۳۶۳۰۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تمدید مهلت تسهیلات دهی به واحدهای تولیدی

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از ابتدای سال با اهداف خروج از رکود، رونق تولید، افزایش نرخ اشتغال و فعال شدن دوباره بنگاه‌های صنعتی مورد توجه قرار گرفت و حال که به نیمه اول سال نزدیک می‌شویم با‌وجود آنکه هنوز ثبت‌نام‌کنندگان وامی دریافت نکردند مسئولان معتقدند بانک‌ها در مقطع جدید دیگر سیاست انقباضی ندارند و می‌خواهند در کنار تولیدکنندگان قرار گیرند

روزنامه ایران: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از ابتدای سال با اهداف خروج از رکود، رونق تولید، افزایش نرخ اشتغال و فعال شدن دوباره بنگاه‌های صنعتی مورد توجه قرار گرفت و حال که به نیمه اول سال نزدیک می‌شویم با‌وجود آنکه هنوز ثبت‌نام‌کنندگان وامی دریافت نکردند مسئولان معتقدند بانک‌ها در مقطع جدید دیگر سیاست انقباضی ندارند و می‌خواهند در کنار تولیدکنندگان قرار گیرند.هر چند که در این میان تولیدکنندگان نگاه مثبتی به بانک‌ها ندارند و معتقدند نمی‌توانند از وام یک تا ۳ میلیارد تومانی که دولت برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط لحاظ کرده است بهره‌مند شوند.حال که خیلی از واحدهای صنعتی در صف دریافت تسهیلات هستند، اعلام شده که پرداخت تسهیلات سقف زمانی دارد اما روز گذشته معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت اعلام کرد مهلت خاصی وجود ندارد و تولیدکنندگان بنا به شرایط خود می‌توانند درخواست دهند.

ادامه پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی کوچک

علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درباره پرداخت وام به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با هدف رونق تولید و احیای واحدهای صنعتی به خبرنگار ما گفت: پرداخت تسهیلات تا زمانی که متقاضی وجود داشته باشد، ادامه دارد.لذا واحدهای صنعتی برای آنکه بتوانند برای احیای واحدهای صنعتی خود فعالیتی انجام دهند می‌توانند از تسهیلات جدید بهره‌مند شوند.تسهیلات یک تا ۳ میلیارد تومانی به واحدهای صنعتی کوچک کمک قابل توجهی می‌کند تا بتوانند به چرخه تولید برگردند.وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات یاد شده می‌تواند ۱۰هزار واحد صنعتی تعطیل و زیر ظرفیت را به بهره‌برداری برساند، تأکید کرد: بیش از ۲۶ هزار واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

در کمیته بررسی پرونده بیش از ۵۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته و حدود ۳۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.بر این اساس بانک‌ها در مدت یک ماه باید پرونده ارجاع شده را بررسی و به سرانجام برسانند. امیدوارم تا پایان مردادماه درخواست‌کنندگان تسهیلات به کارگروه‌ها و بانک‌ها معرفی شوند. یزدانی اظهار داشت: بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند و این امر تا پایان سال‌جاری ادامه خواهد داشت.همچنین پیش‌بینی شده است ۱۶ هزار میلیارد تومان به ۱۲ هزار واحد صنعتی تا پایان سال ۹۵ پرداخت شود تا این امر مانع از ادامه رکود در بازار شود.یزدانی گفت: ستاد«اقتصاد مقاومتی»، ۱۱۰ طرح و برنامه برای وزارتخانه‌ها دارد که شماری مربوط به وزارت صنعت است و قرار است واحد‌های تعطیل و زیر ظرفیت راه‌اندازی شود.

پرداخت یک میلیارد تومان به واحدهای صنعتی

رضا رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز شب گذشته در برنامه«تیتر امشب» گفت: حمایت از تولید ملی شاه‌بیت، راهبرد اصلی و کلیدواژه نجات اقتصاد ملی است و به همین دلیل، وزارت صنعت، معدن و تجارت اوایل امسال از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اجرای ۷ برنامه را در کنار دیگر وظایف خود بر عهده گرفت که یکی از آنها طرح رونق تولید است. وی افزود: بر اساس این طرح، هفت هزار و۵۰۰ واحد(قابل ارتقا تا ۱۰ هزار واحد صنعتی است) کوچک و متوسط و شماری از طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت، احیامی‌شوند. این در حالی است که واحدهای دارای زیر ۵۰ نفر نیرو، کوچک و زیر ۱۰۰ نفر متوسط محسوب می‌شوند و تسهیلات طرح رونق تولید، قرار است فقط به واحدهایی اعطا شود که تنها مشکل آنها، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و واحدها نباید از نظر نیروی انسانی و بازار فروش، مشکلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تاکنون هر واحد به طور میانگین برای دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده و بر همین اساس، امسال برای حدود ۱۰ هزار واحد کوچک و متوسط، تسهیلات در نظر گرفته شده ولی ممکن است این طرح برای سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

شهریور پایان مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید با بیان اینکه اکنون از نحوه همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید راضی هستیم، افزود: در روزهای نخست اجرای این طرح از نحوه همکاری بانک‌ها راضی نبودیم اما گلایه ما این است که سود تسهیلات اعطایی بالا بوده و فعلاً بنا بر این نیست که به واحدهای صنعتی و معدنی موضوع طرح رونق تولید یارانه، اختصاص داده شود اما ممکن است سیاست‌های تشویقی در نظر بگیریم.

وی افزود: تا آخر شهریور مراحل عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات با این واحدها به پایان می‌رسد تا آنها فرصت کافی برای استفاده از آن را در جهت رونق واحد مربوطه و خروج از رکود داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج