adexo3
۳۶۳۷۶۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بدرفتاری عامدانه با پناهجویان در استرالیا

عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر دولت استرالیا را به بدرفتاری عامدانه و نقض حقوق پناهجویان متهم می کنند.

خبرگزاری مهر: «عفو بین الملل» و «دیده بان حقوق بشر» در یک گزارش جدید مدعی شدند که دولت استرالیا به منظور متوقف ساختن سیل پناهجویانی که از راه دریا به این کشور وارد می شوند،‌ بدرفتاری‌های عامدانه با پناهجویان مستقر در یک بازداشتگاه فراساحلی را نادیده گرفته است.

ارعاب و اعمال خشونت علیه پناهجویان و عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی به کودکان از جمله اتهاماتی است که بازرسان سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل طی یک بازدید سرزده از این بازداشتگاه واقع در جزیره نائورو گزارش دادند.

«مایکل باچینک» مشاور ارشد بخش حقوق کودکان در سازمان دیده بان حقوق بشر یکی از دو پژوهشگری بود که با ویزای قانونی اما بدون اطلاع دادن به مقامات این بازداشتگاه در خصوص قصد و نیت و یا سازمان متبوع خود از آن دیدن کرد.

وی اظهار داشت: «تصور نمی کنم که هیچ کشور پیشرفته دیگری در جهان با مردمی که از شکنجه و آزار گریخته و به دنبال آزادی هستند و به هیچ جرمی مرتکب نشده اند، رفتاری این چنین نامناسب داشته باشد. این بازداشتگاه قابل مقایسه با هیچ کجا نیست».

گروههای حقوق بشری می گویند که دولت استرالیا به خوبی از وضعیت نامناسب پناهجویان در این جزیره آگاه است و به نظر می رسد که قصد دارد از طریق این بدرفتاریهای عامدانه سایر پناهجویان احتمالی را از مهاجرت به این کشور بازدارد.

با این حال، مقامات استرالیایی این اتهامات را به شدت رد می کنند. در همین ارتباط، سخنگوی «وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی» استرالیا از عفو بین الملل خواست تا پیش از انتشار اتهاماتی از این دست، این وزارتخانه را در جریان بگذارد.

گفتنی است که در مصاحبه های انجام شده با پناهجویانی که در این جزیره در بازداشت بسر می بردند، بازرسان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر روایتهایی از ترس، ‌خشم و نا امیدی را ثبت کردند.

باچینک به نقل از پناهجویان از آزار و اذیت مداوم افراد محلی، وضعیت نامناسب مراقبتهای پزشکی و بالا بودن انگیزه خودکشی حتی در میان کودکان ده ساله خبر داد.

گفتنی است که از سال ۲۰۱۲ پناهجویانی که از راه دریا به استرالیا وارد می شوند، به مراکزی در خارج از استرالیا و در جزایر کوچکی در اقیانوس آرام به نام نائورو و پاپوئا گینه نو منتقل می شوند تا به خوبی برای همگان روشن شود که این دسته از مهاجران شانسی برای اقامت در استرالیا نخواهند داشت.

به رغم انتشار گزارشات متعدد در خصوص بدرفتاری با پناهجویان در اردوگاههای فراساحلی، مقامات استرالیا با این بهانه که سیاست مذکور باعث توقف مهاجرت پناهجویان از راه دریا و به تبع آن، کاهش احتمال غرق شدن این افراد می شود؛ از آن به عنوان اقدامی انساندوستانه (!) دفاع کردند.

شایان ذکر است که طبق آمار دولت استرالیا تا پایان ماه ژوئن، حدود ۴۴۲ نفر از جمله کودکانی از ایران، افغانستان، عراق و سوریه در بازداشتگاه نائورو بسر می بردند؛‌ بازداشتگاهی که دولت نائورو با حمایت دولت استرالیا و پیمانکاران خصوصی آن را اداره می کند.

«الاین پیرسون» مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در استرالیا در گفتگو با شبکه سی اِن اِن گفت که سیاست این کشور در قبال پناهجویان «یک تجربه وحشتناک انسانی» است.

گفتنی است که مقامات دو دولت استرالیا و نائورو شرایط سختی را برای ورود خبرنگاران به این بازداشتگاه وضع کرده اند. پرداخت ۵۸۰۰ دلار هزینه صدور ویزا برای رسانه ها، لزوم تعهد سپاری خبرنگاران برای عدم مصاحبه با بازداشت شدگان، و همچنین ممنوعیت ضبط هرگونه عکس، ویدئو و یا صدای بازداشت شدگان بخشی از این موانع تحمیلی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج