adexo3
۳۶۴۳۴۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا گولن را به ترکیه تحویل نمی‌دهد

منابع آمریکایی می‌گویند که مقامات این کشور مدارک ارائه شده از سوی آنکارا را ناکافی می‌دانند و به همین دلیل قصد استرداد گولن به ترکیه را ندارند.

خبرگزاری ایسنا: منابع آمریکایی می‌گویند که مقامات این کشور مدارک ارائه شده از سوی آنکارا را ناکافی می‌دانند و به همین دلیل قصد استرداد گولن به ترکیه را ندارند.

آنکارا اعلام کرده که فتح الله گولن، روحانی ترک‌تبار مقیم آمریکا، مغز متفکر کودتای اخیر در این کشور است و از آمریکا خواسته وی را به ترکیه تحویل دهد اما الان گفته شده که به علت "عدم ارائه شواهد کافی از سوی ترکیه" قصد ندارد گولن را به آنکارا استرداد کند.

طاها ازکان، رییس هیات ترکیه‌ای که اخیرا به آمریکا سفر کرده، گفت که به نظر ترکیه ادامه حضور این روحانی مخالف دولت ترکیه در آمریکا برای روابط دوجانبه مشکل ایجاد می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از "منابع آگاه کاخ سفید" در این خصوص نوشت، مقام‌های آمریکایی به طرف ترک اعلام کرده‌اند شواهدی که از سوی ترکیه به منظور بازگرداندن گولن ارائه شده نتوانسته آن‌ها را متقاعد کند و بیانیه‌های تهدیدآمیزی که از سوی مقام‌های ترکیه منتشر می‌شود، ‌آنان را دچار مشکل کرده است.

مقام‌های دو کشور به طور مخفیانه چندین سناریو را که بر اساس آن میتوان گولن را استرداد کرد، بررسی کرده‌اند اما آمریکا تاکنون در این مذاکرات متقاعد نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجمدرضامنزه

      از کجا گولن مهره آمریکا نباشد و پشت پرده آمریکا نقش نداشته باشد هرجا جنایت و نامرد ی صورت میگیرد رد پای زمامداران جنایت کار آمریکا مشاهده میشود و بقول فرمایش رهبر عزیزمان که میفرماید آنان که به زمامداران آمریکا اعتماد میکنند مطمین باشند آمریکا با آنان صادق نیست و سرانجام به پشیمانی میرسند

    • بدون نام

      دستش دردنکنه انوقت پروژه توطئه علیه اردوغان تاابدادامه داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج