adexo3
۳۶۴۴۲۰
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

ساندرو و ال ۹۰ در صدر رضایت‌ مندی مردم

کیفیت خودروی پراید یا پژو تولید سال ۸۹ خیلی بهتر از پراید تولید سال ۹۵ است زیرا در آن از قطعات اصلی استفاده شده است در حالیکه الان این قطعات چینی هستند که مورد استفاده خودرو سازان قرار می گیرد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: در حال حاضر در بازار همچنان رکود حاکم است و نسبت به سال‌های قبل خرید و فروش کمتری صورت می‌گیرد که این امر در خودروهای صفر کیلومتر شدت بیشتری دارد اما در خودروهای کار کرده وضعیت بهتر است و خرید و فروش از رونق نسبی برخوردار است.

سعید موتمنی افزود: در بخش خودروهای خارجی علت رونق در خرید و فروش خودروهای کار کرده به خاطر کیفیت است زیرا این خودروها حتی اگر پنج سال از تاریخ تولید آن گذشته باشد باز هم کیفیت لازم را دارد و هزینه آنچنانی برای مصرف‌کننده ندارد.

وی ادامه داد: در مورد خودروهای داخلی نیز شرایط به گونه دیگری است و آنجا هم کیفیت حرف اول را می‌زند. به طور مثال کیفیت خودروی پراید یا پژو تولید سال ۸۹ خیلی بهتر از پراید تولید سال ۹۵ است زیرا در آن از قطعات اصلی استفاده شده است. در حالی که الان این قطعات چینی هستند که مورد استفاده خودرو سازان قرار می گیرد. شما اگر به اطلاعیه‌های سازمان استاندارد نگاه کنید همین موضوع بارها تایید شده است. ما بارها مواردی را دیده‌ایم که خودروی صفر مانند ۲۰۶ بعد از ۱۰ روز نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارد.

وی افزود: علت دیگر آن است که مردم دیگر به خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه نمی‌کنند و فقط زمانی که احتیاج داشته باشند آن را خریداری می‌کنند پس دیگر مانند قبل برای خرید خودرو ثبت‌نام نمی‌کنند.

موتمنی تصریح کرد: اکنون وضعیت بازار نسبت به چند ماه گذشته بهتر شده است اما همچنان نسبت به دو سال گذشته راکد است.

وی در مورد حقوق مصرف‌کنندگان گفت: متاسفانه در ایران حقوق مصرف‌کنندگان از جانب هیچ یک از خودروسازها رعایت نمی‌شود و به آن احترام گذاشته نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین حقوق مصرف‌کننده، تحویل به موقع خودرو است که متاسفانه صورت نمی‌گیرد. دیگر این که خریدار بلافاصله باید برای رفع ایراد احتمالی خودروی تحویلی اقدام کند.

وی ادامه داد: به دلیل انحصاری که در بازار وجود دارد خودروسازان خود را مقید به بالا بردن کیفیت نمی‌بینند. به طور مثال پراید مدل ۹۵ با پراید مدل ۸۵ هیچ فرقی ندارد و حتی خودروساز خود را ملزم به تغییر دادن در بدنه و ظاهر خودرو نمی‌داند. در حالی که در سایر برندها، خودرو هر سال تغییر می‌کند. اگر تعرفه خودروهای وارداتی را پایین بیاوریم خودروساز داخلی مجبور می‌شود برای رقابت با این خودروها کیفیت خود را بالا ببرد. از طرف دیگر هزینه‌های تمام شده خودروهای داخلی اعم از هزینه‌های تولیدی و جانبی بالا است و همین امر سبب شده خودروی داخلی به این قیمت برسد.

وی در پایان تصریح کرد: ما نماینده مردم هستیم و هر روز با آنها در ارتباط هستیم. همانطور که از کیفیت خودورهایی مانند پراید و پژو انتقاد می کنند از خودروی L۹۰ و ساندرو راضی هستند زیرا در آنها از قطعات چینی استفاده نشده و کمترین هزینه را برای مصرف کننده دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش واردات خودرو آزاد بشه تا مردم بتوانند یه خودرو .باکیفیت.کم مصرف در سوخت آلایندگی کمتر.ایمنی بالا .وصرفه اقتصادی و در کل استاندارد سوار بشوند.خودرو های تولید داخل واقعا گران و بی کیفیت هستند.آلایندگی .مصرف سوخت. تصادفات.همه ضربه اقتصاد و مردم میزند

    • بدون نام

      خودرو گران میشه

    • حسین

      سایپا و ایران خودرو که با تولید زباله و گاری و درشکه وآهن پاره اسم خودشان را گذاشته اند خودروساز باید بفهمن که علاوه بر اینکه قیمت زباله های خود را سه برابر کردن از طرف دیگر کیفیت زباله ها نیز چندین برابر پایین آمد یعنی هیچ اعتباری به خودروی صفر کیلومتر وجود ندارد علاوه براینکه افزایش سه برابری قیمت داده اند کاهش چند برابری کیفیت نیز داده اند.قطعات بنجل و بی کیفیت که در انبارها ذخیره شده اند بر روی خودروهای صفر بسته میشوند مردم برای خریدن خودروی صفر اصلا عجله نکنند و پول خودشان را حرام نکنند تا بلکه خودروسازان خارجی محصول جدیدی ارایه کنند.کیفیت خودروها از سال نود به بالا بسیار کاهش پیدا کرده و قطعات به درد نخور مصرف شده است هرچند که در ایران کیفیت خودرو مثل جوک و طنز میباشد ولی از سال نود به بالا همون یه ذره کیفیت هم از بین رفته و فرغون سازان ما پس روی و عقب گرد شدید داشته اند.مردم باید با نخریدن خودروی صفر گاری سازان را تحریم کنند تا بلکه سرشون به سنگ بخوره و تصمیم بگیرند ذره ای حقوق مشتریان و مصرف کنندگان مجبور را رعایت کنند.

    • بدون نام

      خودرو بی کیفیت نخرید.

    • بدون نام

      باید گمرک برداشته بشه و بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج