۳۶۳۵۶۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اتهام جدید ترامپ به کلینتون

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون دموکرات را از مسببان پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران خواند.

خبرگزاری فارس: به دنبال درج اخباری از پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد از سوی دولت اوباما رییس جمهور آمریکا به ایران در جریان دور آخر مذاکرات اتمی، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا با بهره گیری از این مسئله به «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود حمله نمود.

بر این اساس، ترامپ صبح چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «هیلاری کلینتون وزیر خارجه بی کفایت ما از جمله افراد آغاز کننده گفت‌‌وگوها برای پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران بود. این یک رسوایی است.»

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شد که دولت آمریکا همزمان با آزادی چهار تبعه آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، انتقال ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به تهران را سازماندهی کرده است.

با اینحال دولت اوباما اصرار دارد که هیچ‌ چیز در ازای آزادی این شهروندان آمریکایی به ایران نپرداخته است اما منتقدان می‌گویند که این مبلغی که به ایران پرداخت شده است، باجی برای آزادی این افراد بوده است که آمریکا به ایران پرداخت کرده است.

این اطلاعات بر اساس گفته مقامات آمریکایی و اروپایی و کارکنان کنگره است که گزارشاتی در خصوص عملیات آزادسازی شهروندان آمریکایی دریافت کرده‌اند.

این افراد مدعی شده‌اند که پالت‌های چوبی انباشته با یورو، فرانک سوئیس و ارزهای دیگر با یک هواپیمای باری بدون مشخصه به ایران فرستاده شده است.

به ادعای این افراد، آمریکا این پول را از طریق بانک مرکزی هلند و سوئیس تهیه کرده و به ایران منتقل کرده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است: «همانطور که به وضوح اعلام کردیم، مذاکرات در خصوص رفع یک ادعای برجسته....کاملاً جدا از مذاکرات درباره بازگرداندن شهروندان آمریکایی ما به خانه بوده است. نه تنها این دو مذاکره از یکدیگر مجزا بوده است، بلکه هرکدام از این دو مذاکره توسط تیم‌های متفاوتی صورت گرفته است. در مورد ادعای لاهه، یک تیم از کارشناسان فنی سال‌ها در این مذاکرات مشارکت داشته‌اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج