۳۶۳۷۸۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

رمان پرفروش قرن بیستم بر پرده سینما

بندیکت کامبربچ در «مرد سرکش»

بندیکت کامبربچ بازیگر انگلیسی نامزد اسکار و ستاره سریال تلویزیونی «شرلوک» در نسخه اقتباسی رمان کلاسیک «مرد سرکش» (Rouge Male) به قلم جفری هاوس‌هولد جلوی دوربین می‌رود.

وب‌سایت آی ‌سینما: بندیکت کامبربچ بازیگر انگلیسی نامزد اسکار و ستاره سریال تلویزیونی «شرلوک» در نسخه اقتباسی رمان کلاسیک «مرد سرکش» (Rouge Male) به قلم جفری هاوس‌هولد جلوی دوربین می‌رود. مایکل لزلی فیلمنامه‌نویس «مکبث» و «کیش آدمکش» نگارش سناریوی این پروژه اقتباسی که امتیاز آن متعلق به کمپانی «فاکس سرچ‌لایت» است را برعهده دارد.

بندیکت کامبربچ در «مرد سرکش»

به گزارش ورایتی، کامبربچ بازیگر و تهیه‌کننده ۴۰ ساله در نقش قهرمان اصلی اقتباس از رمان کلاسیک «مرد سرکش» جلوی دوربین می‌رود و تهیه‌کنندگی این پروژه را نیز بر عهده دارد. این رمان انگلیسی پرفروش به قلم جفری هاوس‌هولد اولین‌بار در سال ۱۹۳۹ منتشر شد و به عنوان یکی از معروف‌ترین آثار میهج ادبیات دهه ۱۹۳۰ به شمار می‌رود.

داستان «مرد سرکش» روایتگر ماجرای یک شکارچی است که اقدام به ترور دیکتاتور زمان خودش می‌کند اما درنهایت دستگیر و تا سر حد مرگ شکنجه می‌شود. زمانی که موفق می‌شود به وطن خودش انگلستان بگریزد چاره‌ای ندارد جز آن که خودش را از دست ماموران دشمن و همچنین افراد پلیس که شدیدا در تعقیبش هستند، پنهان کند. خود جفری هاوس‌هولد نویسنده بریتانیایی پُرکار قرن بیستم در یکی از گفت‌وگوهای خود اعتراف کرده دیکتاتور کتاب را با الهام از شخصیت آدولف هیتلر نوشته است.

این رمان از زمان انتشارش، محبوب و مورد توجه بسیاری از کارگردانان و بازیگران بوده و چندین‌بار منبع الهام آثار سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته است. استودیوی «فاکس قرن بیستم» در سال ۱۹۴۰ تریلر «تعقیب تبهکار» (Man Hunt) به کارگردانی فریتس لانگ را با اقتباس از همین رمان تهیه و تولید کرد. والتر پیجن و پیتر اُتول در تله‌فیلمی اقتباسی که در سال ۱۹۷۷ برای پخش از شبکه بی‌بی‌سی ساخته شده بود، نقش قهرمان اصلی رمان «مرد سرکش» را ایفا کرده‌اند.

ستاره فیلم ابرقهرمانی «دکتر استرنج» که چندین سال پیش این رمان را خوانده، در این‌باره می‌گوید: «هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان تهیه‌کننده بسیار هیجان‌زده‌ام که قرار است یکی از ارزشمندترین رمان‌های انگلیسی را روی پرده سینما بیاوریم.» هاوس‌هولد که متخصص روایت داستان‌های میهج و دلهره‌آور بود تا قبل از مرگش ۲۸ رمان نوشت. «مرد سرکش» به عنوان پرفروش‌ترین رمان او شناخته می‌شود و منتقدان از آن با عنوان شاهکار ادبی هاوس‌هولد یاد می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج