۳۶۳۳۱۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

«لانتوری» اولین فیلم تحریمی سال

در حالی از هفته گذشته پیش فروش بلیت‌های فیلم «لانتوری» آغاز شد، در میان سالن‌های نمایش دهنده این فیلم هیچ یک از سینماهای وابسته به حوزه هنری دیده نمی‌شوند.

وب‌سایت آی سینما: در حالی از هفته گذشته پیش فروش بلیت‌های فیلم «لانتوری» آغاز شد، در میان سالن‌های نمایش دهنده این فیلم هیچ یک از سینماهای وابسته به حوزه هنری دیده نمی‌شوند. از همه مهم‌تر پردیس آزادی است که با وجود داشتن ۷ سالن، حتی یک سانس هم به نمایش این فیلم اختصاص نداده است. این اتفاق باعث می‌شود که بار دیگر شائبه تحریم یک فیلم از سوی حوزه هنری به وجود بیاید.

«لانتوری» ساخته رضا درمیشیان که برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، از امروز چهارشنبه به سرگروهی سینما آفریقا به نمایش عمومی در آمده است.

«لانتوری» اولین فیلم تحریمی سال

با مشخص شدن زمان اکران این فیلم، برخی از سینماهای کشور از هفته گذشته اقدام به پیش فروش بلیت‌های «لانتوری» کردند. اما مراجعه به سایت سینما تیکت به عنوان مرجع اصلی خرید بلیت‌های اینترنتی، نشان می‌دهد هیچ یک از سینماهای حوزه هنری این فیلم را به نمایش نگذاشته‌اند.

از سینماهای وابسته به حوزه هنری در تهران می‌توان به «استقلال»، «بهمن ۱ و ۲»، «سپیده ۱ و ۲»، «شاهد»، «شقایق»، «شیدا»، «فردوسی» و «پردیس آزادی» اشاره کرد که آزادی از همه مهم‌تر است. این پردیس با توجه به موقعیتی که در مرکز شهر دارد و وجود ۷ سالن جزو پرفروش‌ترین سینماهای تهران است.

اما بر اساس آنچه در سایت سینما تیکت دیده می‌شود، پردیس آزادی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هیچ سانسی را برای نمایش «لانتوری» در نظر نگرفته است. مراجعه به سایت سینما آزادی هم نشان می‌دهد هشت فیلم در سالن‌های مختلف این سینما روی پرده رفته‌اند و «لانتوری» در میان آنها دیده نمی‌شود.

اکران نشدن فیلم «لانتوری» در سینماهای حوزه هنری به این دلیل مهم است که پیش‌تر هم این نهاد اقدام به تحریم برخی از فیلم‌های سینمایی نظیر «نهنگ عنبر»، «قصه‌ها»، «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی» و... کرده بود که از قضا اغلب آنها هم با استقبال مخاطبان مواجه شدند.

فرجی: حتما سینماهای حوزه جا ندارند!

غلامرضا فرجی مدیر پخش موسسه بهمن سبز (وابسته به حوزه هنری) در برابر این پرسش که آیا «لانتوری» با تحریم حوزه هنری مواجه شده است، به ما جواب منفی می‌دهد: «احتمالا برخی از سینماها، سالنی برای نمایش این فیلم نداشتند و به همین دلیل نتوانسته‌اند سانسی را برای اکران «لانتوری» در نظر بگیرند.

البته یک سری از سینماها هم هستند که از قبل تعهد و قرارداد‌هایی را برای نمایش کامل فیلم‌ها منعقد کردند و به همین دلیل موظف هستند تا زمانی مشخص به اکران آنها ادامه دهند، اما تا به امروز بحثی در مورد تحریم فیلم «لانتوری» از سوی حوزه هنری نبوده است.»

غلامرضا فرجی در حالی تحریم حوزه هنری را تکذیب می کند که سینما آزادی از امروز فروش بلیت فیلم «امکان مینا» را که همزمان با «لانتوری» اکران شده، آغاز کرده و برخلاف فیلم درمیشیان، امروز چهارشنبه چهار سانس‌ را برای نمایش «امکان مینا» در نظر گرفته است.

پخش کننده «لانتوری» هنوز درباره دلایل اکران نشدن این فیلم در سینماهای وابسته به حوزه هنری واکنش نشان نداده، اما به نظر می‌رسد اگر غیبت این فیلم در سینماهای مهم این نهاد ادامه یابد، تحریم فیلم‌ها از سوی حوزه هنری بار دیگر به سوژه داغ این روزهای سینمای ایران تبدیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ دیگه جزو ذاتشون شده.

    • بدون نام

      قشنگ هست حالا یا نه
      موضوعش درباره چی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج