و با خود " پول کلانی" آورده است و گروهی مسلح که گذرنامه های دیپلماتیک دارند ، از وی حفاظت می کنند.

بلال همچنین یکی از مظنونین اصلی پرونده فساد مالی کلان ترکیه در دسامبر ۲۰۱۳ است که این پرونده با فشارهای دولت اردوغان بدون هیچ محاکمه و مجازاتی بسته شد .

اردوغان هم اکنون با معضل انتقادات و اعتراضات مربوط به سرکوب ، بازداشت و شکنجۀ ده ها هزار نفر، در پی کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه مواجه است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردوغان حسابی قاط زده مخصوصا از وقتی فهمیده همه خوش رقصی هایش برای اروپاییان و آمریکا بی نتیجه بوده و آنها پشت پرده نقشه کودتا برایش کشیده اند,البته قابل توجه آنها که هنوز به غرب اعتماد دارند

    • بدون نام

      آدمای دزد پر رو هم میشن

    • بدون نام

      اردوغان کم کم به اخر خط میرسد
      فساد فساد هست چه پسر باشد یا فرد غریبه ضمنا روابط با داعش را هم باید جوابگو باشد و فرافکنی نکند برای فرار از این جوابگویی و اشوب منطقه

    • user

      مدعی اسلام هیاهو برای کتمان دزدی خود وخانوداه ودوستان را ه انداخته است

    • موسوی زاده

      اردوغان هم لنگه عادل الجبیر ه عیوب مملکت خودش را نمی بینه فقط دیگران را متهم میکنه .

    • بی نام

      همه جاهمینه چه ترکیه باشه چه .....دزدی دزدیه.

    • بدون نام

      این دیکتار به هر اعتراض و انتقادی داخلی و خارجی مثل آدمهای کوچه بازاری و لومپن واکنش نشان می دهد گویی اصلاً بویی از رسوم دیپلماتیک نبرده معترضین داخلی خود را اوباش و خائن خطاب می کند و به منتقدین خارجی خود معمولاًاینگونه پاسخ می دهد که شما به مشکلات خود برسید و در امور ما دخالت نکنید و لی به خود اجازه می دهد که در کشورهای منطقه اینطوری آتش افروزی بکند اردوغان خود و اطرافیانش را صراط مستقیم می داند و بقیه را مثل گروهای تکفیری،تکفیر می کند ولی روزی خواهد رسید باید پاسخ جنایتهای داخلی و خارجی خود را بدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج