اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۴۵۹۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پرواز‌های ایرانی ۲ برابر شد

آن‌طور که وزیر راه به تازگی اعلام کرده، بعد از موفقیت‌هایی که دولت در حوزه سیاست خارجی به دست آورده، میزان پرواز‌ها در ایران تا بیش از دو برابر افزایش داشته است.

روزنامه آرمان - فریبا نهاوندی: آن‌طور که وزیر راه به تازگی اعلام کرده، بعد از موفقیت‌هایی که دولت در حوزه سیاست خارجی به دست آورده، میزان پرواز‌ها در ایران تا بیش از دو برابر افزایش داشته است.

با وجود اینکه در ماه‌های اخیر دلواپسان تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند تا توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ را بی حاصل نشان دهند و به ویژه موانع برای نوسازی ناوگان هوایی را برجسته کرده اند، اما در حوزه حمل و نقل هوایی در این مدت موفقیت‌هایی به دست آمده که با ورود هواپیما‌های جدید به ناوگان هوایی کشور تکمیل می‌شود. در حوزه حمل و نقل هوایی دولت چند کارویژه اصلی را دنبال کرده است.

نوسازی ناوگان هوایی، افزایش کریدور‌های هوایی و همچنین افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی از جمله این کارویژه‌ها بوده است. در زمان تحریم و در دهه‌های گذشته بسیاری از پرواز‌های ایرانی به پایتخت‌ها و شهرهای مهم دیگر کشور‌ها لغو شد. در یکی دو سال اخیر با اتخاذ سیاست تنش زدایی در سطح بین المللی شاهد این بودیم که تعدادی از این پرواز‌ها از سر گرفته شد.

بر این اساس است که میزان پرواز‌ها در ایران افزایش یافته، چنانکه به تازگی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بعد از موفقیت در حوزه سیاست های خارجی میزان پروازها از ۵۰۰ به ۱۰۸۵ پرواز در آسمان ایران رسیده، گفته است: با سیاست‌های اتخاذ شده در حال به دست آوردن نقش منطقه‌ای خود هستیم.

عباس آخوندی با بیان اینکه ایران امن‌ترین و ارزان‌ترین دالان هوایی است و قرار بود زمانی به قطب هوایی منطقه تبدیل شود، اظهار کرده است: با تلاش هایی که در سیاست‌های خارجی داشتیم اتفاقات مبارکی در شقوق هوایی، دریایی و جاده‌ای افتاده است که امیدواریم منجر به بازپس‌گیری سهم اقتصادی ایران در منطقه شود.

او با بیان اینکه امروز بیش از ۱۷ لاینر مستقیم در آبهای گرم بنادر ایران پهلو می‌گیرند، تصریح کرده است: در حال حاضر از طریق بنادر ایران کالاهای آسیای میانه حمل‌و‌نقل می‌شود، در حالی که در گذشته این گونه نبود. آخوندی با تاکید بر اینکه کریدور بندر امام به مرز بازرگان باید بتواند یک نقش فراملی ایفا کند، افزوده است: از طریق این کریدور باید بتوانیم اروپا را از طریق ایران به جنوب متصل کنیم، چون با این اقدام ارزش افزوده فراوانی برای دو طرف کریدور ایجاد می شود. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است:‌ برای افزایش قدرت اقتصادی ایران و بازپس‌گیری سهم ایران از اقتصاد جهانی اول باید نگاه فراملی داشته باشیم و در حوزه سرمایه‌گذاری به بخش بین‌المللی آن توجه کنیم.

راهکاری برای فعال کردن فرودگاه‌های کوچک

یکی از راهکار‌هایی که در سال‌های اخیر برای رونق بخشی به حمل و نقل هوایی در دستور کار قرار گرفته فعال سازی فرودگاه‌هایی غیر فعال و غیر اقتصادی است. در کشور ۵۴ فرودگاه وجود دارد که تنها تعدادی از این فرودگاه‌ها اقتصادی هستند و مابقی آنها زیان ده محسوب می‌شوند. فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره) و شهید هاشمی نژاد مشهد از جمله فرودگاه‌های اقتصادی به شمار می‌روند که هنوز به سوددهی آن‌چنانی هم نرسیده اند.

در واقع ۹۰ درصد پروازها در ۱۵ فرودگاه انجام شده و ۱۰ درصد مابقی پروازها در ۳۹ فرودگاه دیگر انجام می گیرد که این فرودگاه‌ها شناخته می‌شوند و بار مالی برای دولت دارند. دولت اخیرا برای فعال‌سازی این فرودگاه‌ها سعی کرده است دو مساله یعنی کفایت مالی ایرلاین‌ها و فعال سازی فرودگاه‌های کوچک را با هم تلفیق کند، تا از این طریق دو مشکل حل شود. بحث کفایت مالی ایرلاین‌ها موضوعی است که در روزهای اخیر اعتراضاتی را به دنبال داشته است.

هر شرکت هواپیمایی باید ۱۰۰ میلیون دلار یا ۳۵۰ میلیارد تومان کفایت سرمایه داشته باشند تا بتواند به صورت FULL AOC فعالیت کند. مقصود اسعد سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه ارقامی که برای کفایت سرمایه از سوی سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌‌ها اعلام شده منطقی نیست، کاهش سهم ایرلاین داخلی در پروازهای خارجی را یکی از معایب آن بر می‌‌شمارد و می‌گوید: «از آخوندی برای رسیدن به کفایت سرمایه مهلت خواسته‌ایم.»

واقعیت این است این کفایت سرمایه که به ظن برخی ایرلاین‌ها زیاد است می تواند آنها را از دور خارج کند و باعث شود ایرلاین‌های خارجی حمل و نقل هوایی ایران را در دست بگیرند. بر این اساس با یک شرط در موضوع کفایت مالی ایرلاین‌ها انعطاف نشان داده شده است. شورای عالی هواپیمایی در تازه‌ترین جلسه، تصمیماتی گرفته است که به نظر می‌رسد اجرای آن می‌تواند سهم زیادی در رونق فرودگاه‌های غیر فعال و غیر اقتصادی داشته باشد. به گزارش مهر، شورای عالی هواپیمایی مصوب کرده که برای فرودگاه‌های کوچک و غیرفعال، سرمایه گذارانی با سرمایه‌ای کم می توانند وارد صنعت حمل و نقل هوایی شوند. بر اساس این مصوبه، سرمایه گذاران می‌توانند با هواپیمایی با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ نفر و با سرمایه ۳۰ میلیارد تومان شرکت هواپیمایی تاسیس کنند و بین فرودگاه‌های کوچک پرواز داشته باشند.

شورای عالی هواپیمایی مصوب کرده که به این سرمایه گذاران مجوز تاسیس ایرلاین خواهد داد اما پروازهای آنها محدود به چند فرودگاه کوچک شود. براساس این گزارش، این تصمیم می‌تواند علاوه بر رونق شهرهای کوچک، یک مزیت را برای صنعت حمل و نقل هوایی و سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کند تا آنها بتوانند علاوه بر کسب سود، موجب رونق این صنعت در شهرهای کوچک شوند.

هر چند این موضوع می‌تواند همزمان به رونق بخشی به فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها کمک کند، اما دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی عنوان می‌کند: « امروز بیش از ۵۰ درصد سهم بازار پروازهای خارجی‌مان را شرکت‌های هواپیماهای داخلی خصوصی انجام می‌دهند، در نتیجه در صورت اجرای قوانین نرسیدن به حد نصاب تعیین‌شده کفایت مالی، این سهم در اختیار شرکت‌های هواپیمایی خارجی قرار می‌‌گیرد.» حال باید دید آیا وزارت راه به ایرلاین‌ها فرصت خواهد داد یا اینکه ضوابط جدید به کار گرفته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلواپسان دشمن اصلی ایرانن و جز جنگ و خون ریزی چیز دیگه ای نمیخوان باید نسلشونو از رو زمین برداشت

    • اشراقی گلپایگانی

      فرموده اند که فرودگاههای کوچک رافعال کنیم. سوال بنده اینستکه مثلا فرودگاه رامسر یا نوشهر که ازفرودگاههای کوچک محسوب میشود ودرحال حاضر شرکت اسمان با هواپیمای ATRبه انجا روزی یک پروازدارد کوچکترین مه گرفتگی یا بارندگی پروازرا لغو میکند یا امکانات پروازدرشب ندارند پس باکدام زیرساخت میخواهند فعال کنند؟؟یا مثلا دردولت قبل تصمیم گرفتندباند فرودگاه رامسررا بزرگ کنند کلی خاکبرداریشد ومجددا با شن ومصالح زیرسازی شد وکلی هزینه کردند وانجارا غلطک زدند وکوبیدند دولت عوض شد الان سه سال است به همان شکل رهایش کردند یکی نیست جواب بدهد که اینهمه هزینه کردید وزمینهای مردم راگرفتید که به این شکل رهایش کنید مثلا درانگلستان اکثرمواقع بارندگی ومه گرفتگی هست پس لابد پرواز انجام نمیشود ولی مشاهده میکنیم تمامی پروازها درشب وروز وباران ومه انجام میشود ولی دررامسر ونوشهر لغو میشود پس عزیزان اول زیرساختش را فراهم کنید بعدا صحبت از فعال کردن انها بکنید ضمنا اگر امکان پرواز هواپیمای پهن پیکر دردوفرودگاه ذکرشده فراهم شود میتوان ازکشورهای دیگر توریست را به انجا اورد چون ازنظر هتل مشکلی نیست وکلی کار ایجادکرد ولی موارد مطروحه اینجانب عزم راسخ وجدی میخواهد که .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج