۳۶۴۴۵
۱۴ نظر
۵۰۴۷
۱۴ نظر
۵۰۴۷
پ

امام جمعه موقت شیراز:

سن آرایش در دختران به ۱۳ سال رسید

در گذشته زنان بالای ۲۰ سال آرایش می‌کردند، اما امروز سن آرایش در زنان و دختران به ۱۳ سال رسیده است، اعتیاد هم که آماری نگران‌کننده دارد و من از گفتن آن امتناع می‌کنم.

خبرگزاری ایسنا : امام جمعه موقت شیراز و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: عزاداری‌ها زمانی تأثیرگذار است که به ایجاد اعتقادات، افکار، گفتار و رفتار حسینی منجر شود.

حجت‌الاسلام مرادی در جمع ائمه جماعات، اعضای هیأت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج فارس، افزود: تمام بدبختی‌های انسان از دو موضوع نشأت می‌گیرد، "نادانی و گمراهی" و "شهوت"، نادانی را می‌توان با ارایه اطلاعات و تذکر برطرف کرد، اما شهوت با روضه‌خوانی و مداحی حل نمی‌شود.

امام جمعه موقت شیراز راه‌حل مقابله صحیح با شهوت به‌ عنوان یک غریزه را زمینه‌سازی ازدواج آسان برای همه جوانان دانست و گفت: شهوت را نمی‌شود با ارشاد از بین برد، جوانان ما همه فطرت‌هایی پاک دارند، اما ۷۶ درصد از این جوانان استقلال مالی ندارند و این مانع ازدواج است.

وی با بیان این‌که تنها ۲۲ درصد جوانان دارای مسیر درآمدی مستقل هستند، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد انسان‌های خشن که درمیان عوام به اراذل واوباش نامیده می‌شوند، سن زیر ۲۵ سال دارند و این بسیار هشداردهنده است، چرا که در گذشته مرتکبان جرایم در کشور سن بالای ۴۰ سال داشتند، این میانگین در سال ۱۳۷۰ به حدود ۳۸ سال و اکنون به حدود ۲۵ سال رسیده و این خطرناک است.

وی گفت: در گذشته زنان بالای ۲۰ سال آرایش می‌کردند، اما امروز سن آرایش در زنان و دختران به ۱۳ سال رسیده است، اعتیاد هم که آماری نگران‌کننده دارد و من از گفتن آن امتناع می‌کنم.

امام جمعه شیراز راهکار مقابله با مشکلات اجتماعی را امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه دانست و گفت: برخورد پدرانه و سازماندهی تشکیلاتی که باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد، لازم است.

وی با تصریح اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید شفاف، علنی، شجاعانه و با پشتوانه مناسب اجرایی همراه باشد، گفت: باید اول از خودمان شروع کرده، بعد به خانواده برسیم و سپس به اجتماع، امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد یکی قلبی، دوم لسانی و سوم برخورد فیزیکی که این مرحله وظیفه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و قضایی است.

امام جمعه موقت شیراز عوامل متعددی را در فروپاشی خانواده‌ها و انحطاط جامعه موثر دانست و با هشدار نسبت به شیوع عرفان‌های کاذب، به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره و اضافه کرد: از نظر پیامبر اسلام (ص) ۴ گناه بنیان خانواده را از هم می‌پاشد، خیانت مرد یا زن، نان حرام، شرب خمر و زنا و بی‌بند وباری.

حجت‌الاسلام مرادی همچنین هشدار داد: این روزها چند شبکه رسانه‌ای صهیونیستی وجود دارد که کاری به سیاست ندارد و مستقیم خانواده، جوانان و ترویج بی‌بند و باری را هدف قرار گرفته تا زمینه فروپاشی خانواده‌ها را فراهم کند.

او گفت: این شبکه‌ها به سراغ خانواده‌ها رفته و با عادی نشان دادن روابط دختر و پسر، خیانت را طبیعی جلوه داده و روابط غیراخلاقی را رواج می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • raha

      سلام
      تمام مشکلات مردم آرایش دختران و بدحجابی است واقعا که مردم دیگه هیچ مشکلی ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رها جان مردم مشکلات دیگه ای هم دارن ولی قبول کنیم که یک سری از مشکلات از همین بد حجابی شروع میشه

      • arash

        کاربر جان سخت در اشتباهی
        raha+++++

    • ice

      بحمدلله بزرگترین مشکل جوونا ریشه یابی شد!!! مسئولان رسیدگی کنید لطفا!!!

      پاسخ ها

      • سمي

        ice عزيزم D:

    • حسين

      بله يكي از مشكلات همين بد حجابيه كه پدر فرهنگ رو در آورده.آرايش در حد مناسب خيلي هم خوبه ولي تا چه حد آيا لاك زدن لباس تنگ پوشيدن پيرسينگ و بوت و ...جزوه زيبايي يا نه
      اصلا ميدونيم كه بوت هاي كه تا زير زانو مياد و شلوار داخلش قرار ميگيره در ايالات متحده چه مفهومي داره شما فيلم هاي هاليوود و مخصوصا TEENAGE رو ببين هيچ كدوم از كاركتر هاي معمولي! زن از بوت به اون شكل استفاده نميكنن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که ماشاالله صاحب نظر هستی و برای خانم ها تعیین می کنی چی کار کنن چی کار نکنن لابد خودت خیلی ادم ردیفی هستی دیگه. پس لطف کن فیلم های هالیوود رو نگاه نکن چون طبیعتا با ارزش های شما مغایرت دارند.

      • سمي

        شما پيداست خيلي دچار لغزش مي شي كه هميشه ميترسي بلغزوننت

      • سمي

        و ضمنا يادم رفت بگم كه خيلي خيلي زياد متاسفم كه هنوز درگير يه تيكه چرم اضافه بالاي كفشي(بوت)

    • Reza

      با آرایش و آزاد گشتن خانما اصلا مخالف نیستم و باید خودشون تصمیم بگیرن.ولی یه دختر 13 ساله واسه چی آرایش میکنه؟هیچ جای دنیا دخترای کمتر از 17 سال آرایش نمیکنن.مقصر اصلی اینجور دخترا پدر و مادرشون هستن.

      پاسخ ها

      • raha

        آقا باید فرهنگ سازی کنه و ارزش ها رو روی چیزهای دیگه بذاره، پدر و مادر بدبخت چه گناهی کرده ، مگر اینکه بچه هاشون رو توی خونه زندونی کنن

    • عاطفه

      عقل مردم ما به چشمشونه متاسفانه این ظاهر بینی و ظاهر پسندی موجب ظاهر پرستی هم شده هم برای خانم ها هم برای اقایون از خودمون شروع کنیم و فیلم بازی نکنیم همه اش برای جلب توجه

    • ناشناس

      اینکه دختر 13 ساله باید آرایش کنه یا نه بحث خودش را داره. سئوال اینه که اگه پوشش برخی از خانمها و حتی آقایون در جامعه ناجوره, علت اصلی چیه ؟ چرا در جامعه ایکه مدعی حاکمیت مذهب اسلامه اصلا باید چنین وضعی بوجود بیاد ؟ راه حل این مشگل را صرفا امر به معروف و نهی از منکر میدانند !! باز هم سئوال مطرح میشه که مگر طی این چند دهه در مملکت ما امر به معروف و نهی از منکر نبوده ؟! نکته اصلی اینه که اصلا تعریف جامعی از حجاب نشده. حجاب مخفی کردن زیبائی خلق شده ی انسان نیست. زیبائی را نباید مخفی کرد, بلکه باید آنرا از گزند هر گونه آسیب حفظ کرد. زیبائی چهره و ظاهر هر انسان, موهبتی استکه خداوند به بنده اش اعطا کرده و بهره برداری از آن حقیست که متعلق به وی و شریک وی است. میتوان گفت رعایت حریم چنین حق و حقوقی به منزله حجاب است و لذا چنین امری منحصر به اختفاء چهره و انقطاع روابط اجتماعی دو جنس مخالف نیست. رعایت چنین حجابی برای خانها و آقایان, خصوصا اعضای یک خانواده به یک اندازه حائز اهمیت است. _ "به امید پاکی همه جوامع از هر گونه نا پاکی"

    • آرزو

      حضرت علی ع میفرماید:هرکس خودش رانشناسد خدارانشناخته! رعایت نکردن حیاوحجاب توهرسنی وباهرتیپی اثرات منفی زیادی داره حالااینکه یه عده میخوان توخیابوناعقده گشایی کنن چون آرامش درونی ندارن یقین بدونن به آرامش هم نخواهند رسیدچون دارن بیراهه میرن 124000تاپیامبر اومدن راهو نشون دادن این عزیزان هم که توجیه روی توجیه میارن! هدف امام حسین رو غیرمسلمونا هم فهمیدن آدمی که خودشو به خواب زده بیدارنمیشه!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج